Perussuomalaiset Eduskunnassa: "Kukaan ei irtisano huvikseen, painava syy riittää"
Eduskunnassa käytiin tiistaina kiivas väittely hallituksen esityksestä helpottaa työntekijän irtisanomista henkilökohtaisista syistä.
Hallituspuolueet näkevät lain madaltavan palkkaamisen riskiä, kun taas oppositio kutsuu sitä potkulaiksi.
Moni pitkäaikaistyötön odottaa, että miten hallitus parantaisi työmahdollisuuksia. Tänään ministeri täällä kertoo, että sitä parannetaan heikentämällä irtisanomissuojaa. Tämä voisi olla joku Kummeli-vitsi.
Kommentit (606)
Vierailija kirjoitti:
Tämä muutos pienentää sitä riskiä, koska työntekijän voi helpommin vaihtaa
Kuinka helposti sinä palkkaat ihmisen, joka sai potkut edellisestä työstä, koska hänen kohdallaan käytettiin perästäkerrointa, mutta sitä ei kukaan pysty todistamaan?
Mistä hyviä työntekijöitä edes löytyy, kun huonoja tuntuu työnantajien mielestä olevan metsät täynnä ja on tärkeä saada potkulaki heidän takiaan? Eivät he kuitenkaan työttömiä palkkaa yhtään nykyistä enempää, vaan odottavat saavansa tekijät muista firmoista. Työttömien määrä ei tule vähenemään.
Olen ihan varma, ettei laki myöskään lisää ihmisten halua hakea pieniin firmoihin.
No älä kerro saaneesi potkuja laiskottelusi takia kun haet seuraavaa työpaikkaasi.
"Eri, mutta olet sinä sinisilmäinen. "
Useamman sivun ajan olen perännyt teiltä näitä firmoja jotka ilkeyttään irtisanoo pärstäkwrtoimen mukaan, mutta teillä ei ole nimetä ensimmäistäkään vaikka luulisi teillä olevan intressejä saada ne nurin.
Työkkäri ei tarjoa sulle mitään töitä.
Työhakemuksia tehdään itse yksin kotona. Hakijoita satoja jopa tuhansia.
Pelkästään Helsingissä on 49000 työtöntä https://kaupunkitieto.hel.fi/talous/tyomarkkinat/tyottomyys
Vierailija kirjoitti:
Huomaako kukaan dilemmaa tuossa kun persut mainostavat olevansa Suomen suurin työväenpuolue ja samaan aikaan he hyökkäävät liittoja ja työntekijän oikeuksia vastaan??? Niin millaisia työntekijöitä nämä persut oikein edustavat?? Ei ihan aukea minulle.
Kuka on hyökännyt liittoja ja työntekijöiden oikeuksia vastaan?
Helsingissä 49000 työtöntä lähettää vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa johon on realistiset mahdollisuudet päästä.
Vierailija kirjoitti:
Useamman sivun ajan olen perännyt teiltä näitä firmoja jotka ilkeyttään irtisanoo pärstäkwrtoimen mukaan, mutta teillä ei ole nimetä ensimmäistäkään vaikka luulisi teillä olevan intressejä saada ne nurin.
Ei kai niitä vielä niin olekaan kun se on ollut kiellettyä. Palataan asiaan vuoden tai parin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaako kukaan dilemmaa tuossa kun persut mainostavat olevansa Suomen suurin työväenpuolue ja samaan aikaan he hyökkäävät liittoja ja työntekijän oikeuksia vastaan??? Niin millaisia työntekijöitä nämä persut oikein edustavat?? Ei ihan aukea minulle.
Hallitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut uutispimennossa viimeiset 2.5 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus poistaa verovähennyks oikeuden jotta työikäiset muuttaisivat ulkomaille ja kokoomuslaisten sijoitusasunnnot jäisivät tyhjilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos kohta ei ole liittoja niin millä te oikeuden käyntikulunne maksatte?
Miksi ei olisi liittoja? Senkun kuulut liittoon, minä en vain maksa sitä.
Ei me enää kuuluta liittoon, jos ei saa vähennyksiä.
Vuokralla saa asumistukea.
Ihan sama millä asuntovelkasi maksat, jos työehtosopimukset loppuvat.
On sinun asiasi olla kuulumatta liittoon. Verovähennysoikeus on tulonsiirtoa. Edunvalvonta ei ole tulonhankkimiskulu.
Seuraavaksi poistetaan varmaan kilometrikorvaukset.
On jokaisen oma asia, missä asuu.
Kerrotko yhdenkin persun tai kokoomuslaisen lakiesityksen noiden poistamisen puolesta?
Riittääkö Helsingissä siivoustyötä tai myyjän 49000 työttömälle?
Miten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai niitä vielä niin olekaan kun se on ollut kiellettyä. Palataan asiaan vuoden tai parin päästä.
Pärstäkerroin ei ole asiallinen syy irtisanomiselle.
Miksi odotella kaksi vuotta, lakihan tulee voimaan piakkoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus?
Miten?
Vierailija kirjoitti:
Työikäisten kannattaa muuttaa Suomesta pois. Se on eläkeläisten ongelma, jos eläkkeitä ei pystytä maksamaan.
Ei ole,meille riittää kyllä,teistä en ole varma ja tuolla asenteella,mitä väliä.
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö Helsingissä siivoustyötä tai myyjän 49000 työttömälle?
Miten on?
Perusta firma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos kohta ei ole liittoja niin millä te oikeuden käyntikulunne maksatte?
Miksi ei olisi liittoja? Senkun kuulut liittoon, minä en vain maksa sitä.
Ei me enää kuuluta liittoon, jos ei saa vähennyksiä.
Vuokralla saa asumistukea.
Ihan sama millä asuntovelkasi maksat, jos työehtosopimukset loppuvat.
On sinun asiasi olla kuulumatta liittoon. Verovähennysoikeus on tulonsiirtoa. Edunvalvonta ei ole tulonhankkimiskulu.
Seuraavaksi poistetaan varmaan kilometrikorvaukset.
On
Pikku hiljaa kaikki poistetaan.
Nyky hallitus laski kilometrikorvauksen 0,28 senttiä kilometri, kun edellisen hallituksen aikaan se oli 0,30. Ja matka vähennystä saa enää 7000 euroa vuodessa, kun edellisen hallituksen aikaan 8400.
Eduskunnan mielestä ns. painava syy sanoa hoitajia irti, kun rahat eivät riitä? Ajaa alas koko terveydenhuolto ja sen ammattilaiset, synnytys osastot, vanhukset, lapset, sairaat ym. Perussuomalaisten mielestä on oikein nostaa ruoan hintaa ja alv ja sen jälkeen monet konkurssit? Sehän on se painava syy toki? Mutta rahaa on nostaa omia palkkojaan, kun sitä paska työtä ei muuten haluta tehdä, ei tarvitse olla edes paikalla, voi mennä työajalla vaikka punttisalille ja kävelylle ja kirjoitella höpö, höpö juttuja? Saa ampua aseilla, saa antaa toki rahaa ampuma-ase radalle, tunnin junalle, Vantaan ratikalle? Sopeutumisrahat ja taxi matkoihin ja mihin vielä lisää rahaa kuluttaa kansalaisten rahoja? Maksaako kansa myös heidän lounaansa ja sen yhden lasin viiniä ja maksaako kansa myös ne huumeet, joita nähty eduskunnan wc-tiloissa? Lista on varmasti tätä pidempi, mitä itse olen huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työikäisten kannattaa muuttaa Suomesta pois. Se on eläkeläisten ongelma, jos eläkkeitä ei pystytä maksamaan.
Ei ole,meille riittää kyllä,teistä en ole varma ja tuolla asenteella,mitä väliä.
Eläkkeitä maksetaan 40,2 miljardia vuodessa.
240 miljardin rahasto riittää 7 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri ei tarjoa sulle mitään töitä.
Työhakemuksia tehdään itse yksin kotona. Hakijoita satoja jopa tuhansia.
Pelkästään Helsingissä on 49000 työtöntä https://kaupunkitieto.hel.fi/talous/tyomarkkinat/tyottomyys
Käpyjen keräilijöitä haettiin,palkka noin 200e päivä,kokonaista 10 haki.Työn kesto 1-3kk