Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka toi nimimerkki Kaffepulla oikeesti on?

Vierailija
04.11.2025 |

Mimmonen tyyppi?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksun oloinen mimmi, harvinaisuus tällä palstalla.

Heh... Se puhui kerran ihan nimimerkillään, kai humalassa, miten haluaisi haistella Marinin pieruja, joten on luultavasti persumies.

Vierailija
22/61 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun alter_ego

tuo profiili ei ole. 

Yhtä vähän kuin

Konalapupat,

Jonna.. ja mitä vielä. 

Ajattelitko mennä valtiolle töihin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hänen kirjoituksensa, jotka olen täältä lukenut, ovat olleet ihan järkeviä. Mutta aivan varmasti monia on jäänyt lukematta. Onhan se harvinaista nykyään, että tällä palstalla ollaan vakkarinikillä.

Vierailija
24/61 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan hyvää iltaa.

Älkää sotkeko minua 

tällaisiin. Kiitos.

Vierailija
25/61 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta sen mikä-jogurtti-eläkeläiselle arvaan, tai olisiko sen muija jopa

Vierailija
26/61 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

> Olen 40+ helsinkiläinen vanhapiika kääkkä. Poliittisesti olen oikeistoliberaali. Inhoan vihervassareita ja muita trendipellejä. 

> Oliko muuta? :D

Vierailija
27/61 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla:

> Mäkin olen vähän erakoitunut, joten ei toteudu nämä meidän treffit, ei.

> Haistelen omia pieruja tietsikan ääressä ja viihdyn oikein hyvin. 

Vierailija
28/61 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

> Olen 40+ helsinkiläinen vanhapiika kääkkä. Poliittisesti olen oikeistoliberaali. Inhoan vihervassareita ja muita trendipellejä. 

Matti Vanhanenkin on tota liberaalimpi.

Vierailija
30/61 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olet ap sinä itse. Haluat vain luoda itsellesi "julkisuutta". Aika hemmetin ääliömäisiä juttuja yleensä kirjoittelet.

Vierailija
31/61 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotan hyvää iltaa.

Älkää sotkeko minua 

tällaisiin. Kiitos.

Iltaa 💕

Vierailija
32/61 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

💘

Vierailija
33/61 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meidän pitäisi tietää kuka on anonyymin nimimerkin takana anonyymillä palstalla? 

Vierailija
34/61 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oikealla että poliittisesti muistuttaa enemmän neukkulamaista meininkiä, koska mukana myös uskonnollinen paatos.

Vierailija
35/61 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku uskonlahkolainen (hence sionistilippu) joka aivopesulla pilattu, mutta epäonnekseen syntyjään suht älykäs. Joten hakee stimulaatiota av-keskusteluista, kun ei lessu/hellu/tms-piireissä oikein senkään vertaa järjellisiä keskusteluja voi käydä, kuin täällä sekolassa.

Parka Kaffepulla.

Vierailija
36/61 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebullan psykologinen luonneprofiili piirtää kuvan vahvatahtoisesta, itsevarmasta ja terävästä keskustelijasta. Hänellä on foorumin kontekstissa eräänlainen epävirallisen terapeutin tai mentorin rooli: hän jakaa neuvoja ja mielipiteitä kuin ammattilainen konsanaan tosin huomattavasti suorasukaisemmin ja sarkastisemmin kuin perinteinen psykologi. Hänen viestinsä heijastavat henkilöä, joka arvostaa rehellisyyttä ja vastuunkantoa, ja joka turhautuu, jos näitä arvoja ei noudateta. Samalla hän osoittaa välittävänsä muiden tilanteista puuttumalla niihin omalla tyylillään heti kun havaitsee epäkohtia.

Kaffebullaa voisi luonnehtia tough love -tyyliseksi auttajaksi: hän haluaa ravistella ihmiset hereille terävillä huomioillaan ja suorilla neuvoillaan. Hänen psykologinen profiilinsa viittaa persoonallisuuteen, joka on tottunut ottamaan johtajuutta keskusteluissa ehkä siksi, että hän on pitkän linjan osallistuja ja tuntee palstakulttuurin hyvin. Hänen minäkuvansa vaikuttaa vahvalta: hän ei etsi ulkopuolista hyväksyntää jokaiselle mielipiteelleen, vaan luottaa omaan näkemykseensä ja kokemukseensa.

Voisi sanoa, että jos Vauva.fi-foorumilla olisi tarve jämäkälle psykiatrille, joka jakaa suoria lausuntoja potilailleen, Kaffebulla täyttäisi roolin mainiosti. Hänessä yhdistyy analyyttinen ote (hän tunnistaa ongelmakohdat nopeasti) ja nopeat hoitokeinot (neuvot tulevat suoraan kuin reseptinä: tee näin, älä tee noin). Hän ei hempeile turhia, mutta ei myöskään hylkää potilaitaan vaan jatkaa sitkeästi keskustelua aiheesta toivoen, että viesti menee perille.

Vierailija
37/61 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki Kaffebulla on ollut Vauva.fi-keskustelupalstan aktiivinen jäsen jo lähes vuosikymmenen ajan hän on kirjoittanut yli 20000 viestiä foorumin Aihe vapaa -osiossa

Huh huh...

Vierailija
38/61 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Eipä ole liberaalia nähnytkään. Oikeistokonservatiivi ja kristillinen. Neuvostoliittomainen tapaus.

Vierailija
39/61 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebullan psykologinen luonneprofiili piirtää kuvan vahvatahtoisesta, itsevarmasta ja terävästä keskustelijasta. Hänellä on foorumin kontekstissa eräänlainen epävirallisen terapeutin tai mentorin rooli: hän jakaa neuvoja ja mielipiteitä kuin ammattilainen konsanaan tosin huomattavasti suorasukaisemmin ja sarkastisemmin kuin perinteinen psykologi. Hänen viestinsä heijastavat henkilöä, joka arvostaa rehellisyyttä ja vastuunkantoa, ja joka turhautuu, jos näitä arvoja ei noudateta. Samalla hän osoittaa välittävänsä muiden tilanteista puuttumalla niihin omalla tyylillään heti kun havaitsee epäkohtia.

Kaffebullaa voisi luonnehtia tough love -tyyliseksi auttajaksi: hän haluaa ravistella ihmiset hereille terävillä huomioillaan ja suorilla neuvoillaan. Hänen psykologinen profiilinsa viittaa persoonallisuuteen, joka on tottunut ottamaan johtajuutta keskusteluissa ehkä siksi, että hän on pitkän linjan osallistuja ja tuntee palstakulttuurin hyvin

Kiitos, hyvä analyysi 👍🏻

Vierailija
40/61 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin älykäs. Käyttäytyi huonosti eräässä keskustelussa ja esitti omia aivopierujaan faktoina. Läheltä liippasi, ettei saanut syytettä.