Kyllästyttää riidellä rahasta
Olen aina ollut meillä se parempituloinen ja maksan yhteisestä elämästä enemmän.
Meillä on yhteinen tili josta maksetaan oikeastaan kaikki, ja lisäksi molemmilla omat säästöt joihin menee sama summa kuukaudessa molemmille... Lisäksi näihin säästöihin on ajan kuluessa tullut myös perintöjä ja lahjoja.
Viime vuosina minua on alkanut tilanne harmittaa. Miehestäni on jostain syystä tullut pihi, uskon että ihflaatio on vaikuttanut siihen. Aivan kaikki tuntuu hänen mielestään liian kalliilta, aiemmin ei koskaan ollut mitään ongelmia rahan suhteen, mutta nyt tosiaan on kaikki muka kallista. Rahasta ei varsinaisesti ole pulaa, kuten sanoin säästöjäkin on, mutta hieman jouduimme pienentämään sitä säätöön menevää summaa joku aika sitten.
Asumme isossa talossa jonka haluaisin myydä mutta mieheni ei. Tyhjien huoneiden ylläpito harmittaa minua. Nyt, pari viikkoa sitten mieheni sairas äiti oli mennyt huonompaan suuntaan ja matkustin hänen luokseen, ja nämäkin liput olivat muka liian kalliit. Mutta nopeasti piti päästä läheistä ihmistä katsomaan. Päädyin siirtämään omista säästöistäni rahaa yhteiselle tilille lippujen hinnan verran. (vajaa pari sataa euroa, ei edes mikään suuri summa)
Pitäisikö tässä erottaa rahat? Mieheni toki ei sitäkään halua. "Ei minulla ole varaa siihen"
Ärsyttää ja harmittaa. Miksi hänestä on tullut pihi? Rahaa siis on, siitä ei ole pulaa vaikkei mitään rikkaita ollakaan. Ja sitten tuo talo, sen laskuja haluaa maksella mutta matkustaminen oman äitinsä luo hoitamaan on liian kallista jos se olen minä joka matkustaa. Jokaisen kauppakäynnin jälkeen pitää päivitellä kuinka kallista oli.
Kiitos kun sain purkaa ja jos joku jaksoi lukea.
Kommentit (70)
En jaksais tuollasta sambaa, kauheeta twistiä.Saiturit on minusta rasittavia.
Vierailija kirjoitti:
Onkos miehesi alkanut pelata uhkapelejä?
Ei, ja ei myöskään juo alkoholia. Ihan fiksu mies on muuten. Jostain syystä vain kun inflaatio jylläsi ja uutiset olivat täynnä juttuja hintojen noususta, hänelle jäi päälle tämä kuinka kaikki on niin kallista...
Sähkön hintaa kyttää nyt myös.
Mä olen vähän huomannut samaa itsessäni, kaikki tuntuu kalliilta nykyään... En oikein osaa auttaa, ehkä sekä minä että miehesi totumme näihin uusiin ja kalliimpiin hintoihin...
Hän on pappaantumassa. Vanhuus. Joistain ihmisistä vain tulee tuollaisia kun ikää tulee.
(oletan että teillä on lapset muuttaneet pois jo kun on tyhjiä huoneita)
Vierailija kirjoitti:
Hän on pappaantumassa. Vanhuus. Joistain ihmisistä vain tulee tuollaisia kun ikää tulee.
(oletan että teillä on lapset muuttaneet pois jo kun on tyhjiä huoneita)
Joo, lapset ovat muuttaneet pois, nyt on kolme tyhjää huonetta. Mielelläni muuttaisin pienempään ja ottaisin tästäkin hieman rahaa irti ja käyttöön. Aina oli nuorempana suunnitelmana että sitten kun lapset muuttavat pois niin tämä myydään ja elellään mukavasti niillä mitä tästä ylimääräistä jäisi...
Mutta ei kelpaa nyt sitten. Ei osaa päästää irti vanhoista hinnoista tai tästä talosta.
Maksan miehenä perheen kaikki huilut ja viulut. Vaimo keskittyy lapsen hoitoon. Ei päiväkoti orjuutta. Saan ruokaa ja koti on siisti. Työmäärä on valtava, mutta en valita.
Jostain syystä monille naisille kaikkien nallekarkkien on mentävä tasan ihan kaikessa. Paitsi tietysti jos on hyötypuolella silloin täytyy valehdella ja selitellä miten oma panos onkin jotenkin toista suurempi - jos valittaisin kuulisin tämän laulun, siksi pidän suuni supussa.
