Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos etätyö loppuu, sairausloma vai irtisanominen?

Vierailija
05.11.2025 |

Asun velattomasti hyvin pienessä asunnossa jossa edulliset asumiskustannukset ja jota ei myytyä saisi. Teen täyttä etätyötä työkykyneuvottelun tuloksena koska en pysty käymään toimistolla. Fyysiset syyt. Tämä ollut työnantajalle täysin ookoo.

Nyt väläytelty tulevaa että etätyöt loppuisi kaikilta. En tiedä koskeeko minuakin vaikka kyseessä terveyssyyt mutta luulen koskevan.

En voi alkaa kulkea toimistolla. Ei ole vaihtoehto koska menen huonoon kuntoon enkä siten kykene enää työhön lainkaan. En myöskään taloudellisesti voi muuttaa työpaikkakunnalle.

Onko niin että itse ei kannata irtisanoutua? Uutta työtä tuskin saan enää tässä iässä. Vaihtoehtona vain sairausloma?

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on työterveys niin pyydä sieltä työkykyneuvottelua jos muutos koskisi sinuakin. Siinä voitte työterveyden johdolla keskustella tilanteestasi ja vaihtoehdoista. Itse ei joka tapauksessa kannata irtisanoutua vaan odottaa että työnantaja irtisanoo. Sitten irtisanomisen voi halutessaan riitauttaa. 

Niin, että työntantaja joustaisi yhden kohdalla? Työpaikoilla on tasa-arvolaki ja yhdenvertaisuuslaki. 

Höpöhöpö. Jos on terveydellisiä haasteita, työnantajalla on velvollisuus ottaa ne huomioon töitä järjestellessä. Kaikki eivät ole samalla viivalla, jos lääkäri toteaa että erikoisjärjestelyjä tarvitaan. Potkuja ei voi antaa ihmiselle, joka pystyisi työn tekemään kohtuullisin järjestelyin, ja etätyö on juuri sitä.

Tämä. Omalla kohdallani lääkäri totesi työnantajalle että suosittelee minulle sairauteni vuoksi täyttä etätyötä ja JOS tämä ei onnistu, työnantajan on huomioitava, että joudun olemaan pitkillä sairauslomilla paljon. Että valitsee siitä 😉 Etätyö onnistui hyvin. Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan