Aina jauhetaan alkoholin aiheuttamista haitoista, mutta entäpä HYÖDYT? Onko niitä ja saako niistä keskustella?
Itse ainakin koen rentoutuvani ihan eri tavalla parin alkoholillisen juoman jälkeen. Myös sosiaalisuus korostuu: moni tuttavuus olisi jäänyt solmimatta jos alkoholia ei olisi ollut mukana.
Kommentit (25)
No totta v*tussa on! Mulle ei ole koskaan alkoholi ollut ongelma ja jos vähäsen vahingoittaa terveyttä olen ok asian kanssa. Hyötyjä on monia... Tykkään juoda. Ja jos kuolen onnellisesti 60 vuotiaana so be it.
Hyötyjä täytyy olla enemmän kuin haittoja. Niin yleistä juopottelu on. Tv. Kaljansieppaaja.
Alkoholin myynti tuottaa rahallista hyötyä myyjille, samalla se aiheuttaa moninkertaiset taloudelliset ja henkiset ym. vahingot. Miinuksen puolelle jää ja pahasti.
Sopii monen ruuan kanssa yhteen, rentouttaa, antaa yhteenkuuluvuuden tunteen, vapauttaa, antaa uskallusta, muodostaa parisuhteita...
Ilman alkoholia et todennäköisesti olisi syntynyt tähän maailmaan.
Tulen ihan eri ihmiseksi alkoholia juodessa, ja siis positiivisessa mielessä. En pelkää koko ajan tulevaa ja mieti irrationaalisia huolia, en pingota ja ole äreä masentunut stressipallo.
Kasvonikin rentoutuvat. Jos otan esim. selfien aivan selvinpäin, näytän todella kireältä ja ahdistuneelta vaikka koitan hymyillä, jos olen juonut edes 1-2, kasvoni rentoutuvat ja rypyt siliävät, ja näytän onnelliselta, ja silmiin tulee pilkettä, elämänhalua.
Monet ystävyyssuhteet olisivat jääneet syntymättä ilman alkoholin auttamaa sosiaalisuutta ja rentoutta, saati sitten puolison löytäminen.
Hyödyt? Onhan se ihan hyvä puhdistus- ja desinfiointiaine joillekin tahratyypeille, ja polttoaineenakin sitä voi tietynlaisissa moottoreissa tai polttimissa käyttää.
Etanolilla voi desinfioida haavoja, sekä pestä vahatulpan korvakäytävästä.
Polttomoottorissa myös vähemmän saastuttava kuin bensiini.
Muita hyötyjä ei tule mieleen.
Vähentää riskiä saada sepelvaltimotauti kun kolesterolitaso on korkea. Tehokkaammin ja vähemmin haittavaikutuksin riski vähenisi verenpainelääkkeillä ja statiineilla.
Lisää riskiä saada syöpiä.
M60
Retkikeittimissä joissain harvinaisissa ympäristöissä ainut käytännöllinen ratkaisu.
Vähentää syöpiä, kun ihmiset kuolee tapaturmaisesti. Erityisesti humalahakuinen juominen on suositeltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Sopii monen ruuan kanssa yhteen, rentouttaa, antaa yhteenkuuluvuuden tunteen, vapauttaa, antaa uskallusta, muodostaa parisuhteita...
Muodostaa parisuhteita🤣🤣. Taitaa aiheuttaa eroja paljon enemmän.
Eipä siitä nautittuna hyötyä ole.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimustiedon valossa niitä alkoholin hyötyjä ei oikein ole noin niinkuin pitkällä tähtäimellä. Vaikea niistä on silloin uutisoida.
Mitä nämä tutkimukset ovat? Elämässä on muutakin kuin fyysinen terveys ja pitkä ikä. Merkittävä osa ystävyys-, pari- ja seksisuhteista syntyy tai syvenee alkoholin avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muodostaa parisuhteita🤣🤣. Taitaa aiheuttaa eroja paljon enemmän.
Kyllä mä olen uskaltanut paremmin naisia lähestyä muutaman kaljan juotua. Nykyinen suhde Tinderistä.
Varmasti alkoholin huonoina puolina on parisuhteiden rikkoutuminen, mutta kyllä se niitä muodostaakin.
On semmoinen hyöty, että voi tuoda joka ilta kauniita naisia baarista kotiin.
Kyllä ainakin helpottaa vaimon hakkaamista tai jopa ystävän
Tutkimustiedon valossa niitä alkoholin hyötyjä ei oikein ole noin niinkuin pitkällä tähtäimellä. Vaikea niistä on silloin uutisoida.