Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~ TOUKOKUISTEN TIISTAI ~*~

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, MIRAGE, toivottavasti nyt menis kaikki hyvin. Luulen, että ei ne enää kauaa sitä pidä, kun alkaa noin paljon olemaan oireita ja pian saat sen pikku tyttelin käsiis.

Mulla alko eilen kurkkukipu ja tänään vetämätön olo. Toivottavasti ei pahene ja menis ohi. Hengittäminen on muutenkin raskasta saati sitten, jos nenä menee tukkoon. Väsykin on, kun tuli viime yö nukuttua heikosti.

Eilen oli viimenen synnytysvalmennuskurssi. Alkaa mies olla ihan täpinöis, että nyt se kohta syntyy ja koko elämä muutttuu ja miten se sit jakaa aikaansa, kun nytkin on kovilla aikataulujen kans. Se haluis olla paljo vauvan kans ja miettii nyt jo mitä koulukursseja pudottas pois. Mulle tuli enemmänkin pelko, että ei siitä synnytyksestä voi selvitä. Tää videos näytettiin kunnolla synnytyksen eteneminen ja kovin oli tuskasen näköstä. Toisaalta haluis tän mahan jo pois ja nyytin kotiin, mutta miten siitä suuresta päivästä selviää?

Huuheli 35+3

Vierailija
22/33 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli hyvä, että nyt tutkivat kunnolla tilanteen. Kuulostaa niin paljolta, että voiko muka valkovuotoa olla. Ja jos muuten ei aikaa tahdo löytyä niin istu jöpötä siä niin kauan, että ottavat asian tosissaan ja selvittävät sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin aikaa kirjotaa rauhassa, kun poika on päiväkodissa.

Täälä onkin jo monella kovempia suppareita ym.. taitaa alkaa syntymään niitä toukukuisia enemmänkin. Tää meittin vaavi ei synny varmaan vasta kun heinäkuussa :-D.. ei vaa jos ei ny sinne asti mee kumminkaan, madam mamma ennusti että syntyis 20.5, vaikka laskettu aika on jo 8.5, plaah toiv. ei pidä paikkansa.

Täälä on sitä samaa synnytyskuumetta kun jollakin muulla. Mielenkiinnolla odotan kuinka synnytys tällä kertaa käynnistyy, kun viimeks jouduin melkein käynnistykseen viikolla 42+0, kunnes alkokin omat supparit aamulla.

Yöt on menny ihan levottomiks, viime yönäkin oli tuskasen kuuma ja koko ajan piti vaihtaa asentoa..voi vitsi kun sais nukkua mahallaan!

Vauva onneks ymmärtää nukkua yöt ja alkaa taas aamusta melskaamaan ja sitä jatkuukin sit iltaan asti..

Nam, tänään pääsee taas syömään kunnolla, kera hyvän seuran..iltaa odotellessa siis, nyt täytys mennä vähän tekeen kotihommia, ettei mee koneella istumiseks tää oma aika.

Hyviä vointeja kaikille..maaliviivat häämöttää :)

ÄITE 37+0, jes jes

Vierailija
24/33 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä pahemmin mittän kommentoi, kun niin huonnosti jää nimimerkit mieleen... Mut nyt siis yritän :)

Ida-Antonia: laitathan sitten tuntemuksiasi liinastasi, kuhan sen saat! Itsekkin mietin kyseisen liinan ostoa...

Mirage: NYT SIT VAAN HUILIT!! Minulla oli esikoista odottaessa raskausmyrkytys ja sen kanssa ei oo leikkimistä. Se onkin niin inhottavaa, kun et itseäsi kipeeksi tunne( pääkipu tietysti) ja pitäis vaan rauhassa olla... Minä olin reilun viikon osastolla hiimailemassa ja synnytystä yritettiin käynnistää neljänä eri päivänä. Lopulta meni hätäsektioon, kun eteni niin rajusti. Pieni tyttö syntyi 2590g vaikka painoarvio edellisenä päivänä oli 3700g... Pienuus johtui myrkytyksestä, mut hyvin on kasvanut ja oikein terve 3,5v on nyt =D

Tämän kirjoitan vain, että malttaisit ehkäpä paremmin olla tekemättä mitään!! Voimia kovasti...

Tänne ei sen ihmeempiä. Eilen neuvolassa kaikki ok ja odotellaan vaan. Mies on torstai-iltaan saakka reissussa, ni eipä meillä kiirekkään ole lähteä synnyttämään...

Äiti tulee huomenna kylään, kun oli miehensä kanssa päätöksen Etelä-Suomeen muutamisesta tehneet ja samalla käy torstain kahdessa työhaastattelussa. Aika utopiselta vielä tuntuu ajatus, että asuisivat tässä lähellä, kun nyt asuuvat 500km päässä, niinkuin muutkin sukulaiset :(

Mukavaa päivän jatkoa =D

reemis 37+6 ja tytöt 11/03 09/05

Vierailija
25/33 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kirjoitin viime viikolla ennustajalle ja äsken sain vastauksen :)

Hei!

Korttieni mukaan odottamasi vauva on tyttö ja syntyy 15.5.2007. Lisäksi saat tytön joulukuussa v. 2012.

Terv. madam Mamma

Saas nähdä =D

reemis 37+6( joka todella toivoo, että syntyisi ennen tuota päivämäärää...)

Vierailija
26/33 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein hätistellä mies kaupungille,että saan rauhassa tulla teitä katsomaan! No,nyt se lähti innoissaan kiertämään musiikkiliikkeitä; saas nähdä, montako kitaraa ja vahvistinta se taas raahaa olohuoneen nurkkaan kokeiluun. On muuten oikein fantastisen ihanaa imuroida, kun lattiat vilise piuhoja ja kaikki nurkat täynnä isoja soitinlaatikoita! No, sitä saa, mitä tilaa..

Mä en ainakaan muista heränneeni viime yönä kertaakaan! En edes tiedä, kävinkö pissalla! Tosin olen kyllä oppinut viime aikoina suorittamaan vessakäynnit melkeinpä heräämättä.

Yöllä oli kuulemma iskenyt rakkauspuuska: Mies oli herännyt keskellä yötä siihen, kun oli halannut sen päätä pihtimäisellä otteella ja tunnustanut rakkauteni. Heh, mahtoi olla kokemus!

SYNNYTYSKUUMETTA on siis muillakin, kuin mulla! Tuijotan lehtien imetyskuvia haikeasti ja haaveilen siitä, kun voin suukottaa vauvaani. Mies saa lähes päivittäin tuntea kärsimättömyyteni nahoissaan. Kiukuttelun määrä on selvästi verrannollinen raskausviikkojen määrään nähden!

VANILJA pohdiskeli raivotarjontaan kääntymistä. Neuvolan th sanoi, että yleensä kääntyvät rv 36 mennessä mutta ei ole tavatonta, että kääntyy vasta esim. rv 38.

MÖHÖMAHA:

Pohdiskelit Sussun raskausviikkoja. Ne olivat muistaakseni samat kuin mulla eli tänään 36+3.

Tsemppiä myös lähestyvän synnytyksen odotteluun!

ALMIKSELLA on myös ollut kovat paikat. Kovasti jaksuja myös Turkkuseen!

MIITULLE onnittelut vapaan viikonlopun johdosta!

OP:lle painon noususta. Mulla myös heittelee aika lailla. Toissakerralla neuvolassa oli laskenut 2 vkossa 200g ja nyt viimeksi noussut yli 2kg puolessatoista viikossa. Meidän pitää varmaan hillitä vihannesten syöntiä, koska suklaastahan moinen ei ainakaan johdu!! ;D

MIRAGELLE jaksuja raskausmyrkytystaistoon ja onnittelut todennäköisestä tytöstä!

MARTINA: Toivottavasti vuotojen syyt selviävät, ei oikein kuullosta valkovuodolta, kun on noin runsasta.

NAPAPIIRIä taas mittailin ja sain lukemaksi 118,5cm. On se vaan aikamoinen köntsä raahailla mukana!

Mulla on hankaluuksia vessassa, pissatessa en tahdo saada rakkoa tyhjäksi. Pitää punnertaa oikein tosissaan. Painaakohan pikkuihminen rakkoani jotenkin oudosti?

Muuten oma olo suht ok. Vatsanahka on niiiiin pinkeä, ettei hyvää asentoa löydy enää missään asennossa. Kylkiä ja niveliä särkee jatkuvasti mutta nämähän nyt eivät ole mitään uutta. Vauva on taas pari päivää ollut tosi eloisa ja potkii tosi kovaa kylkiluihin.

+Tamperelaisten treffit!!!

+Sain jo veroehdotuksen ja suht isot palautukset tulossa. MAHTAVAA!!!

+Ihan kohta minusta tulee äiti!!!

Voimia kaikille sairasteleville ja suppareiden kanssa taisteleville,

kääntykööt myös kaikki perätilavauvat!

Jansku 36+3

Vierailija
27/33 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää siis ihan hirveesti ja Uhmatuhma tekee kaikkensa ettei vaan helpolla pääsis: pissattu lattialle, kalakeitot kaadettu päälle, miljoona kynää viskelty lattialle, äitin päällä pitää pomppia ja nipistellä. Nyt keittää niin, että kestosuppari päällä :( Sillähän tämä helpottus kun vaan jaksas touhuta piiperon kanssa, mutta ei vaan irtoo.

