Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yrittääkö hallitus tappaa köyhät?

Vierailija
05.11.2025 |

Ehkä tämä on vain nykypäivän evoluutiota, jossa epäkelvot yksilöt karsiutuvat luonnollisesti pois. Tosin se ei aina toimi, koska nämä sikiävät ihan muidenkin edestä, joten saavutettaneen jokin taso, jossa köyhien määrä jää vakioksi.

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on rekryn pätevyys, jos kirjoittaa vääriin suomea ja ignooraa työttömät työnhakijat, jotka pystyisivät auttamaan oikeinkirjoittamiseaässa.

No näyttäisi olevan ihan hyvä, kun ei sinua päästänyt auttamaan... 

Vierailija
102/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi v.....u köyhät pärjää tässä maassa melkein yhtä hyvin kuin keskiluokka. 

Jos työttömät saa yhtä paljon rahaa kuin keskiluokka mikset jää työttömäksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos et ole 30 - 44 ja et ole juuri nyt kilpailijalla työskentelevä mies, niin ikinä valinta ei kohdistu sinuun."

Täyttä paskaa tämäkin. Juuri laitoin minun ja työkaverieni tilanteesta. YKSIKÄÄN ei ole työllistynyt sille alalle miltä lähdimme, vaan kaikilla vaihtui ala. ja 6 henkilöä kymmenestä oli naisia. 

No kerroppa sitten, kuinka työllistyn, jos itselläsi ei ole tarjota minulle työpaikkaa. Kaikkea on jo kokeiltu.

hankkimalla osaamista, millä on kysyntää, tekemällä ahkerasti LAADUKKAITA hakemuksia, HAKEMALLA töitä muualtakin kuin siltä "omalta kylältä". Hakemalla töitä LAAJASTI mihin vain oma osaamisesi riittää. Näin minäkin tein, ja menin työhön, joka oli vähemmän vaativa kuin aikaisempi työ ja jo kahdessa kuukaudessa ylenin uudessa työpai

Älä valehtele. Minä olen hakenut työtä tunnin ajomatkan päästä kotoani niitä saamatta. Minulla on edelleen auto, vaikka olen ollut työttömänä vuosia.

Vierailija
104/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minulla on selkäranka, enkä halua LOISIA toisten rahoilla. 

Vierailija
105/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minulla on selkäranka, enkä halua LOISIA toisten rahoilla. 

Ei vaan, koska et uskalla. Olet pelkuri. 

Vierailija
106/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
107/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uskalluksesta kiinni. Minä pärjäisin kyllä pelkillä pääomatuloillanikin, mutta haluan antaa muutakin panosta yhteiskunnalle kuin vain pääomia yritysten käyttöön. Tosin tämä että palkasta ryöstetään yli puolet laittaa kyllä järkevyyden kyseenalaiseksi. 

Vierailija
108/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti aloitamme köyhän väestön kuljettamisen siirtoloihin alkuvuodesta 2026. Jokaisen Kela-asiakkaan tulee ilmoittautua lähimmällä juna-asemalla. -riikkuli

Vierailija
109/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uskalluksesta kiinni. Minä pärjäisin kyllä pelkillä pääomatuloillanikin, mutta haluan antaa muutakin panosta yhteiskunnalle kuin vain pääomia yritysten käyttöön. Tosin tämä että palkasta ryöstetään yli puolet laittaa kyllä järkevyyden kyseenalaiseksi. 

Valtion budjetti on 80 miljardia, josta työttömyystuet 4 miljardia ja toimeentulotuki 1 miljardi. 

Tässä on valtion budjetti https://valtionbudjetti.fi/

Vierailija
110/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos et ole 30 - 44 ja et ole juuri nyt kilpailijalla työskentelevä mies, niin ikinä valinta ei kohdistu sinuun."

Täyttä paskaa tämäkin. Juuri laitoin minun ja työkaverieni tilanteesta. YKSIKÄÄN ei ole työllistynyt sille alalle miltä lähdimme, vaan kaikilla vaihtui ala. ja 6 henkilöä kymmenestä oli naisia. 

