Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen olit, kun tajusit näyttävästi vanhalta?

Vierailija
05.11.2025 |

Tai jos ei vanhalta, niin milloin tajusit ettet näytä enää nuorelta? Itse olin 30, se iski kun salama kirkkaalta taivaalta. 

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-vuotiaana, tuossa muutamia kuukausia sitten. Huomasin, että peilistä katsoo edesmennyt 57-vuotias äitini. 

Vierailija
22/60 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 17 vuotiaana ajattelin niin. Sen jälkeen jokainen vuosi tuntuu  aina karmeemmalta vanheta, miten tämä aika  rientää. 

Mutta ei aika mennyt koskaan palaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa 68, vaikka moni edelleen erehtyy luulemaan alle 50 vuotiaaksi, mutta itse näkee jo harmaita ja ryppyjä.

Vierailija
24/60 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

43-vuotiaana ei enää kysytty henkkareita ihan joka kerta. Ryppyjä mulla ei ole, mutta kasvonpiirteistä hävisi lapsenpyöreys ja naamasta näkee, etten ole enää mikään nuori. 38-vuotiaana olin vielä ihan babyface ja mua luultiin uudella työpaikalla parikymppiseksi opiskelijatyttöseksi.

Vierailija
25/60 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä en ole tajunnut. Täytän tänä vuonna 48. Odottelen milloin alkaisi tulla ensimmäisiä esivaihdevuosioireita. Vielä ei ole lähtenyt kierto lyhenemään. 

Nuorin lapseni on 6-vuotias.

Vierailija
26/60 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

63

Vierailija
27/60 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhalta? Olen 52-vuotias, enkä mielestäni näytä vanhalta. Minusta ihmiset alkaa näyttämään vanhalta jossain 70-80 vuoden välillä, ei keski-ikäisenä. En minä toki nuoreltakaan näytä, vaan kypsältä aikuiselta naiselta. Se on eri asia kuin vanhan näköisyys. 

Vierailija
28/60 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin just uuden passin, kuvassa olen meikittä. Ajoin tekoälyn ikäarviot kauttta kuvani, vastaus 35v . Minua luullaan poikkeuksetta nuoremmaksi. Arviot heittää 27-40.  
Olen siis 48. Nainen.

Vierailija
29/60 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin käyttäväni vanhalta n. 30 vuotiaana. Sitten katsoin kuvia netissä oikeasti vanhoista ihmisistä 80 v ylös päin ja vilkaisi peiliin, niin totesin snne olevan vielä aika paljon matkaa.

Vierailija
30/60 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

38vuotiaana yhtäkkiä tuntui, että vanhenin nopeasti. En mitenkään ikäistäni vanhemman näköiseksi, mutta itse oikein kauhistuin. Nyt olen 40v. Kroppaa voi treenata, mutta naaman vanhenemiselle ei voi mitään :(

Vierailija
31/60 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä en ole tajunnut. Täytän tänä vuonna 48. Odottelen milloin alkaisi tulla ensimmäisiä esivaihdevuosioireita. Vielä ei ole lähtenyt kierto lyhenemään. 

Nuorin lapseni on 6-vuotias.

Ei kaikilla tule ollenkaan esivaihdevuosioireita. Itselläni vaihdevuodet meni niin, että menkat vaan loppui 50-vuotiaana. Ei mitään oireita eikä kiertomuutoksia ennen . Ei ole kyllä ollut vaivoja menopaussin jälkeenkään.

Vierailija
32/60 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotiaana kun aloin päästä ravintolaan.

Vierailija
33/60 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikeastaan koskaan ajatellut tuota. Vuosia vaan kertyy ja näytän siltä, miltä vissiin pitääkin. Olen onnekas, kun on hyvät geenit, eikä ainakaan kasvot ole vielä ryppyiset - jos sillä nyt edes on mitään merkitystä. Käsistäni näkee ehkä parhaiten ikääntymiseni. 

- n69v -

Vierailija
34/60 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

57. Uusin passinikin, että tunnistaa kuvasta, naama oli muuttunut aika tavalla edellisestä passikuvasta. Järkyttävää.

Mulla taas päinvastainen kokemus eli uusin just viime vuonna passini ja totesin, että passikuvat näyttävät ihan samalta. En näytä vanhemmalta, en ole lihonut tms. Itse asiassa tämä uudempi passikuva oli kivannäköinen toisin kuin se vanha.

Mutta kyllähän mä ihan ikäiseltäni näytän, olen varmaan sellainen, josta on vaikea sanoa tarkkaa ikää. N58

Vierailija
35/60 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna, 45v. Oppilaiden kanssa tuli puhe ekasta tietokoneesta ja he kauhisteli kuinka muinainen olen. Jatkossa olen suuri muinainen.

Taidan olla sitten dinosaurus. Mun ensimmäisessä tietokoneessa oli 9 kilotavua muistia ja se oli silloin 2 vuotta vanha kone. Nykyisessä 8 vuotta vanhassa 32Gt. Olen yli 50v

Vierailija
36/60 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

54-vuotiaana. Yhtäkkiä huomasin, että en näytä enää koskaan hyvältä vaikka kuinka laittautuisin. Jotain suorastaan mummomaista on ilmestynyt peilikuvaan, eikä mikään maailman kosmetiikka pelasta tilannetta.

Hmm, miksei mummomainen voisi sitten olla hyvännäköinen? Itse ihailen moniakin 65+ naisiakin, jotka ei näytä eikä yritä näyttää nuorilta, mutta heillä on oma tyyli joka kertoo itsevarmuudesta ja siitä, että on rohkeasti omana itsenään esillä. Olen itse viisikymppinen, enkä samaista että nuorennäköisyys on hyvännäköinen, vanhan näköinen ei-hyvännäköinen. 

Vierailija
37/60 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

59v 

Vierailija
38/60 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meikitömän Martinan, 43 ajaa ikäarvion kautta, arvioi iäksi 50-55. Sama Vappu Pimiällä, paitsi jossain kuvissa jopa 60-70. 

Vierailija
39/60 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 25-vuotiaana opiskelijaravintolassa, jossa oli suurin osa parikymppisiä.

Vierailija
40/60 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meikitömän Martinan, 43 ajaa ikäarvion kautta, arvioi iäksi 50-55. Sama Vappu Pimiällä, paitsi jossain kuvissa jopa 60-70. 

No nuorena käyttäneet paljon alkoholia ja tupakoineet, kuten näillä työläistaustaisilla tapana on.