Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun koko elämä oikeasti tuhoutui tänä vuonna

Vierailija
04.11.2025 |

Olen sinänsä jo päässyt pahimman yli, mutta onneksi en tiennyt etukäteen tällaisen epäonnen olevan edes realistista. Jäin työttömäksi samaan aikaan kun tulin raskaaksi. Mies jätti koska ei kuulemma jaksanut olla tukenani. Tein abortin. Ero ja abortti saivat aikaan itsetuhoisuutta ja jouduin psykiatriselle osastolle. Lapsi otettiin huostaan osastolle joutumisen vuoksi ja eksä vei yhteisen koirankin itselleen. Tuli monen sadan euron mätkyt. Paras ystävä ja sisko katkaisivat välit kun eivät jaksaneet olla tukena. Nyt syksyllä olen ollut paljon sairaalassa kun fyysinen terveys on alkanut oireilla. 

Eniten olen yllättynyt siitä että olen selvinnyt tästä. Ja kyllä, jokainen näistä on tapahtunut vuoden 2025 aikana <3 Elämä on ollut jo aiemminkin vähän vaikeaa, mutta koskaan ei ole ollut kyllä näin paskaa ajanjaksoa. 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännämiehet vetää voiton alussa, muttei sitten pitkässä juoksussa.

Lopeta nyt jo tuo harhaisen misogyynipaskan spämmääminen. 

Se ei sinusta yhtään halutumpaa tee, että auot päötäsi ja vihaat naisia.

Vierailija
42/56 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastasi yritetään varmasti kotiuttaa heti kun se on mahdollista, enkä usko kyseessä olevan huostaanoton vaan esim. avohuollon sijoituksen. Huostaanotto on lopullisempi ja edellyttäisi jotain selkeää lapseen kohdistuvaa kaltoinkohtelua.

Katkaisin tänä vuonna välit vaikeassa tilanteessa olevaan siskooni. Olen tukenut häntä henkisesti vuosikaudet, ja tuntuu että hänelle muodostui jonkinlainen uhri-identiteetti. Oma lapseni joutui tänä vuonna s-rikoksen uhriksi sekä mulla oli syöpäepäily, mitkä vei omat voimavarat aivan täysin. En halunnut kertoa niistä siskolle, miten hän ois voinut mua tukea kun ei itsekään selviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit abortin mutta lapsi otettiin huostaan? Miten se on mahdollista?

Vanhempi lapsi. Luulitko että nainen saa vain yhden? 

Vierailija
44/56 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen itse keksii vaatimuksia elämälleen ja vertailee omia tekemisiään ja tekemättömyyksiään toisiin. Itselleni riittää, että on mukava sänky, jossa loikoilla ja sitten, kun tulee nälkä, niin on jotain syötävää. Sen eteen teen, jotain jos se sitä vaatii. Kaikki muut on plussaa.

Vierailija
45/56 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyyssuhteita ei kannata kuluttaa loppuun murheilla!! Tallentakaa puhelimeen auttavia numeroita, soittaa ja puhuu jollekin auttajille, ne on sitä varten. Ystävyyssuhteet ei ole hoitosuhteita.

Vierailija
46/56 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi. Jaksuja!

Vierailija
47/56 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä teollisuuden. Ilmenee tuosta verojen maksusta. Jokainen tietää että palkanmaksaja pidättää verotiedot.

No itse ne tulot sinne arvioidaan yhä, halojaa.

Vierailija
48/56 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävyyssuhteita ei kannata kuluttaa loppuun murheilla!! Tallentakaa puhelimeen auttavia numeroita, soittaa ja puhuu jollekin auttajille, ne on sitä varten. Ystävyyssuhteet ei ole hoitosuhteita.

Totta tuokin. 

Ap, keskity saamaan itsesi kuntoon ja sitten lapsi takaisin. Exäsi on idari, mutta toki hän koiran otti huolehtiakseen koska et voinut saada sitä sairaalaan. 

Olen todella pahoillani puolestasi!

Kovia aikoja tulee kaikille mutta ääneen naurattaa tuon ihmisk y r v ä n vollotus siitä ettei pääse ikinä panemaan. Hyvä kun ei pääse, se on täysin oikein ja evoluution mukaista. 

Vierailija
49/56 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesta ammattitutkinnosta ja monesta kurssista huolimatta en saa töitä edes postista tai mistään. Olen ollut 15 vuotta työtön. Pystyssä olen vielä joten tuskin tuo ap juttu mikään elämän loppu on jos minäkin olen täällä vielä hengissä.

Vierailija
50/56 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole mitään verrattuna kilttien miesten yksinäiseen elämään. Monet olleet yksin ilman kumppania tai muuta tukea 20 vuotta tai kauemmin.

