Mä oon alkanut miettiä onko kaikki ihonhoitotuotteet humpuukia jopa kosteusvoide
Okei joillakin on atooppinen iho ja sen ymmärrän. Mutta jos on normaalia iho, niin miksi iho tarttee jatkuvaa kosteutusta kun iholla on luontainen kosteutus? Ja miksi ihoa pitää puhdistaa, kun se puhdistaa itse itsensä varsinkin jos juo vettä ja syö terveellisesti? Ja lisäksi kun hikoilee niin iho puhdidstuu itsestään.
Kommentit (42)
Saako mies osallistua keskusteluun? :) (ihan hetero olen, jos sillä on väliä).
Olin nuorena käymässä kotona, kesälomalla. Kuuma keli, kävin suihkussa päivittäin. Iho alkoi kutisemaan. Äiti sitten neuvoi, et laita tuota Niveaa. Hyväntuoksuista ja hölväsin sillä joka paikan - imeytyi nopeasti ja kutina hävisi (myös nopeasti). Tykästyin siihen niin paljon, että ostin itsellenkin ja käytin sitä.
Joskus oli niin hirveä flunssa, että sieraimista lähti nahka, niistämisen takia. Muuta rasvaa ei ollut, niin laitoin tuota samaa Niveaa - ja taas imeytyi niin äkkiä. Tosin kyllä aivastelin paljon, mutta ainakin nokka pysyi auki.
Nyt n. 1kk sitten iski räkätauti, jouduin niistämään tosi paljon, muuta ei ollut kuin käsipyyhkeitä. Eipä lähtenyt nahka. Ihmettelin sitä, mistä se johtui (ettei lähtenyt?). Ennätin ajatella, et nyt sitä Niveaa kohta taas tarvittaisiin. Onneksi ei mennyt niin.
Pahinta mulle siinä räkätaudissa oli se, että nenänalus oli niistämisestä arka, sitten alkoi viiksikarvat vielä kasvamaan ja kutisemaan.
Vesipesu ärsyttää herkkää ihoa. Itse en pese lähes koskaan vedellä, no suihkussa toki. Putsaan ihon misellivedellä, kerran tai kaksi. Mulla ei ole akne- tai sekaiho, joten en tarvitse mitään tujumpaa.
Itse käytän enimmäkseen vain allergialogolla varustettuja tuotteita tai sellaisia, joista näen INCI- listasta ettei ole ärsyttäviä tai herkistäviä aineita.