No kerroppa sitten, kuinka työllistyn, jos itselläsi ei ole tarjota minulle työpaikkaa. Kaikkea on jo kokeiltu.

hankkimalla osaamista, millä on kysyntää, tekemällä ahkerasti LAADUKKAITA hakemuksia, HAKEMALLA töitä muualtakin kuin siltä "omalta kylältä". Hakemalla töitä LAAJASTI mihin vain oma osaamisesi riittää. Näin minäkin tein, ja menin työhön, joka oli vähemmän vaativa kuin aikaisempi ty

Tio on mahdollista vain varakkaasta perheessään, mutta kaikkien työttömien luullaan olevan köyhiä. Kaikki työttömät eivät ole köyhiä. Niillä onyhthyvä koulutus ja osaaminen kuin kaikilla juuri nyt työssä olevilla.

Vierailija
111/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisesti aloitamme köyhän väestön kuljettamisen siirtoloihin alkuvuodesta 2026. Jokaisen Kela-asiakkaan tulee ilmoittautua lähimmällä juna-asemalla. -riikkuli

Keksipä jotain raikkaampaa

Vierailija
112/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Mee ottamaan iltalääkkeesi

Vierailija
113/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistossa halutaan että kaikki ovat yhtä köyhiä. 

Huom!! Kokoomus ei aja keskituloisten etua. Siinä mielessä kaikki ovatkin tasaisen köyhiä. Kokoomus ajaa miljonäärien etua. Tämä ei paranna mitenkään keskituloisten asemaa. Tästä miljonäärien suosimisesta muiden kustannuksella ei ole mitään hyötyä kansantaloudellisesti.

Vierailija
114/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei ole ihmisten vallassa. Suomi on EK:n vallassa.

Vierailija
115/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muussa euroopan maassa listaamattomien yritysten verotus ei poikkea muista yrityksistä, paitsi Suomessa  Miksi tämä asia on näin järjestetty Suomessa, mutta toisin muissa maissa?

Vierailija
116/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään muussa euroopan maassa listaamattomien yritysten verotus ei poikkea muista yrityksistä, paitsi Suomessa  Miksi tämä asia on näin järjestetty Suomessa, mutta toisin muissa maissa?

Listaamattomien yritysten verotus on sellainen kuin on että aikanaan haluttiin että yritykset vahvistaisivat omia taseitaan taantumien varalle. Tällä kevyemmällä verotuksella saatiin yrittäjät jättämään pääomia firmaan puskuriksi, eli siirtämään osingonmaksua tulevaisuuteen. 

Vierailija
117/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistossa halutaan että kaikki ovat yhtä köyhiä. 

Huom!! Kokoomus ei aja keskituloisten etua. Siinä mielessä kaikki ovatkin tasaisen köyhiä. Kokoomus ajaa miljonäärien etua. Tämä ei paranna mitenkään keskituloisten asemaa. Tästä miljonäärien suosimisesta muiden kustannuksella ei ole mitään hyötyä kansantaloudellisesti.

Tämä on totta. Kokkari ei saa työttömäksi jäätyään niitä etuja, joita muut saa. Kokkari ei saa toimeentulo- tai asumistukea omistusasuntoon, kun jää työttömäksi.

Vierailija
118/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomes on täysin kotikutoinen lama nyt. Missään muualla talous ei ole ollut kasvamatta 17 vuotta 🤣

Vierailija
119/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen pitkäaikaistyötön ilman toimeentulotukea, niin vältänkö tuon?

Vierailija
120/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät voivat mennä töihin ja lopettaa elämisen veronmaksajien rahoillla. Kela maksaa luxustukipummieliitille lomailua ja laiskottelua varten 11 miljardia euroa vuodessa mutta mikään ei tunnu riittävän Kela eläteille. Voi kun painuisivat hiiteen täältä, Kukaan ei jää kaipaamaan Kelan tukipummikuppareitta.