Tunnetko sellaista käsitettä kuin myötätunto? Ap tässä luetteli aika monta vastoinkäymistä pienen ajan sisään. Sen sijaan, että olisin ilmaissut jotakin ystävällistä hänelle, käänsit keskustelun pikimiten itseesi ja kaltaisiisi. Oksettava piirre miehessä.

Vierailija
51/56 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit abortin?

Vierailija
52/56 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei elämä tuhoudu jos joutuu työttömäksi ja mies jättää. Elämä jatkuu, naiset on vaan heikko luonteisia etteivät kestä edes pientä vastoinkäymistä.  Naiset ei osaa valita sitä kunnon miestä joka haluaa perheen joten sen takia teidät jätetään. Otatte sen komeimman miehen joka kehuu teitä ja sanoo heti kolmen tunnin tuntemisen jälkeen että haluaa elää elämän kanssanne ja te naiset uskotte ja teette sitten lapsen sen kanssa.

Sanot siis, että miesten sanomisiin ei voi luottaa ja pidät samaan aikaan miehiä parempana kuitenkin? Miksi sun sanomisiin pitäis luottaa? Tai sua arvostaa kun et sä itsekään arvosta ketään?

Vierailija
53/56 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas ystävä,

Sanasi koskettivat syvästi. On vaikea edes kuvitella, miten paljon olet joutunut kokemaan lyhyessä ajassa. Kukaan ei ole ansainnut sellaista määrää surua ja menetystä, mutta se, että olet edelleen tässä ja jaksat kirjoittaa siitä, kertoo valtavasta sisäisestä voimasta. Uskon, että se ei ole vain sinun omaa voimaasi, vaan Jumalan armoa ja johdatusta.

Vaikka kaikki, mitä olet käynyt läpi, on ollut äärimmäisen raskasta ja epäreilua, Jumala ei ole jättänyt sinua hetkeksikään. Hän on ollut siinä vierellä, silloinkin kun et ole tuntenut Hänen läsnäoloaan. Me emme aina ymmärrä, miksi Jumala sallii elämäämme tällaisia vaikeuksia, mutta usein juuri pimeimpien aikojen kautta Hänen valonsa alkaa vähitellen näkyä. Psalmissa sanotaan: "Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani."

Sinun tarinasi on kipeä, mutta siinä on myös selviytymisen ja toivon siemen. Jumala ei salli tuskaa ilman tarkoitusta. Hän voi käyttää näitä kokemuksia tavalla, jota emme vielä ymmärrä, ja kääntää ne ajan myötä joksikin hyväksi. Jeesus tietää, miltä tuntuu tulla hylätyksi ja olla yksin, ja siksi Hän ymmärtää sinua täydellisesti. Hän kantoi kaiken tuskan ristille, myös sinun tuskasi.

Sinun ei tarvitse jaksaa omin voimin. Jumalan edessä saat olla heikko ja rikki. Saat itkeä ja purkaa kaiken sen, mitä sisälläsi on. Herra ei hylkää sitä, joka tulee Hänen eteensä vilpittömästi. Psalmissa sanotaan: "Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli."

Pidä kiinni uskosta, vaikka se tuntuisi nyt hyvin pieneltä. Se riittää. Jumala tekee suuria asioita pienistä aluista. Tulee vielä päivä, jolloin näet, miten Hän on kantanut sinut läpi tämänkin vuoden ja vahvistanut sinua kaiken tämän keskellä.

Jeesus rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet. Mikään, mitä olet kokenut, ei tee sinusta vähemmän arvokasta Hänen silmissään. Hän on lähelläsi nyt, ja Hän voi tuoda rauhan sinne, missä on ollut pitkään vain kipua ja levottomuutta.

Rukoilen, että Jumala antaa sinulle voimaa ja rauhaa jokaisena päivänä. Hän tekee vielä kaiken uudeksi ja antaa elämällesi uuden suunnan ja tarkoituksen.

Vierailija
54/56 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ulista. Elämä on raakaa ja heikot sortuu.

Vierailija
55/56 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et olisi jakanut sitä pillua, niin olisit päässyt vähemmällä.

Vierailija
56/56 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on sitkeä. Ei voi jäädä maahan makaamaan.

Isäni kuoli marraskuussa vuonna 2022, poikani toukokuussa 2023, erosimme kolme kuukautta poikamme kuoleman jälkeen.

Johtu exmieheni pettämisestä, mikä selvisi mulle poikamme kuoleman aikoihin. Ja kyseessä ei ollut ainoastaan yksi nainen.

Ja olen hengissä vaikka elämä on välillä tuntunut helvetiltä.

Voi helvetti... otan osaa :(