Perussuomalaiset Eduskunnassa: "Kukaan ei irtisano huvikseen, painava syy riittää"
Eduskunnassa käytiin tiistaina kiivas väittely hallituksen esityksestä helpottaa työntekijän irtisanomista henkilökohtaisista syistä.
Hallituspuolueet näkevät lain madaltavan palkkaamisen riskiä, kun taas oppositio kutsuu sitä potkulaiksi.
Moni pitkäaikaistyötön odottaa, että miten hallitus parantaisi työmahdollisuuksia. Tänään ministeri täällä kertoo, että sitä parannetaan heikentämällä irtisanomissuojaa. Tämä voisi olla joku Kummeli-vitsi.
Kommentit (606)
Irtisanomissuojaa heikennetään.
Kelan tuissa auto ei ole meno, jos asuu maaseudulla. Saat sen 595 yleistuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eri, mutta olet sinä sinisilmäinen. "
Useamman sivun ajan olen perännyt teiltä näitä firmoja jotka ilkeyttään irtisanoo pärstäkwrtoimen mukaan, mutta teillä ei ole nimetä ensimmäistäkään vaikka luulisi teillä olevan intressejä saada ne nurin.
Ei kai niitä vielä niin olekaan kun se on ollut kiellettyä. Palataan asiaan vuoden tai parin päästä.
Pärstäkerroin ei ole asiallinen syy irtisanomiselle.
Miksi odotella kaksi vuotta, lakihan tulee voimaan piakkoin.
On paljon helpompi keksiä sopiva "asiallinen" syy kuin "asiallinen ja painava". Jokainen mokaa joskus, myöhästyy joskus, on vähän tehoton joskus jne. Jos ne alkavat olla syy irtisanoa niin se on käytännössä sama kuin että pärstäkertoimella saa mennä.
"Pikku hiljaa kaikki poistetaan.
Nyky hallitus laski kilometrikorvauksen 0,28 senttiä kilometri, kun edellisen hallituksen aikaan se oli 0,30. Ja matka vähennystä saa enää 7000 euroa vuodessa, kun edellisen hallituksen aikaan 8400."
Polttoainekulut ovat laskeneet, tietenkin km-korvauksetkin laskee. Ei kilometrikorvaus ole mikään palkankorotus, höpsö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaako kukaan dilemmaa tuossa kun persut mainostavat olevansa Suomen suurin työväenpuolue ja samaan aikaan he hyökkäävät liittoja ja työntekijän oikeuksia vastaan??? Niin millaisia työntekijöitä nämä persut oikein edustavat?? Ei ihan aukea minulle.
Kuka on hyökännyt liittoja ja työntekijöiden oikeuksia vastaan?
Oletko ollut uutispimennossa viimeiset 2.5 vuotta?
En. Olen teidän psykoottiata vaahtoamistanne kuunnellut, mutta 2.5 vuoteen ette ole tarjonnut mitään faktaperäistä.
Nyt ketjussa on jo "varmaan kohta poistuu km-korvauksetkin", eli pelätään omia harhoja.
Pikku hiljaa kaikki poistuu.
Esim. Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta ja kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin www.tyomarkkinatori.fi
Juha Sipilän hallitus poisti kulukorvauksen omaehtoisesta opiskelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaako kukaan dilemmaa tuossa kun persut mainostavat olevansa Suomen suurin työväenpuolue ja samaan aikaan he hyökkäävät liittoja ja työntekijän oikeuksia vastaan??? Niin millaisia työntekijöitä nämä persut oikein edustavat?? Ei ihan aukea minulle.
Näin sen AY-väki kertoo,kun tosiasiassa AY-jäsenet maksakoot itse jäsenmaksunsa,miksi helvetissä työnantajat joutuu nämäkin tilittämään,on uskomattoman härskiä touhua,kerätä toisen jäsenmaksut.
Vierailija kirjoitti:
Eduskunnan mielestä ns. painava syy sanoa hoitajia irti, kun rahat eivät riitä? Ajaa alas koko terveydenhuolto ja sen ammattilaiset, synnytys osastot, vanhukset, lapset, sairaat ym. Perussuomalaisten mielestä on oikein nostaa ruoan hintaa ja alv ja sen jälkeen monet konkurssit? Sehän on se painava syy toki? Mutta rahaa on nostaa omia palkkojaan, kun sitä paska työtä ei muuten haluta tehdä, ei tarvitse olla edes paikalla, voi mennä työajalla vaikka punttisalille ja kävelylle ja kirjoitella höpö, höpö juttuja? Saa ampua aseilla, saa antaa toki rahaa ampuma-ase radalle, tunnin junalle, Vantaan ratikalle? Sopeutumisrahat ja taxi matkoihin ja mihin vielä lisää rahaa kuluttaa kansalaisten rahoja? Maksaako kansa myös heidän lounaansa ja sen yhden lasin viiniä ja maksaako kansa myös ne huumeet, joita nähty eduskunnan wc-tiloissa? Lista on varmasti tätä pidempi, mitä itse olen huomannut.
Onko hallitus ohjeistanut irtisanomaan hoitajia asiallisen syyn perusteella jos rahat eivät riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useamman sivun ajan olen perännyt teiltä näitä firmoja jotka ilkeyttään irtisanoo pärstäkwrtoimen mukaan, mutta teillä ei ole nimetä ensimmäistäkään vaikka luulisi teillä olevan intressejä saada ne nurin.
Ei kai niitä vielä niin olekaan kun se on ollut kiellettyä. Palataan asiaan vuoden tai parin päästä.
On paljon helpompi keksiä sopiva "asiallinen" syy kuin "asiallinen ja painava". Jokainen mokaa joskus, myöhästyy joskus, on vähän tehoton joskus jne. Jos ne alkavat olla syy irtisanoa niin se on käytännössä sama kuin e
Vakiosaikuttajilla pelko perseessä,hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon helpompi keksiä sopiva "asiallinen" syy kuin "asiallinen ja painava". Jokainen mokaa joskus, myöhästyy joskus, on vähän tehoton joskus jne. Jos ne alkavat olla syy irtisanoa niin se on käytännössä sama kuin e
Vaikuttaa siltä että sinä kroonisesti mokailet ja myöhästyt. Irtisanomisellesi on siis asiallinen syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sen AY-väki kertoo,kun tosiasiassa AY-jäsenet maksakoot itse jäsenmaksunsa,miksi helvetissä työnantajat joutuu nämäkin tilittämään,on uskomattoman härskiä touhua,kerätä toisen jäsenmaksut.
No, tuokin raha vähennetään ostoksista yrityksiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut uutispimennossa viimeiset 2.5 vuotta?
En. Olen teidän psykoottiata vaahtoamistanne kuunnellut, mutta 2.5 vuoteen ette ole tarjonnut mitään faktaperäistä.
Nyt ketjussa on jo "varmaan kohta poistuu km-korvauksetkin", eli pelätään omia harhoja.
Pikku hiljaa kaikki poistuu.
Esim.ELÄKEPUTKI;MIKSI SANNA VARASTIT SENKIN?
Onneksi temu rakentaa varastoja Eurooppaan.
"En. Olen teidän psykoottiata vaahtoamistanne kuunnellut, mutta 2.5 vuoteen ette ole tarjonnut mitään faktaperäistä."
Et siis ole kuullut yhdestäkään heikennyksestä?
Ansiosidonnaista ei ole leikattu, lakko-oikeutta ei rajattu, AY-liikkeen jäsenmaksuvähennystä ei poistettu, irtisanomista ei helpotettu, työmatkavähennystä ei leikattu, työhuonevähennystä ei poistettu? Lisäksi piti vielä tehdä ensimmäinen sairaspäivä palkattomaksi mutta siitä sentään luovuttiin kun tajuttiin miten äärettömän epäsuosittu se olisi.
Vierailija kirjoitti:
Jakkaran ja köydenpätkän saa parillakympillä Tokmannista.
Näin säästyi 575 ihmisille jotka ansaitsevat sen, eli kaikki paitsi sinä.
Jos sut irtisanotaan niin työttömyyskorvauksella saa opiskella vain 2 vuotta eli amis tutkinnon, jos saa luvan.
Insinööri kestää 3 ja puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi uhriutuja,kyllä summa on ihan sama,luuletko AY-rälssin antavan alennusta kun itse maksat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan sanoit että et aio kuulua liittoon joa verovähennysoikeus poistui. Sinullehan jää monta sataa euroa enemmän ostoksiin siis vuodessa.
"Polttoainekulut ovat laskeneet, tietenkin km-korvauksetkin laskee."
Polttoaineen hinta ei ole halvempi kuin se oli edellisen hallituksen aloittaessa. Se että se kävi välillä korkeammalla ei tarkoita että polttoainekulut olisivat nyt halvemmat kuin koko sinä aikana kun kilometrikorvaus on ollut kuitekin isompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakkaran ja köydenpätkän saa parillakympillä Tokmannista.
Näin säästyi 575 ihmisille jotka ansaitsevat sen, eli kaikki paitsi sinä.
Voi hitto. Sun kanta pub loppuu, kun ihmiset vähentää juomien ostoa sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan sanoit että et aio kuulu
Ei jää yhtään rahaa. Luuletko, että työmarkkinatuella shoppaillaan muuta kuin ruokaa ja koko ajan tippuu ihmisiä ansiosidonnaiselta työmarkkinatuelle.