Perussuomalaiset Eduskunnassa: "Kukaan ei irtisano huvikseen, painava syy riittää"
Eduskunnassa käytiin tiistaina kiivas väittely hallituksen esityksestä helpottaa työntekijän irtisanomista henkilökohtaisista syistä.
Hallituspuolueet näkevät lain madaltavan palkkaamisen riskiä, kun taas oppositio kutsuu sitä potkulaiksi.
Moni pitkäaikaistyötön odottaa, että miten hallitus parantaisi työmahdollisuuksia. Tänään ministeri täällä kertoo, että sitä parannetaan heikentämällä irtisanomissuojaa. Tämä voisi olla joku Kummeli-vitsi.
Kommentit (606)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi sairaspäivärahaa eli 3000 brutto palkalla saa sairaspäivärahaa 1300 netto kuukaudessa, jos sairastuu syöpään.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison pienetkin tulot eikä lainat ole menoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua, ne pitää myydä.
Spämmääjäloinen on taas aktivoitunut. Laita ne viruslinkisi vielä.
Onko kelan säännöt spämmejä.
Miten sä olet aamusta iltaan täällä?
Sinä spämmit samaa paskaa joka päivä. Olet pelkkä loinen ja nautin joka kerta kun tukia leikataan koska tiedän että ne kohdistuvat sinuun.
Jos esität
Vain hyvin sairas ihminen saisi nautintoa tuollaisesta
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma."
https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-…
Yleistuki 595 netto kuukaudessa ja yrittävät työllistyä.
Eihän tämä ole kelan linkki v* tun loinen. Tuo 595 kuuluu sinun tapauksessasi vaihtaa köydenpätkään ja jakkaraan.
Ne käytöstavat...
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt puhutaan realistisesti, niin ne jotka potkivat ihmisiä pihalle ilman syytä, ovat yleensä aina diktaattori-pienyrittäjiä. Jotain marjafirmojen ja siivousfirmojen pomoja, joiden toiminta on muutenkin epäasiallista ja kyseenalaista. Isommissa firmoissa missä on vähääkään paremmin koulutettua väkeä, hyvin harvoin laitetaan pihalle ketään ilman oikeasti painavaa syytä. Pahasti pitää mokata, yleensä saa ihan huoletta saikuttaa joka toinen viikko ja lusmuilla. Aina kun potkitaan pihalle muuten kuin yt:ssä, niin paha kello kyllä kuuluu kauas. Riskinä työantajan maineen huononeminen. Kunnolliset työantajat eivät ala väkeä potkimaan yhtään sen herkemmin tämän johdosta.
Tiedän eräänkin ison firman, joka irtisanoi hyviä ihmisiä koska halusi nuorentaa tiiminsä. Kun yli 50v:t saatiin paketoitua ulos, he palkkasivat heti uusia 25 vuotiaita tilalle. Firma teki saman monena vuonna.
Irtisanomista todellakin tulee helpottaa. Nykyään se menee niin että jos työntekijää ei kiinnosta työnteko niin se työntekijä lusmuilee työpaikalla ja/tai se hakee sitten vaan saikkua. Työnantaja joutuu sitten irtisanomaan hänet eikä saa palkata uutta tilalle.
Pienille yritykselle työntekijän palkkaaminen on erittäin riskialtista koska jos siitä paljastuukin sitten se saikuttelija tai lusmuilija niin siitä eroon pääseminen on liian vaikeaa.
Itse kannatan että irtisanomista helpotetaan ja että sairaslomalta ei saa palkkaa, jos tulee pidempi saikku niin sitten sossu voi vaikka antaa rahaa.
Olen duunari 3500e/kk palkalla ja työelämä on perseestä. Vaadin muutoksia.
Siksi ytk ja persut.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus tekee päätöksiä ja täällä syytetään siitä yhtä palstan kirjoittajaa 😂😜🤭
Ihmiset ovat tyhmiä. Tiesin sen jo kakarana. En tiennyt, miten tyhmiä ihmiset oikeasti ovat.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä muutos.
Ei tarvetta suojatyöpaikoille.
Näitä lorvijoita on katseltu ihan tarpeeksi.
Sä oletkin ekana katuojassa...
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatti Kela lois haukkuja on palstalla taas.
Taas? Sehän on aina palstalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerään kolehdin omaa safariani varten, pitäisikö lahjoitusten olla verovähennettäviä? Vastaa suoraan kysymykseen.
Olet ihan varmasti yksi ja sama tyyppi, joka tulee ketjuun kuin ketjuun keksimään absurdeja ehtoja ja niihin vaatimaan kyllä tai ei vastauksia.
Minäkin voin laittaa sinulle vaikka tällaisen:
Aiot perustaa kenkävuokraamon ja myydä siellä myös hattaraa. Onko oikein, että Petteri Orppeli ei saa siellä korjauttaa myös pikajunan rikkomia käsineitään? Vastausta nyt tänne heti tällä paikalla!!!! Kyllä vai ei?!!!
Sano vaan ettet aio vastata kysymykseen. En tarvitse psykoottista tekstiseinääsi.
Katso peiliin. Siellä se ainoa psyko on.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä muutos pienentää sitä riskiä, koska työntekijän voi helpommin vaihtaa
Kuinka helposti sinä palkkaat ihmisen, joka sai potkut edellisestä työstä, koska hänen kohdallaan käytettiin perästäkerrointa, mutta sitä ei kukaan pysty todistamaan?
Mistä hyviä työntekijöitä edes löytyy, kun huonoja tuntuu työnantajien mielestä olevan metsät täynnä ja on tärkeä saada potkulaki heidän takiaan? Eivät he kuitenkaan työttömiä palkkaa yhtään nykyistä enempää, vaan odottavat saavansa tekijät muista firmoista. Työttömien määrä ei tule vähenemään.
