Yrittääkö hallitus tappaa köyhät?
Ehkä tämä on vain nykypäivän evoluutiota, jossa epäkelvot yksilöt karsiutuvat luonnollisesti pois. Tosin se ei aina toimi, koska nämä sikiävät ihan muidenkin edestä, joten saavutettaneen jokin taso, jossa köyhien määrä jää vakioksi.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Voi v.....u köyhät pärjää tässä maassa melkein yhtä hyvin kuin keskiluokka.
Jos työttömät saa yhtä paljon rahaa kuin keskiluokka mikset jää työttömäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos et ole 30 - 44 ja et ole juuri nyt kilpailijalla työskentelevä mies, niin ikinä valinta ei kohdistu sinuun."
Täyttä paskaa tämäkin. Juuri laitoin minun ja työkaverieni tilanteesta. YKSIKÄÄN ei ole työllistynyt sille alalle miltä lähdimme, vaan kaikilla vaihtui ala. ja 6 henkilöä kymmenestä oli naisia.
No kerroppa sitten, kuinka työllistyn, jos itselläsi ei ole tarjota minulle työpaikkaa. Kaikkea on jo kokeiltu.
hankkimalla osaamista, millä on kysyntää, tekemällä ahkerasti LAADUKKAITA hakemuksia, HAKEMALLA töitä muualtakin kuin siltä "omalta kylältä". Hakemalla töitä LAAJASTI mihin vain oma osaamisesi riittää. Näin minäkin tein, ja menin työhön, joka oli vähemmän vaativa kuin aikaisempi työ ja jo kahdessa kuukaudessa ylenin uudessa työpai
Älä valehtele. Minä olen hakenut työtä tunnin ajomatkan päästä kotoani niitä saamatta. Minulla on edelleen auto, vaikka olen ollut työttömänä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minulla on selkäranka, enkä halua LOISIA toisten rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minulla on selkäranka, enkä halua LOISIA toisten rahoilla.
Ei vaan, koska et uskalla. Olet pelkuri.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole uskalluksesta kiinni. Minä pärjäisin kyllä pelkillä pääomatuloillanikin, mutta haluan antaa muutakin panosta yhteiskunnalle kuin vain pääomia yritysten käyttöön. Tosin tämä että palkasta ryöstetään yli puolet laittaa kyllä järkevyyden kyseenalaiseksi.
Luonnollisesti aloitamme köyhän väestön kuljettamisen siirtoloihin alkuvuodesta 2026. Jokaisen Kela-asiakkaan tulee ilmoittautua lähimmällä juna-asemalla. -riikkuli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole uskalluksesta kiinni. Minä pärjäisin kyllä pelkillä pääomatuloillanikin, mutta haluan antaa muutakin panosta yhteiskunnalle kuin vain pääomia yritysten käyttöön. Tosin tämä että palkasta ryöstetään yli puolet laittaa kyllä järkevyyden kyseenalaiseksi.
Valtion budjetti on 80 miljardia, josta työttömyystuet 4 miljardia ja toimeentulotuki 1 miljardi.
Tässä on valtion budjetti https://valtionbudjetti.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos et ole 30 - 44 ja et ole juuri nyt kilpailijalla työskentelevä mies, niin ikinä valinta ei kohdistu sinuun."
Täyttä paskaa tämäkin. Juuri laitoin minun ja työkaverieni tilanteesta. YKSIKÄÄN ei ole työllistynyt sille alalle miltä lähdimme, vaan kaikilla vaihtui ala. ja 6 henkilöä kymmenestä oli naisia.
No kerroppa sitten, kuinka työllistyn, jos itselläsi ei ole tarjota minulle työpaikkaa. Kaikkea on jo kokeiltu.
hankkimalla osaamista, millä on kysyntää, tekemällä ahkerasti LAADUKKAITA hakemuksia, HAKEMALLA töitä muualtakin kuin siltä "omalta kylältä". Hakemalla töitä LAAJASTI mihin vain oma osaamisesi riittää. Näin minäkin tein, ja menin työhön, joka oli vähemmän vaativa kuin aikaisempi ty
Tio on mahdollista vain varakkaasta perheessään, mutta kaikkien työttömien luullaan olevan köyhiä. Kaikki työttömät eivät ole köyhiä. Niillä onyhthyvä koulutus ja osaaminen kuin kaikilla juuri nyt työssä olevilla.
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisesti aloitamme köyhän väestön kuljettamisen siirtoloihin alkuvuodesta 2026. Jokaisen Kela-asiakkaan tulee ilmoittautua lähimmällä juna-asemalla. -riikkuli
Keksipä jotain raikkaampaa
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Mee ottamaan iltalääkkeesi
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistossa halutaan että kaikki ovat yhtä köyhiä.
Huom!! Kokoomus ei aja keskituloisten etua. Siinä mielessä kaikki ovatkin tasaisen köyhiä. Kokoomus ajaa miljonäärien etua. Tämä ei paranna mitenkään keskituloisten asemaa. Tästä miljonäärien suosimisesta muiden kustannuksella ei ole mitään hyötyä kansantaloudellisesti.
Suomi ei ole ihmisten vallassa. Suomi on EK:n vallassa.
Missään muussa euroopan maassa listaamattomien yritysten verotus ei poikkea muista yrityksistä, paitsi Suomessa Miksi tämä asia on näin järjestetty Suomessa, mutta toisin muissa maissa?
Vierailija kirjoitti:
Missään muussa euroopan maassa listaamattomien yritysten verotus ei poikkea muista yrityksistä, paitsi Suomessa Miksi tämä asia on näin järjestetty Suomessa, mutta toisin muissa maissa?
Listaamattomien yritysten verotus on sellainen kuin on että aikanaan haluttiin että yritykset vahvistaisivat omia taseitaan taantumien varalle. Tällä kevyemmällä verotuksella saatiin yrittäjät jättämään pääomia firmaan puskuriksi, eli siirtämään osingonmaksua tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistossa halutaan että kaikki ovat yhtä köyhiä.
Huom!! Kokoomus ei aja keskituloisten etua. Siinä mielessä kaikki ovatkin tasaisen köyhiä. Kokoomus ajaa miljonäärien etua. Tämä ei paranna mitenkään keskituloisten asemaa. Tästä miljonäärien suosimisesta muiden kustannuksella ei ole mitään hyötyä kansantaloudellisesti.
Tämä on totta. Kokkari ei saa työttömäksi jäätyään niitä etuja, joita muut saa. Kokkari ei saa toimeentulo- tai asumistukea omistusasuntoon, kun jää työttömäksi.
Suomes on täysin kotikutoinen lama nyt. Missään muualla talous ei ole ollut kasvamatta 17 vuotta 🤣
Vierailija kirjoitti:
Jos olen pitkäaikaistyötön ilman toimeentulotukea, niin vältänkö tuon?
Köyhät voivat mennä töihin ja lopettaa elämisen veronmaksajien rahoillla. Kela maksaa luxustukipummieliitille lomailua ja laiskottelua varten 11 miljardia euroa vuodessa mutta mikään ei tunnu riittävän Kela eläteille. Voi kun painuisivat hiiteen täältä, Kukaan ei jää kaipaamaan Kelan tukipummikuppareitta.
No näyttäisi olevan ihan hyvä, kun ei sinua päästänyt auttamaan...