Niin vaan se pimeys iski päin kasvoja. Mitä hyvää tästä pimeydestä keksii?
Hirveetä taas. Ei oo aikaa eikä rahaa lähtee minnekkään lomalle, pakoon tätä. Mietin jouluvalojen laittamista, jospa piristäis mutta aika pieneltä laastarilta tuntuu. 

mitä hyvää te keksitte tästä pimeydestä?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tämä on vuoden parasta aikaa. Vapaa päivän reipas lenkki ja sen jälkeen lämmin suihku, kynttilät, punaviini ja kausivaloja olen laittanut pitkin asuntoa jo monta viikkoa sitten. Leivon ja laitan ruokaa pakkaseen.
Pituus ja paino?
Mun paino vastasi sun älykkyysosamäärää, eli 47,5. Mitä mt-lääkkeitä sulla olikaan käytössä?
Täysin aiheen vierestä, mutta veemäisyys ja mt-ongelmat ovat kaksi eri asiaa. Älkää pliis mollatko mt-ongelmaisia esim. pistämällä ilkeilyä mt-ongelmien piikkiin.
Inhoan pimeyttä, tai sameutta kuten etelä-Suomessa. Tuntuu kuin joku seisoisi rinnan päällä, ei saa henkeä eikä pääse sohvalta ylös. 5-6kk menee kuin sumussa.
Nyt eläkkeellä tämä ei enää haittaa niin hirveästi mutta työvuosina - voi pojat että oli tuskaa tehdä kaikki päivän työt ja kotihommat. Yöllä ei saanut nukuttua kun koko päivän sinnitteli ylikierroksilla.
No, onneksi elän nyt poissa Suomesta, tänään valonkajo alkoi jo 6.30 ja ilta tummenee klo 18 maissa. Siinä välissä häikäisevää valoa ja energiaa!! Kuntokin on ihan toista kun jaksaa liikkua ulkona joka päivä eikä vain vedä hiilareita uupumukseen.
Mulle riittää hyggeilyyn aika klo 18 ja nukkumaanmenon välillä, takkatuli aamunkajossa.
Voi vıttu, että ihmisillä on kyllä elämässä pienet murheet, kun jaksetaan joka syksy kitistä jostain pimeydestä. Tällaisten ihmisten pitäisi kohdata elämässään jotain oikeita tragedioita ja vastoinkäymisiä, niin saisivat hieman mittasuhteita että mistä ulista. Vıttu eläkää sitä elämäänne, oli valoisaa tai hämärää. Käykää samaan tapaan ulkona, töissä, kaupassa tai missä nyt käytte. Ei se valoisuus tai sen puute asioiden tekemistä estä. Ihan teidän oman pään sisällä luotte tämän ongelman itsellenne.
Nyt on talviuniaika. Nukuttaa hyvin.
Kesäajan (Kremlin ajan) päättymisestä on niin vähän aikaa, että herään yhä sen mukaan. Päivä tuntuu pidemmältä ja saan enemmän aikaiseksi.
Voi olla illuusio, mutta minulla toimii.
Nytkin on ihana syyssvalo - kirkasta, muttei liian.
Loistava pyöräilysää, lähdenkin nauttimaan ulkoilman raikkaudesta.
- N70
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvää aikaa rauhoittua ja hyggeillä. Tropiikissa aurinko laskee ja nousee aina samaan aikaan ja koko ajan on kuuma. Se on kiva lomailuun, mutta en haluaisi elää siellä.
Mitä on hyggeily?
Makoillaan viiltin alla, tuijotetaan netflixiä ja woltataan ruokaa. Palstalaisten lempiharrastus ympäri vuoden.
Kysyjälle sanon: googleta. saat paremman ja kattavamman vastauksen kuin tuon.
Kauheeta. Hitto ku on vuodenaikoja. Pitäsköhän vetää ittensä kiikkuun...
Olispa valokahviloita, vartti kirkasvaloa 50c.
Mulla keittiössä on noin 25000 lumenin verran led-valonheittimiä suunnattuna kattoon. Aamulla valot päälle niin aurinko nousi tarvittaessa klo 5:30 marraskuun aamuna.
Nämä ja päivittäinen 100ug D- vitamiinia kantaa talven yli.
Vierailija kirjoitti:
Voi vıttu, että ihmisillä on kyllä elämässä pienet murheet, kun jaksetaan joka syksy kitistä jostain pimeydestä. Tällaisten ihmisten pitäisi kohdata elämässään jotain oikeita tragedioita ja vastoinkäymisiä, niin saisivat hieman mittasuhteita että mistä ulista. Vıttu eläkää sitä elämäänne, oli valoisaa tai hämärää. Käykää samaan tapaan ulkona, töissä, kaupassa tai missä nyt käytte. Ei se valoisuus tai sen puute asioiden tekemistä estä. Ihan teidän oman pään sisällä luotte tämän ongelman itsellenne.
Voi se pimeys masentaa ja ahdistaa vaikka kokisi/olisi kokenut elämässään minkälaisia tragedioita ja murheita. Oletko muuten koskaan kuullut esim aivokemioista? Ei ihminen (ainakaan kaikki) luo näitä ongelmia itse, hän ei voi sille mitään että aivot reagoivat kuten reagoivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä nautin.
Metsä on miltei äänetön, ilma satamattomasta vedestä raskas, sammalet, jäkälät ja varpukasvit pääsevät oikeuksiinsa muiden lakastuttua. Linnut tekevät lähtöä, hallan askel tiukkuu hopeaa.
Olen martaan morsian, loppuvuoden kalmankylmyydelle lupautunut.
Martaan morsian? Eli kelpaat vain kuolemalle. Oot varmaan ruma, mutta pimeässähän se ei tietty haittaa.
Kyllä. Häiritseekö se sinua?
Makoillaan viiltin alla, tuijotetaan netflixiä ja woltataan ruokaa. Palstalaisten lempiharrastus ympäri vuoden.