Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä oon alkanut miettiä onko kaikki ihonhoitotuotteet humpuukia jopa kosteusvoide

Vierailija
03.11.2025 |

Okei joillakin on atooppinen iho ja sen ymmärrän. Mutta jos on normaalia iho, niin miksi iho tarttee jatkuvaa kosteutusta kun iholla on luontainen kosteutus? Ja miksi ihoa pitää puhdistaa, kun se puhdistaa itse itsensä varsinkin jos juo vettä ja syö terveellisesti? Ja lisäksi kun hikoilee niin iho puhdidstuu itsestään. 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän Nivean seerumia kesät talvet. Humpuukia tai ei, niin kivempi se kosteutettu iho on meikkivoiteen alla. 

Minä laitan aurinkorasvaa meikkivoiteen alle, silloin harvoin kun turhamaisuus ja meikkivoiteen tarve iskee. Se toimii hyvin pohjustusvoiteena.

Senkus käytät. Minulla aurinkorasvat ovat liian rasvaisia. Eikä minun mielestä meikkivoiteen käyttö ole turhamaista, kaikille ei ole luoja luonut täydellistä ihoa. Jokaisessa naisessa asuu pieni turhamaisuus, se on vaan halu huolehtia itsestään.

Sori. Tajusin että kuulostin tuomitsevalta. Käytän siis itsekin joskus meikkiä, ei siinä ole mitään vikaa. Sanoin tuon aurinkorasvan, koska olen tyytyväinen että olen ymmärtänyt että se toimii niin hyvin ja halusin levittää ilosanomaa. Sinä olet löytänyt itsellesi parhaan tavan.

sama

Vierailija
22/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite en ole ikinä lötrännyt kalliiden rasvojen kanssa, en ole edes joka päivä putsannutkaan naamaa. En ole ikinä kåyttänyt meikkivoiteita tai puuteria. Nytkin vaan  lätkäsin kookosöljyä naamaan, ei tarvii muuta.

T. Melkoisen rypytön muori 68v.

Uuh aah uuh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä, ja kiva joskus tilipäivänä hemmotella itseään jollain arjen luxustuotteella, vaikka sitten kasvovoiteella, tykkään Vichyn tuotteista, niistä löytyy naisen joka ikävaiheeseen oma tuote.

Vierailija
24/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä en meikkaa, ei kasvojenpesuaine tarvitse olla kovin kummoista. Saippua varsinkin kuivattaa liikaa, eli sitä en voi käyttää ollenkaan. Suihkussa ollessa kun olen pessyt pääni, shampoovaahto leviää kumminkin naamalle, niin levitän sitä pitkin naamaa ja se on siinä. Iho ei ole ainakaan huonontunut tuosta.

Vierailija
25/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käyttää huulipunaa, sisältää huulirasvaa ja kyllähän ne huulet tulee paljon paremman näköisiksi ja värit piristää. Halpa ylellisyys naiselle ja huulet ei rohdu talvellakaan.

Vierailija
26/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ihonhoito on syödä terveellisesti. Paljon proteiinia, etenkin lihaa. Myös rasvaista sellaista. Ja juoda vettä ja urheilla. Jotkut ihonhoitotuotteet saattavat jopa toimia, kuten retinoli, mutta suurin osa on aika turhanpäiväisiä. Toki hyvä kosteuttaa. 

Vierailija
27/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vain vedellä kasvoni, niin en tarvitse edes kosteusvoidetta. Kaikki jotka ylihoitavat ihoaan, ovat huonoihoisia. Miehet, jotka eivät naamaansa hoida ovat hyväihoisia.

Vierailija
28/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suosia luonnontuotteita.

Kurkkuviipaleet silmille ja tietenkin luontoystävällinen ekologinen kasvonaamio.

Kasvohoidon jälkeen nämä voi tietenkin pestä kylvyssä/saunassa pois.

Vierailija
29/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen ihonrasvaukseen liittyy niin paljon muutakin, kun käy hoitolassa.

Vierailija
30/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalta tuntuu minustakin. Äitini oli syntynyt 1913 ja pessut naamansa Sunlight saippualla tms.

Hän kuoli 86 v ja iho oli hyvin sileä. Silmien ympärillä oli jokunen ryppy. Sileys ei johtunut esim turvotuksesta.