Olen ihan varma, ettei laki myöskään lisää ihmisten halua hakea pieniin firmoihin.
Nimeä firma joka irtisanoo pärstäkertoimen mukaan. Lupaan mennä heti poliisille.
Minäkin lupaan. Olen Joulupukki.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Huomaako kukaan dilemmaa tuossa kun persut mainostavat olevansa Suomen suurin työväenpuolue ja samaan aikaan he hyökkäävät liittoja ja työntekijän oikeuksia vastaan??? Niin millaisia työntekijöitä nämä persut oikein edustavat?? Ei ihan aukea minulle.
Ei aukea persuillekaan...
Vierailija kirjoitti:
"Eri, mutta olet sinä sinisilmäinen. "
Useamman sivun ajan olen perännyt teiltä näitä firmoja jotka ilkeyttään irtisanoo pärstäkwrtoimen mukaan, mutta teillä ei ole nimetä ensimmäistäkään vaikka luulisi teillä olevan intressejä saada ne nurin.
Usean miljoonan (?) sivun ajan olet toistellut "kysymyksiä" kaikille ja vaatinut vastauksia. Yhteenkään kysymykseen et itse ole kyennyt vastaamaan. Etkö osaa?
Vierailija kirjoitti:
Tää hallitus vetää kaikki suomalaisten työläisten saavutukset alas neljässä vuodessa, yksi kerrallaan. Alkaa kohta näyttää siltä, että työläisillä oli asiat paremmin 100 vuotta sitten kuin nykyään. Persut, kokkarien puudelit lyö tahmaisia käsiään yhteen. Älkää sitten ihmetelkö kun tipuitte pienpuolueeksi. Teistä ei ole mitään hyötyä suomalaisille, vain kokoomukselle.
Täähän se. Surullista kaiken lisäksi, että työntekijät itse ovat näin äänestäneet. Sikäli ei oikein irtoa sääliä kun kohta kengät viuhuvat. Laulan vain Riikan tavoin että menkää töihin, menkää töihin. Itse olen eläkkeellä, joten ei onneksi koske minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaako kukaan dilemmaa tuossa kun persut mainostavat olevansa Suomen suurin työväenpuolue ja samaan aikaan he hyökkäävät liittoja ja työntekijän oikeuksia vastaan??? Niin millaisia työntekijöitä nämä persut oikein edustavat?? Ei ihan aukea minulle.
Kuka on hyökännyt liittoja ja työntekijöiden oikeuksia vastaan?
Hallitus?
Miten?
Miksi kysyt?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vaikuttaa siltä että sinä kroonisesti mokailet ja myöhästyt. Irtisanomisellesi on siis asiallinen syy."
Vaikuttaa siltä että ymmärrät minut tahallasi väärin jotta sinun ei tarvitse myöntää että riskejäkin on.
En minä sano että tuo olisi jatkossakaan kauhean yleistä mutta on myös aika sinisilmäistä uskoa että ei olisi yrittäjiä jotka eivät tuota käyttäisi hyväkseen.
Nimeä yritys joka ei noudata tuon lain henkeä. Spekulointiisi en voi ottaa kantaa. En elä harhaisissa psykooseissasi.
Miksi kysymyksesi muuttuvat koko ajan?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Palstapersua anoa ottaa kupoliin kun joku kertoo hänen olevan täällä 7-23. Niinku ei se olisi kaikille muutenkin selvää, ettei näin olisi :DDDDD
Elämä on tuolla ulkona. Mene välillä vaikka Venäjälle :D
-winner-
Eikös Ano ole jo Venäjällä? Ainakin aamulla oli joku uutinen siitä
Vierailija kirjoitti:
Winner on agressiivinen tyyppi.
Ei. Itse vaan olet psykopaatti.
-ei-winner
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas persut mitä olette tehneet suomalaisen duunarin olojen parantamiseksi? Olettehan omien sanojenne mukaan Suomen suurin työväenpuolue? Näin ainakin ennen vaaleja mainostitte.
Persut laskivat työn verotusta ja jakeluvelvoitetta. Työnteko on kannattavampaa ja liikkuminen halvempaa. Ainoastaan kotona lorvivia vihervasemmistolaisia nämä eivät koske.
Kummasti tämä unohtuu.
Tuoko on syy kaikille konkursseille?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomista todellakin tulee helpottaa. Nykyään se menee niin että jos työntekijää ei kiinnosta työnteko niin se työntekijä lusmuilee työpaikalla ja/tai se hakee sitten vaan saikkua. Työnantaja joutuu sitten irtisanomaan hänet eikä saa palkata uutta tilalle.
Pienille yritykselle työntekijän palkkaaminen on erittäin riskialtista koska jos siitä paljastuukin sitten se saikuttelija tai lusmuilija niin siitä eroon pääseminen on liian vaikeaa.
Itse kannatan että irtisanomista helpotetaan ja että sairaslomalta ei saa palkkaa, jos tulee pidempi saikku niin sitten sossu voi vaikka antaa rahaa.
Siksi ytk ja persut.
Sinun linja on persujen linja eli ei mitään perusturvaa kenellekään. Jokainen keskituloinen on 8 viikon päässä konkurssista. Ei taida tehdä.taloudellekaan hyvää kuten nyt orpopurran menestyksestä nähdään.
Vierailija kirjoitti:
Siksi ytk ja persut.
Eikä yksikään lause ole rehellinen. Melkoinen saavutus.
Sulla oikeasti menee faktat ihon alle niin pahasti, ettet kykene edes kuuntelemaan, mitä sulle sanotaan. Ei ihme, että olet niin pihalla.
-eri