Ruokaa ei jaksa/huvita laittaa kun itselle ei taas mikään maistu. Ja jotain jos syö niin närästää.

Pelkkää valivalia siis.

Miragellakos oli myrkytys? Hui, itse sitä pelännyt kun mulla on niitä näköhäiriöitä ollut ainakin kuukauden, neuvolassa ei noteerattu, koska ei muita oireita. Muista levätä ettei pahene.

Martinalla toivottavasti kaikki ok.

Nyt pitäs ittensä koota ja sinnitellä tämä päivä kunnialla loppuun.

28/33 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollaan, mies lähti iltavuoroon ja nyt hetki huilitaan.

Neuvolassa tänään todettua:

Painoa + 800g/vko, eli kokonaissaldo nyt 9.6 kg

RR 121/74

Pissa puhdas

Sf-mitta 33

Vauva rt aika alhaalla, mutta ei kiinnittynyt, sykkeet n 145 ja liikkeet ++

Hb:ta ei mitattu, kun oli viimeksi niin hyvä, ja huomenna meen verikokeeseen, jossa se kumminkin mitataan, joten se selviää sieltäkin

Uusi aika ensi viikon keskiviikoksi. Tällä tietoa ei enää lääkäriä tai äitipoli käyntiä, ellei sitten la:n jälkeiselle viikolle, jos ei mitään oo siihen mennessä tapahtunut.

Sokereita mittaan viimeisen kerran tänään, ens kerralla palautan mittarin, kun arvot on tähän asti olleet erinomaiset.

Laitoin vihdoin viimein postia madam mammalle, jos vaikka ehtis vastaamaan. Sen verran uteliasta tyyppiä oon. :)

Eilen illalla oon nukahtanut melko nopeasti, kun en ole edes kuullun isännän kotiintuloa. Neljän aikaan heräsin neidin ' äitii' :n ja vieressä näytti nukkuvan. :) Sitten se mokoma soittaa vähän ennen kahdeksaa Kankaanpäästä. :O Koska se sinne oli lähtenyt??? Veljensä kanssa oli lähtenyt skootteria hakemaan veljen tytärpuolelle. Tuli onneksi kotiin ennen neuvolaa, niin pääsin vaihteeksi yksin.

Mutta pitää mennä etsimään neidille vaatteita. Oli vähentänyt housuja ja saanut vaipan pois, joten pitää etsiä jotain tilalle ennen kuin kastelee lattian... Voih!

Äippä 36+2

Vierailija
29/33 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskiainen kun oon niin en jaksa selata pinoja takspäin... Miks sulla on suun. sektio perjantaina? Uteliaskin vielä=D

mani rv 32+5

Vierailija
30/33 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli sitte synnytystapa-arvio. Ultrailtiin vauvan kokoa ja

käsikopelolla oikein erikoislääkäri koetteli vauvaa. Molemmin tavoin

arvioitiin tällä hetkellä vielä alle 4-kiloiseksi, noin 3790g. Ja

suunnitelmaksi tuli se, että alatietä suunnitellaan. Toiveena olisi,

että tulisi ennen laskettua aikaa. Mikäli ei ole tullut ennemmin,

niin 4.5 sitten ultraillaan ja mittaillaan taas ja tehdään uusia

päätelmiä. 2 edellisen kohtalonahan oli 1: synnytystapa-arvion mukaan alatie ja syntyi kiireellisellä sektiolla 21h säännllisten supistuksen jälkeen kun synnytys ei edennyt 4cm pitemmälle ja 2: synnytystapa-arvion mukaan suunniteltu sektio ahtaan lantion ja isokokoisen vauvan vuoksi ja syntyi sitten alateitse kun kiireelliset sektiot menivät 19h edelle vesien menosta. Katsotaan saadannko kolmoselle vielä jotain muuta mitä ei olisi koettuna vielä. Kunhan ei yhtä pitkän kaavan mukaan menisi kuin edelliset!

Lapsivettä oli normaalisti ja kaveri oli vilkas liikkumaan. Pää

laskeutunut tosi alas, muttei vielä täysin kiinnittynyt. Kohdunkaulaa

oli vielä 1cm jäljellä, kohdunsuu pehmeä ja 3cm auki. Joten,

periaatteessa milloin vain voi jotain alkaa tapahtua tai sitten ei :)

Verenpaine oli jo viime viikolla hieman nousujohdanteinen, ja sama

jatkui, joten sitä pitää nyt tarkkailla vähintään kerran viikossa.

Oli nyt minulle jo aika korkea:129/82.

Väsy on ankara, päikkärit maistuvat hyvin minullekin, joten tosi

ihanaa, että lapset nukkuvat päikkärit! Mun vanhemmat asuvat tässä

Hyvinkäällä parin kilometrin päässä meiltä ja ottavat tälläkin

viikolla osaaikaeläkelaisina ke ja to-iltapäiviksi lapset vielä

hoitoon, niin saan lepäillä paljon.