Vierailija
31/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään käyttää huulipunaa, sisältää huulirasvaa ja kyllähän ne huulet tulee paljon paremman näköisiksi ja värit piristää. Halpa ylellisyys naiselle ja huulet ei rohdu talvellakaan.

Huulipunaan käytetään edelleenkin valaan rasvaa, vaikka se on laissa kielletty.

Yritätkö olla jokin Tytti Tuppurainen?

Vierailija
32/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän harvoin niin voimakkaita värejä kuin Tuppurainen, mutta jos sopii vaateiden väriin, niin joskus, mutta käytän kyllä useimmiten hieman huulien omaa väriä vaaleampaa punaa ja tärkeämpää on punalla tehty huulten rasvaus, varsinkin talvella.

Vierailija
33/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä ihailin aina maaseudulla useiden maatalon emäntien kirkasta ja sileää, suorastaan hehkuvaa ihoa kasvoilla. Itsellä oli teininä kamala akne. Nämä maatilojen "karjakot" sanoivat että käytä Tummelia. Siitä asti olen sitten käyttänyt ja akne hävisi muutamassa kuukaudessa. 

Vierailija
34/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista ison rahan tekoa meikkiteollisuus kuin lääketeollisuuskin on. Ihmiset menevät niin kovin mielellään halpaan ja maksavat maltaita kaikista seerumeista ja ihmevoiteista. 

Vierailija
35/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
36/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki ja tiede käyttöön mutuilun sijaan. Tiedämme paljon siitä miten ihoa pitäisi suojata, ja monet nykyajan kosmetiikkatuotteet, jotka ovat hyvin formuloituja, toimivat oikein ja voidaan tieteellisesti todistaakin. On outoa väittää, että eivät olisi. 

Kosteutusta iholle tarvitaan siitä syystä, että iho kuivuu sekä auringossa, tuulessa ja pakkasessa saati ahavassa eli kevään kylmässä tuulessa. Siitä muuten kieleemme on tullut sanoa ahavoitua, joka tarkoittaa ihon sierettymistä ja rohtumista.

Moni ei tajua sitä että juuri pakkanen imee kosteutta ihosta ja myös kehosta, siksihän vanha kansa on aina juonut lämmintä mehua myös pakkasten aikaan, usein ulkonakin. 

Ihon suojaaminen sekä kylmältä että tuulelta on ihan yhtä tärkeää kuin UV-säteiltä suojaaminen. Huput, etenkin sellaiset joissa on aito turkisreunus tai edes keinokarvaa. Oikein kylmällä kannattaa käyttää vaikka koronamaskia tai edes huivia.

Myös keskuslämmitys ja huoneistojen alhainen kosteusprosentti talvella kuivattaa ihoa. Makuuhuoneeseen kannattaa hankkia ilmankostutin.

Ja ylläri-pylläri myös tietokonenäytön tai älypuhelimen ruudun tuijottaminen kuivattaa ihoa, koska näytöt tuottavat sinistä valoa, kuivattaa etenkin silmien verkkokalvoa. Tätä kuivumista voi helpottaa käyttämällä tietokoneiden yövalo-toimintoa tai hankkia vähemmän sinistä valoa tuottavan (toki kalliimman) näytön tai läppärin (OLED-näyttö).

Väärät ihonhoitotuotteet ja -rutiinit ovat myös syynä kuivumiseen. Monet puhdistavat ihonsa pesemällä sitä raivokkaasti kuin kovin likaista vaatetta. Hyvä etteivät laita naamaansa linkoon. Ihoa pitäisi hoitaa hellävaraisesti ja luottaa niihin moderneihin tuotteisiin, että ne puhdistavat hyvin. Ei mekaanista kuorintaa, kaapimista tai muita älyttömyyksiä. Ei tuotteita, jotka sisältävät ihoa kuivattavia ainesosia, kuten (denaturoitua) alkoholia, hajusteita tai natriumlauryylisulfaattia. Kaikki nuo aineet ja rutiinit riipivät iholta sen luonnollisen suojakerroksen, joka on rasvainen kerros, joka estää kosteuden haihtumisen iholta. Kemiallisesti myös emäksiset aineet (usein putsareissa) tuppaavaat kuivattamaan ihoa myös. Jottei iho jäisi puhdistuksen jälkeen emäksiseksi (kuivaksi ja kiristäväksi), pitäisi käyttää aineita, jotka tasapainottavat ihon pH-arvoa eli jättävät ihon hieman happameksi (luonnollisen kostean ihon pH eli noin 5,5). 

