Niin vaan se pimeys iski päin kasvoja. Mitä hyvää tästä pimeydestä keksii?
Hirveetä taas. Ei oo aikaa eikä rahaa lähtee minnekkään lomalle, pakoon tätä. Mietin jouluvalojen laittamista, jospa piristäis mutta aika pieneltä laastarilta tuntuu. 

mitä hyvää te keksitte tästä pimeydestä?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnelmavaloja, ledejä. Valoverhot ovat hienot. Voi laittaa vaikka mitä valoja pihalle tai parvekkeelle, ilman että olisivat jouluisia.
Eli. Ulos ei nenää laiteta
Just
Ei, ei minua saa ulos jos on kylmää, märkää ja pimeää. Onneksi ei ole pakko.
Juuri näin. Kaikki kotona kyhjöttävät peikot nauttivat pimeydestä. Kukaan normaali ihminen taas ei
Höpö höpö, ihan normaaliin tapaan itse ainakin lenkkeilen kuten muulloinkin, taskulamput ja otsalamput on keksitty, mökillä kun käy ei edes katuvalaistusta.
No hyi! Ilmankos oletkin noin hapan ja kireä!
Vierailija kirjoitti:
Led-valot ei ole kalliita eikä kuluta paljon sähköä. Voisi sanoa, että omaa typeryyttä elää pimeässä, kun valon hankkiminen minne vaan on helpompaa ja halvempaa kuin koskaan historiassa.
Ei auta mua. Se on päivänvalo ja parhaiten auttaa aurinko.
Päivänvalosta ilahtuu. Kantsii könytä sängystä ylös aamulla. Äskenkin aurinko vilahti noustessaan.
Polta kynttilöitä ja nauti kaamoksesta. Lopeta ankeilu.
En keksi mitään positiivista syksystä/talvesta suomessa. Onneksi parin viikon päästä etelään.
Hyvä puoli on se, että ulkoilualueilla ja kansallispuistoissa on todella rauhallista ja kaunista.
Nuuksio on nyt parhaimmillaan, koska siellä ei pahemmin tule ketään vastaan. Ilmakin on mukavan kosteaa ja on helppo hengittää.
Kevyitä hyviä otsalamppuja löytyy, jotka helpottaa liikkumista. Mutta välillä se kannattaa vain sammuttaa ja nauttia hiljaisuudesta.
Toinen hyvä asia on, että ehtii/haluaa olla kotona. Pystyy näpertelemään jotain pikku projekteja - seinän maalaus, keittiön tasojen öljyämistä ja kaappien järjestelemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Led-valot ei ole kalliita eikä kuluta paljon sähköä. Voisi sanoa, että omaa typeryyttä elää pimeässä, kun valon hankkiminen minne vaan on helpompaa ja halvempaa kuin koskaan historiassa.
Nyt varmaan puhutaan ulkoilusta. Oletko laittanut ledin päähäsikin, syönyt ehkä älynlahjojen perusteella pari?
Löysää sinäkin vähän tuota asennettasi. Jos sinulle on lapsena väkisin puettu kurahousut ja olet ehdollistunut itsesi pakottamaan hampaat irvessä nauttimaan epämukavista olosuhteista ja uskottelemaan itsellesi, että se on kivaa, niin älä yritä vaatia meitä muita tekemään niin. Eihän kukaan normaali ihminen missään muualla tuollaiseen suostuisi, ja pitäisi lastenrääkkäyksenä jos lapset vietäisi kylmään ja märkään.
Vierailija kirjoitti:
En keksi mitään positiivista syksystä/talvesta suomessa. Onneksi parin viikon päästä etelään.
Jäätkö sinne asumaan, vai joudutko tulemaan pois? Niinpä.
Helpompi miettiä lopullista ratkaisua työttömyyteen ja kurjuuteen kuin esimerkiksi keväällä. Olisiko tämä se syksy kun tämä pas ka loppuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tämä on vuoden parasta aikaa. Vapaa päivän reipas lenkki ja sen jälkeen lämmin suihku, kynttilät, punaviini ja kausivaloja olen laittanut pitkin asuntoa jo monta viikkoa sitten. Leivon ja laitan ruokaa pakkaseen.
Pituus ja paino?
Mun paino vastasi sun älykkyysosamäärää, eli 47,5. Mitä mt-lääkkeitä sulla olikaan käytössä?
Ei mua haittaa. Pimeys on rauhallinen ja lohdullinen. Kesä on kurjaa hermostuttavaa aikaa. Silloin käy ylikierroksilla ja useimmiten paskoja asioita tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi miettiä lopullista ratkaisua työttömyyteen ja kurjuuteen kuin esimerkiksi keväällä. Olisiko tämä se syksy kun tämä pas ka loppuu
Jos helppous on se vaatimus, niin tosiaan asut väärässä maassa.
Syyria, Ukraina, Sudan, Haiti esimerkiksi?
Vierailija kirjoitti:
Voi käydä rauhassa juoksulenkillä miettimättä näyttääkö nololta, kun pimeässä ei kukaan näe.
Jos on katuvalaistulla reitillä, niin hyvin näkee!
Remppaan, sisustan ja teen kaikkia diy-projekteja, valmistaudun jouluun. Teen kransseja, asetelmia, maalaan, vaihdan huonekalujen paikkoja, ym. Laitan paljon valoja. Keväisin ja kesäisin jää sisähommat aina vähemmälle kun ulkona on enemmän tekemistä. Nyt syksyllä niille on taas aikaa. Joulun jälkeen alkaakin jo kevään odotus.
Vierailija kirjoitti:
Kirkasvalolamppu , tv-ruudun kokoinen valo pamauttaa aamuisin kunnolla hereille
Minut tekisi mielisairaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvää aikaa rauhoittua ja hyggeillä. Tropiikissa aurinko laskee ja nousee aina samaan aikaan ja koko ajan on kuuma. Se on kiva lomailuun, mutta en haluaisi elää siellä.
Mitä on hyggeily?
Vierailija kirjoitti:
Ihana syksy, helteet on kamalaa aikaa, ja pimeällä nukkuukin paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin. Muuta neuvoa ei tule.
"Ei ole rahaa lähteä lomalle" ei tarkoita, että olisi työttömänä. Tätä ajatusta ei tue myöskään "ei ole aikaa". Työttömällä kun on sitä aikaa.
Sinua ei taida auttaa enää ledivalotkaan?
Vierailija kirjoitti:
Minä nautin.
Metsä on miltei äänetön, ilma satamattomasta vedestä raskas, sammalet, jäkälät ja varpukasvit pääsevät oikeuksiinsa muiden lakastuttua. Linnut tekevät lähtöä, hallan askel tiukkuu hopeaa.
Olen martaan morsian, loppuvuoden kalmankylmyydelle lupautunut.
Martaan morsian? Eli kelpaat vain kuolemalle. Oot varmaan ruma, mutta pimeässähän se ei tietty haittaa.
Höpö höpö, ihan normaaliin tapaan itse ainakin lenkkeilen kuten muulloinkin, taskulamput ja otsalamput on keksitty, mökillä kun käy ei edes katuvalaistusta.