Sairaalaan lähteissä mietin, että olisiko pitänyt varautua

jäämiseenkin, mutta onneksi ei tarvinnut sentään sille reissulle

vielä jäädä.

Imetyspaidat ajattelit heittää pesuun tänään, vielä olisi putsaamatta

rattaat ja kaukalo, muutoin alkaa kaikki ollakin valmisteluen osalta

ok. Tänään ostin kaupasta 2 pientä vaippapakettia (2-4kg+3-6kg) sekä

4 tuttia ja vielä jättisuperimukykyisiä yösiteitä. kestoilemme

päivisin varmaan kuten aiempienkin vauvojen kanssa, annamme tutin jos

kelpaa ja käytän jälkivuotoon aluksi kertoja ja sitten kestositeitä

kun vuoto hieman rauhoittuu.

Tässäpä nämä-supistuksia odotellessa!

tölökki 37+3

Vierailija
31/33 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suunniteltu sektio koska aksi aikaisempaa ovat myös olleet sektioita. Eli kolmas sektio tehdään turvallisuusyistä aina sektiolla ainakin täällä päin. Mulla on ollut sydänäänten laskujen takia aikaisemmat leikattu kiireellisellä sektiolla.

Vierailija
32/33 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöt on kuumia, vaan ei kyllä mitenkään eroottisella tavalla ;) Viime yökin meni hikoillessa ja puhistessa ja lopulta keikuin suurieleisesti kiroten ilmalämpöpumppua sammuttamaan. Mies ymmärtää olla hiljaa. Tuntuu, että esikoista odottaessa olo muuttui sietämättömän hankalaksi n. vuorokausi ennen synnytyksen alkua, toisesta kolme päivää ennen. Nyt olo on joka asennossa hirveä jo nyt, tuntuu etten mitenkään jaksa olla näissä nahoissa enää viikkoakaan. Kuinkahan sitten kävisi jos joskus neljännellä siunattais, valivalivali alkais varmaan jo viikolla 15.

Odotan synnytystä kuin kuuta nousevaa ja tieto ekojen toukojen ihan ekoista syntymäpäivistä tällä viikolla saa omankin olon levottomaksi vaikka ainakin kuukausi pitäisi vielä vähintään sinnitellä. Onnea onnea kaikille kenellä tosipaikka jo edessä!!!

Huomaatteko muut aivojenne jo alkaneen kutistua? Itse en ole täysin varma et omani olisi edes mitenkään edellisistä raskauksista palautuneen... Tänään ajeltiin muksujen kanssa kerhosta kotiin päin ja pysähdyin lähikauppaan maitoa hakemaan. Tulin takaisin ja istuskelin hetken etupenkillä kun havahduin siihen ettei auto liikukaan. Posket punaisina vilkaisin ikkunasta ettei kukaan huomaa, kun hipsin sitten siitä matkustajan paikalta kuskin puolelle...

Tule jo toukokuu! Charme 34+2

Vierailija
33/33 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äreä kuin mikä, eikä aika kulu, paitsi jos nukkuu ja yöllä huonosti. Pohdiskelin, että vois keventää vaikka menemällä uimaan. Pitää vaan lainata äidiltä uimapukua. Niin ja tunti meni, että hups, kun kierrettiin kevään merkkejä katsomassa kuopuksen kanssa. Linnut pitää mieletöntä mekkalaa.

Mokkapalojen ohjekin löytyi kaivamalla (eläköön haku), oli vähän erilainen kuin tuossa Valion ruokaa vauvalle tai jotain. Mutta ehkä en jaksa leipoa, vaan jatkan lahnailua. Tavarat putoo lattialle, eikä niitä kukaan nosta. Maton toin tuulentumasta sunnuntai-iltana, piileksii tuossa keskellä lattiaa vielä toistaiseksi.

Isojen vauvojen helppohoitoisuuden perusteluja en tiedä, siteerasin vaan joskus kuulemaani. Itse ajattelin, että iso jaksaa syödä enemmän ja pärjää pidemmillä syöttöväleillä. Tietty tuo kehittyneisyyskin, mutta liekö se nyt ihan painon kanssa sidoksissa. Isoja on olleet meidän vauvat ja " vahvoja" . Tai niin sanoi lastenlääkäri erittäin käppyräisestä kakkosvauvasta. Minä taas en muistanut, että vauvat on syntyessään ihan jäykkiä ja koppuria.

Menis, isäntä ja isommat tuli muskarista. Toikohan mitään sopivaa syötävää, tarkistais. Huomisaamuna voi sitten herätä taas syömään :-) Perusasioiden parissa siis :-) Ai että seksiä, onko se syötävää.