Hajusteet ovat myös sekä ihoa ärsyttäviä että allergisoivia ainesosia. Kannattaa etenkin välttää niitä 26 haitallisinta hajustetta, jotka EU kosmetiikkadirektiivi mainitsee - ja vaatii että kosmetiikassa nämä hajusteet mainitaan nimeltä ettei kuluttaja haksahda käyttämään niitä liikaa tai jos iho on herkistynyt. (Ja näitä on nykyään jo 80 erilaista yhdistettä EU:n päivittämän tiedon mukaan.)

Vierailija
37/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut pitää huolta ihostani viime aikoina ja olen huomannut sen ihon kunnossa - iho on ollut samea ja siihen tulee helpommin näppyjä ja kuivia kohtia. Mutta koska en ole pessyt tai kosteuttanut sitä "turhilla" tuotteilla, eikö ihon pitäisi olla nyt erinomaisessa kunnossa? Sen sijaan, kun olen jaksanut pestä ja kosteuttaa iho on ollut taas parempi. Mutta ehkä minulla ei olekaan normaali iho. Ihmisille joilla ei ole iho-ongelmia voi pelkkä vesipesukin riittää.

Siitä olen jokseenkin samaa mieltä, että kalliit ja monia ainesosia sisältävät tuotteet eivät välttämättä ole sen parempia kuin muut. Käytin ennen apteekista ostettua kasvovoidetta, nyt pitkään ollut käytössä marketista hajusteeton kotimainen kasvovoide ja on toiminut ihan yhtä hyvin kuin apteekkituote.

Vierailija
38/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus:  Käytän kosteusvoidetta ja silmänympärysvoidetta.  Kesäisin aurinkorasvaa.

Samanikäinen kaverini intoili, että hän ei ole IKINÄ käyttänyt mitään kosteusvoidetta...

hänen ihonsa on ryppyjä täynnä, jopa poskissa.  Olemme 67 vuotiaita.

Vierailija
39/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole jaksanut pitää huolta ihostani viime aikoina ja olen huomannut sen ihon kunnossa - iho on ollut samea ja siihen tulee helpommin näppyjä ja kuivia kohtia. Mutta koska en ole pessyt tai kosteuttanut sitä "turhilla" tuotteilla, eikö ihon pitäisi olla nyt erinomaisessa kunnossa? Sen sijaan, kun olen jaksanut pestä ja kosteuttaa iho on ollut taas parempi. Mutta ehkä minulla ei olekaan normaali iho. Ihmisille joilla ei ole iho-ongelmia voi pelkkä vesipesukin riittää.

Siitä olen jokseenkin samaa mieltä, että kalliit ja monia ainesosia sisältävät tuotteet eivät välttämättä ole sen parempia kuin muut. Käytin ennen apteekista ostettua kasvovoidetta, nyt pitkään ollut käytössä marketista hajusteeton kotimainen kasvovoide ja on toiminut ihan yhtä hyvin kuin apteekkituote.

Et ole varmaan jaksanut pitää huolta syömisistäsi ja juomisistakaan, ne ovat monesti juurisyy huonoon ihoon. Juomiseksi kannattaa valita lähinnä vettä ja myös se ravitseva uni on tärkeää.

Vierailija
40/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa.. mä heräsin ihon hoitoon pari vuotta sitten eli reilusti yli viisikymppisenä. Kosteuttava kasvovesi, retinoli seerumi, anti-age silmänympärysvoide ja yövoide ovat tätä nykyä minun ilta kasvonhoitrutiini. Aamuisin vain silmien huuhtelu kylmällä vedellä ja silmänympärysvoide sekä kevyt ehostus. 

Kyllä voin sanoa, että ihoni on kosteutetun ja freshin näköinen. Totta kai näin 58v iässä on hienoja harakanvarpaita silmien ympärillä ja otsassa vaakaviivaa, mutta yleisilme ei ole väsähtänyt, eikä silmänympärykset ole turvoksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi