Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perussuomalaiset Eduskunnassa: "Kukaan ei irtisano huvikseen, painava syy riittää"

Vierailija
04.11.2025 |

Eduskunnassa käytiin tiistaina kiivas väittely hallituksen esityksestä helpottaa työntekijän irtisanomista henkilökohtaisista syistä.

Hallituspuolueet näkevät lain madaltavan palkkaamisen riskiä, kun taas oppositio kutsuu sitä potkulaiksi.

Moni pitkäaikaistyötön odottaa, että miten hallitus parantaisi työmahdollisuuksia. Tänään ministeri täällä kertoo, että sitä parannetaan heikentämällä irtisanomissuojaa. Tämä voisi olla joku Kummeli-vitsi.

Kommentit (606)

Vierailija
341/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkasi sairaspäivärahaa eli 3000 brutto palkalla saa sairaspäivärahaa 1300 netto kuukaudessa, jos sairastuu syöpään. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison pienetkin tulot eikä lainat ole menoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua, ne pitää myydä. 

Spämmääjäloinen on taas aktivoitunut. Laita ne viruslinkisi vielä.

Onko kelan säännöt spämmejä. 

Miten sä olet aamusta iltaan täällä?

Sinä spämmit samaa paskaa joka päivä. Olet pelkkä loinen ja nautin joka kerta kun tukia leikataan koska tiedän että ne kohdistuvat sinuun.

Jos esität

Itse olet loinen. Olet täällä joka päivä aamusta iltaan kirjoittamassa sanaa SPÄMMI. 

Vierailija
342/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toimeentulotuen hakijalle säädettäisiin aiempaa vahvempi velvoite hakea ensisijaisia etuuksia toimeentulotuen sijaan. Ensisijaisia etuuksia ovat mm työttömyysturvaetuudet ja opintotuki. Koskee myös YRITTÄJIÄ joiden yritystoiminta ei ole kannattavaa."

https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/toimeentulotuen-kokonaisuudistus-la…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkulakia pelkäävät vain vasemmisto mammat. Yrittäjä pääsee eroon sarjasaikuttajasta jonka työmoraali ja taidot on muutenkin todella surkeita. Juuri tämmöisiä vasemmisto mammoja näkee julkisen puolen tehtävissä todella paljon.

Miksi työnantajan pitäisi pitää joku töissä

Joka. Saikuttaa vuodessa todella paljon. Tämä tulee työantajalle todella kalliiksi. Maksat kotona makaavalle palkan ja joudut vielä tämän lisäksi palkkaamaan sijaisen. Näin työnantaja joutuu maksamaan kahdelle, mutta vain yksi tekee työtään?  Ymmärrän että jollain voi olla pitkäaikais sairauksia yms, mutta olisiko silloin mietittävä jokin toinen työ. Ja jos ei niin miksi työnantajan pitää maksaa tämän saikuttajan palkka sairasloman ajalta? 

kenenkään sairauksia väheksymättä, mutta jos sinut on palkattu töihin tekemään jotain asiaa, mutta et ole edes työmaalla kuin osan vuodesta. Eikö näin voisi tämän laitta

Vierailija
344/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa, jos yrittäjällä on liian vähän myyntituloja niin joutuu työkkärin listoille. Ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin. 

Vierailija
345/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisiä on voitu sanoa ja sanottukin irti ihan pelkästään pärstäkertoimen perusteellakin ja taidetaan voida edelleenkin näin toimia. 

Nimeä yksikin kerta kun on laittomasti irtisanottu ja jota ei ole vielä käräjöity. Olet nyt anonyymisti netissä, kerro mikä firma niin teen poliisille ilmoituksen tältä istumalta.

Kiitos jo etukäteen.

Eli myönnät, että huonoja työantajia on, jotka tulevat tätäkin lakia riemuiten käyttämään hyödyksi. Jokainen käräjöinti on sitä paitsi yksilölle suurempi ponnistus ja kuukausia kestävä negatiivinen kokemus kuin yritykselle, joka vaivattomasti palkkaa lakimiehen selittelemään tehtyjä mokia. 

Että ihan turhaan yritätte selittää, ettei yksikään työnantaja tekisi mitään tuhmaa, kun ne tekevät tälläkin hetkellä. 

Minä pyysin toimittamaan työnantajan joka irtisanoo pärstäkertoimen mukaan. Minä pyysin sitä koska sellaisia työnantajia ei juurikaan ole, ja jos on, niin ne saa sakot. Jos tuo on sinusta tunnustus, olet aidosti täysin työllistämiskelvoton lukutaidoton vammainen.