Pahinta mitä voi olla on riippuvuus päiväkodista ,kotitöiden jakaminen ja käskyjen vastaanottaminen vaimolta. Modernin ajan orjuutta miehelle . Kannattaa keskittyä rahaan niin ei joudu orjuuteen . En ole vaihtanut ainoatakaan vaippaa, enkä tule koskaan vaihtamaan, se tehtävä kuuluu naiselle.
Mä en osaa muuta sanoa kuin että erilliset rahat kuuluis olla, ihan itsestään selvä asia.
Jos kumminkin erotatte rahat ja sitten yhteinen tili kuluihin? Hänelle joku talousneuvoja antamaan vinkkejä.
Mitä niillä omilla rahoilla? En ymmärrä. Köyhät ajattelee noin.
Raha on viimeisin asia josta riidellä jos on täysipäinen ja rahaa on. Jos rahaa ei ole ja on mies, niin sitten kannattaa Kääriä hihat ja ruveta hommiin. Jos vaimo olisi vaikka työtön, niin en pakottaisi menemään töihin tekisin mieluummin kahden ihmisen työt kunhan siivoaa tiskaa ja hoitaa kodin ja lapset.
Ongelma on vaan siinä että naiset on Suomessa kranttuja ja materialisteja nykyään pakko olla kauheasti kaikkea ja kallis omistusasunto jne . ja ne joilla ei ole vaatimuksia niin on sitten aika luusereita .
Jos en olisi rikas niin varmasti vtuttaisi
Tuollaista se on, kun on yhteiset rahat. En ikinä suostuisi siihen.
Nimim. 35 vuotta naimisissa eikä yhtään riitaa raha-asioista
Ennen kaikki kaipasi ihan tavallisia asioita, some sekoitti ressukoiden aivot ja nyt naiset elavat somelle. Aivot on monella muovia.
Vaikka ulkonako olisi kaunis niinkun jollain Sofialla tai mitä naita on Jos persoonallisuus on muovinen bimbo mulla ei edes oikeasti ala seisoa. Aitous puuttuu , kauheeta.
Rahat erilleen. Isotuloisempi maksaa enemmän. Miehelle omat rahat, että riittää. Talo myyntiin ja pienempi talo, vai rivariinko. Kerrostalo ei ole kaikkien mieleen. Vai pitääkö mies alueesta tai tuttuudesta, kai samastakin saa.
Mies on pihi, mutta ei halua myydä taloa? Luulisi pihin myyvän mielellään ja näin käyttää rahaa vähemmän asumiskustannuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Maksan miehenä perheen kaikki huilut ja viulut. Vaimo keskittyy lapsen hoitoon. Ei päiväkoti orjuutta. Saan ruokaa ja koti on siisti. Työmäärä on valtava, mutta en valita.
Jostain syystä monille naisille kaikkien nallekarkkien on mentävä tasan ihan kaikessa. Paitsi tietysti jos on hyötypuolella silloin täytyy valehdella ja selitellä miten oma panos onkin jotenkin toista suurempi - jos valittaisin kuulisin tämän laulun, siksi pidän suuni supussa.
Pahinta mitä voi olla on riippuvuus päiväkodista ,kotitöiden jakaminen ja käskyjen vastaanottaminen vaimolta. Modernin ajan orjuutta miehelle . Kannattaa keskittyä rahaan niin ei joudu orjuuteen . En ole vaihtanut ainoatakaan vaippaa, enkä tule koskaan vaihtamaan, se tehtävä kuuluu naiselle.
Ap:n kohdalla ei kyllä kuulostanut siltä että nallekarkit menisivät takaisin....
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka matkusti miehen äidin luokse, sinä? (Jäi ihmetyttämään)
Joo, siis minä matkustin anopin luo. Anoppi on minulle läheinen ja rakas. Mieheni ei sillä hetkellä voinut lähteä mukaan, joten menin yksin. Tällä hetkellä mieheni on siellä ja minä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti pettää myös, naisten miesten ja kotieläinten kanssa. Lisäksi mies on narsisti, gerontofiili ja kaappivegaani.
Hyvin te vedätte, ei jesus 🤦🏼
Vierailija kirjoitti:
Mistä te näitä tulkintoja vedätte?
Siis sinä menit miehen äitiä hoitamaan ja miehen mielestä se oli liian kallista?
Enkä edes ymmärrä sitä, että miksi mies on mielestäsi pihi, jos hän käyttää huolettomasti sinun rahojasi eli niillä maksetaan ison talon kuluja. Onko meillä hieman erilainen käsitys pihistä?
Omat rahat on aina paras vaihtoehto, silloin ei tarvitse kauhistella kauppalaskua.