Vierailija
346/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toimeentulotuen hakijalle säädettäisiin aiempaa vahvempi velvoite hakea ensisijaisia etuuksia toimeentulotuen sijaan. Ensisijaisia etuuksia ovat mm työttömyysturvaetuudet ja opintotuki. Koskee myös YRITTÄJIÄ joiden yritystoiminta ei ole kannattavaa."

Alle 25-vuotias ei saa työttömyyskorvausta, jos ei ole tutkintoa. Ylioppilastutkinto ei käy. Eli jos ei saa töitä joutuu hakemaan yhteishaussa kouluun 2 opiskelupaikkaa ja jos pääsee niin mennä. Jos pääsee opiskelemaan eikä mene niin ei saa toimeentulotukea. 

Opiskelija ei saa toimeentulotukea ennenkuin kaikki opintolainat on nostettu. 

Vierailija
347/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma."

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-…

Yleistuki 595 netto kuukaudessa ja yrittävät työllistyä.

Eihän tämä ole kelan linkki v* tun loinen. Tuo 595 kuuluu sinun tapauksessasi vaihtaa köydenpätkään ja jakkaraan.

Vierailija
348/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri

Mutta jos haluaa irtisanoa pärstäkertoimen perusteella niin irtisanomis perusteeksi voi keksiä jonkun muun asiallisen syyn. 

Vierailija
349/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse olet loinen. Olet täällä joka päivä aamusta iltaan kirjoittamassa sanaa SPÄMMI. "

Joudun vahtimaan sinua koska laitoshoitajasi on kyllästynyt vaihtamaan paskaisia vaippojasi.

Toivottavasti kärsit mahdollisimman paljon tuossa loisimisessasi. En rehellisesti toivo kelaloisille sinun takiasi mitään hyvää.

Vierailija
350/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänhän piti olla Kelan linkki senkin loinen.

Vierailija
351/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella työkyky alenee, kun tulee ikää ja sairauksia. Irtisanomiseen voidaan nyt helpommin keksiä joku syy, kun riittää asiallinen syy. 

Tehdäänkö niin, että minä perustan firman jossa työntekijät saa jotain aikaiseksi, ja sinä perustat firman jossa ei ole töissä kuin alentuneesti työkykyisiä?

Sinä voit maksaa niille ihan mitä miljoonapalkkaa vain haluat, minä maksan omille työntekijöilleni heidän marginaalisen arvonlisäyksen mukaan.

Nyt kun olet keksimässä syitä vältellä vastaamasta kysymykseen, mieti miksi.

Olen eri vastaaja. Minulla on sinulle vain yksi vastaus: Ei pidä valittaa työttömistä, jos työnantajat eivät ole yhtään valmiita joustamaan. Piste. Jokainen muuttuu elämänsä aikana. Jokainen sairastaa välillä. 

Sinä tosin olet saattanut pysyä samanlaisena vikapäänä koko elämäsi. 

Vierailija
352/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma."

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-…

Yleistuki 595 netto kuukaudessa ja yrittävät työllistyä.

Eihän tämä ole kelan linkki v* tun loinen. Tuo 595 kuuluu sinun tapauksessasi vaihtaa köydenpätkään ja jakkaraan.

Jatkossa myös alkoholistit joutuvat työkkärin listoille. Ja työkkäri laittaa sut työkokeiluun työmarkkinatuella leikkaamaan kaupungin ruohikkoalueita ja kolaamaan lumia. Jos et mene et saa toimeentulotukea tilille.

Vierailija
353/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 25-vuotias ei saa työttömyyskorvausta, jos ei ole tutkintoa. Ylioppilastutkinto ei käy. Eli jos ei saa töitä joutuu hakemaan yhteishaussa kouluun 2 opiskelupaikkaa ja jos pääsee niin mennä. Jos pääsee opiskelemaan eikä mene niin ei saa toimeentulotukea. 

Opiskelija ei saa toimeentulotukea ennenkuin kaikki opintolainat on nostettu. 

Missä se kelan linkki on loinen? Missä?

Vierailija
354/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri

Mutta jos haluaa irtisanoa pärstäkertoimen perusteella niin irtisanomis perusteeksi voi keksiä jonkun muun asiallisen syyn. 

Ja sen syyn pitää olla asiallinen. Pärstäkerroin ei sellainen ole.

Vierailija
355/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyysin toimittamaan työnantajan joka irtisanoo pärstäkertoimen mukaan. Minä pyysin sitä koska sellaisia työnantajia ei juurikaan ole,

"Ei juurikaan ole"

Eli ion. 

Vierailija
356/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse olet loinen. Olet täällä joka päivä aamusta iltaan kirjoittamassa sanaa SPÄMMI. "

Joudun vahtimaan sinua koska laitoshoitajasi on kyllästynyt vaihtamaan paskaisia vaippojasi.

Toivottavasti kärsit mahdollisimman paljon tuossa loisimisessasi. En rehellisesti toivo kelaloisille sinun takiasi mitään hyvää.

Kun sut irtisanotaan niin muutut yhdessä tössä kela loiseksi. 

Hallitus leikkaa kuntaosuuksista 75 miljoonaa euroa ja valtionhallinnosta 130 miljoonaa euroa. Tänään virkamies, kohta kelaloinen.

Onko kela loisia myös sieltä sairaspäivärahaa ja äitiyslomarahaa saavat, entä lääkekorvauksia saavat, ne maksaa kela. 

Vierailija
357/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa sen yksityisyrittäjän kannalta, joka tarvitsee ensimmäisen palkallisen.

Virherekrytointi voi kaataa koko puljun, jos totuus paljastuukin vasta koeajan jälkeen. Tämä muutos pienentää sitä riskiä, koska työntekijän voi helpommin vaihtaa ja siksi työllistämiskynnys on matalampi eli entistä useampi pääsee näyttämään kykynsä eli saa työpaikan.

Eikö se ole tässä kaikessa pääasia?

Ajattele keskikokoisen yrittäjän kannalta.

Miksi riskeerata nykyisessä rakennemuutoksessa ja taloustilanteessa? Yrittämällä väkisin voit päätyä konkurssiin ja ikuiseen velkavankeuteen. Ei kiitos! Eli yritystoiminta seis tai minimiin ja Pattajalle odottelemaan parempia aikoja.

Öööh, nyt joku kertoo sulle että oy:ssä menetät vain siihen sijoitutetun pääoman konkurssissa. Ilmottaudut yhtiön alasajon jälkeen työttömäksi työnhakijaksi, joskin vouti vie edustus-bemarin ja Kelasta tulee 595 euroa netto kuussa eikä saa omistaa asuntoautoa, kesämökkiä eikä huvivenettäkään. Toisekseen aniharva yrittäjä saa rahoitusta niin paljon että päätyy ikuiseen velkaan. Yleensä tässä rakennemuutos esim. maanrakennuksessa kyykkää pitkään toimineen yrittäjän jolle jää velkaiset hyvien aikojen koneet käteen kun eivät älynneet liisata koneita urakoihin. Nyt pitää niistä maksaa lainoja takaisin eikä ole asiakkaita.

Näin ne yrittäjät ulkoistaa riskejään joko työntekijöille ja yhteiskunnalle.

Tässä on sekin seikka että naamaperusteisiin potkuihin moni varmasti omaa liitontuen riitauttaa irtisanominen ja tässä on työllistävä vaikutus ammattiliittojen juristeille puida korvauksia pikapotkuja saaneille työntekijöille.

Jo nyt on ketjutettu määräaikaisuuksi ninemomaan sen vuoksi että palkka pysyy uudessa sopimuksessa tes-minimissä ja jos työntekijä floppaa niin ei tule uutta jatkoa sopimukseen.

Tottakai vakityö naamapotkujen jatkuvalla riskillä on huonompi kuin reilu määräaikainen.

Vierailija
358/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella työkyky alenee, kun tulee ikää ja sairauksia. Irtisanomiseen voidaan nyt helpommin keksiä joku syy, kun riittää asiallinen syy. 

Tehdäänkö niin, että minä perustan firman jossa työntekijät saa jotain aikaiseksi, ja sinä perustat firman jossa ei ole töissä kuin alentuneesti työkykyisiä?

Sinä voit maksaa niille ihan mitä miljoonapalkkaa vain haluat, minä maksan omille työntekijöilleni heidän marginaalisen arvonlisäyksen mukaan.

Nyt kun olet keksimässä syitä vältellä vastaamasta kysymykseen, mieti miksi.

Olen eri vastaaja. Minulla on sinulle vain yksi vastaus: Ei pidä valittaa työttömistä, jos työnantajat eivät ole yhtään valmiita joustamaan. Piste. Jokainen muuttuu elämänsä aikana. Jokainen sairastaa välillä. 

Sinä tosin olet saattan

Ei minua kiinnosta oletko eri vastaaja, vastaa sitten kysymykseen äläkä lässytä.

Vierailija
359/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Ja sen syyn pitää olla asiallinen. Pärstäkerroin ei sellainen ole.

Niin olet vaikka liian hidas tai sitten nopea, mutta teet virheitä. 

Vierailija
360/606 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pyysin toimittamaan työnantajan joka irtisanoo pärstäkertoimen mukaan. Minä pyysin sitä koska sellaisia työnantajia ei juurikaan ole,

"Ei juurikaan ole"

Eli ion. 

Mitä pilkun jälkeen seuraa tuossa lainauksessa? Lainaa se tähän.

Tajuatko miten noloa on jäädä kiinni asiayhteydestä irrottamisesta?