Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ihmeestä onn tullut tuo pakko antaa lapsille

Vierailija
16.04.2007 |

kolmaskin etunimi. Varmaan 97 % nyt kastetuilla pitää olla kolme etunimeä?

Osaako kukaan selittää??

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusimme ehdottomasti lapsillemme kolme etunimeä, sillä maailmassa on niin paljon kauniita nimiä, että haluamme käyttää niistä mahdollisimman monta. olemme myös halunneet lasten saavan suvun perintönimiä " omien" nimiensä lisäksi. meistä kolmen nimen yhdistelmä myös kuulosti luontevammalta, kai siihen on korva tottunut.

minusta paljon ihmeellisempää kuin se, montako nimeä kenenkin lapsella on, on se, että joku jaksaa ääneen ihmetellä jonkun lasten nimien määrää.

Vierailija
2/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laki sallii kolme, niin laitetaan sitten oikein viimisen päälle, mitäpä sitä säästelemäänkään.

Yhden tutun lapsilla on kaikilla kolme moniosaista nimeä, ja kommentoivat muille vain huumorilla, että " Ollaan niin köyhiä, että pitää hyödyntää kaikki ilmaishuvit!" .

Meidän lapsilla on nimiä jokaisella eri määrä. Esikoisella kaksi (suomi+arab.), keskimmäisellä yksi (arab.) ja kuopuksella kolme (arab. + suomi + arab.). Kaksikulttuurisuus antaa oman värinsä lasten nimeämisiin, kun noita isovanhempia ja esikuvia on vähän joka lähtöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäni katkera kun veljelle annettiin kolme nimeä ja mulle vaan kaks... ajon antaa lapsilleni kolme nimeä, koska rakkaalla lapsella on monta nimeä!

Jos ite meen naimisiin ja vaihdan sukunimeni niin ajon myös lisätä itselleni kolmannen nimen!

Vierailija
4/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskolla ja minulla on kolme nimeä (70-luku), vanhemmillani on kolme nimeä (40-luku) ja isovanhemmistakin (10- ja 20-luku) vain yhdellä oli vain kaksi nimeä?

Sisko sitten antoi vain kaksi nimeä lapsilleen koska miehen mielestä kolme oli pröystäilyä. Go figure.

Vierailija
5/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen sai kolme nimeä puhtaasti siksi kun esikoisellakin on.

Vierailija
6/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi antaa vain kaksi, kun kolmekin voi?

Itse annoin vain kaksi siitä syytä että en pidä oikein mistään nimistä, ja vaivalla sain kokoon kaksi yhteensopivaa ja sukunimeen sopivaa ei liian tavallista nimeä. Kolmatta en keksinyt millään.

Vierailija
7/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olemme porukalla miettineet, että kuin se muori jaksoikin keksiä kymmenelle lapselle 3 etunimeä 40-50-luvulla ja ilmeisen pitkälle ilman miehensä apua. Siihen aikaan nimiä ei ehkä pohdittu niin syvällisesti kuin nykyisin. Meille aiheutti kyllä jonkin verran päänvaivaa keksiä ne kolme nimeä vain kahdelle lapselle. Kuitenkin oli alusta asti selvää, että kolme nimeä tulee. Luulen, että kolmeen nimeen olisimme päätyneet ilman tätä suku" rasitettakin" .

Aikaisemmissa vastauksissa oli puhetta siitä, että saman perheen lapsilla yhdellä 2 ja toisella 3 nimeä. Olen törmännyt samaan muuallakin. Olen kai tosi outo tai jotain, mutta minusta saman perheen lapsilla kaikilla tulisi olla sama määrä etunimiä. Asia ei minua mitenkään vaivaa eikä minulle kuulu, enkä yöunia tms. menetä sen takia, mutta olenpahan aina ohimennen ihmetellyt tätä.

Vierailija
8/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kolme oikein prinsessanimeä. Veljen kanssa oltiin pikkuisen kitkeriä tuosta siskon " puoliaatelisesta" nimihökötyksestä ja nykyään kutsummekin häntä sitten sillä koko nimellä...

Omilla lapsilla mulla ja veljellä kaksi nimeä, samoin siskon lapsella :)

Vierailija
9/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva selitys, mutta en usko.

Meillä vaan kaksi nimeä.

-AP-

Vierailija
10/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuninkaallisillahan on perinteisesti monta nimeä. Kaipa ääliövanhemmat haluavat prinssilleen ja prinsessalleen oikein kuninkaallisen nimen.

Vierailija
11/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman etunimen ja toisiksi nimiksi vaarin kaksi ja ainoaa etunimeä.

Vierailija
12/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai kateeksikos käy, kun ei omillasi (tai itselläsi) ole enempää nimiä ;)

Vierailija
13/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 -lukulaisia ollaan, että ei ihan uusi juttu mun mielestä.

Vierailija
14/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmillakin on 3 nimeä, joten lapsikin sai 3 nimeä.

Vierailija
15/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä sen kummempaa?

Vierailija
16/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on tottunut.

Vierailija
17/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain syystä pojalle tuli kolme nimeä ja tytölle kaksi. se pojan nimi vain tarvitsi sen kolmannen, ei kuulostanut hyvältä ne kaksi pelkästään. lisäksi saatiin siihen vielä yksi ihana nimi suvusta:) tytölle taas ei sellaista kolmatta nimeä löytynyt, mikä olisi sopinut, ne kaksi kuulostivat yhdessä hyviltä. vaikka olisimmekin miehen suvusta yhden nimen sinne sekaan laittaakin. mutta se ei vaan sopinut minkään nimien kanssa, eikä etunimen kanssa kaksinkaan, joten jää laittamatta. että meillä ei ainakaan mitään sen kummempaa syytä kuin se miltä ne kuulostaa:)

Vierailija
18/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en pidä sitä ihmeellisenä. Ei se mikään uusi juttu ole jos mummollani joka on jo 90v on kolme nimeä.

Vierailija
19/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa annetaan yhä enemmän vain yksi nimi lapselle.

Me olimme erittäin taviksia, ja lapsillamme on 2 nimeä. En nähnyt yhtään syytä antaa kolmea nimeä. Hiukan harmittaa että annettiin edes ne toiset.

Vierailija
20/28 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä on kaksi nimeä, joista toinen on yhdysnimi. itse olisin aina halunnut että mulla olisi ollut kolme nimeä, siksi yritänkin kuumeisesti löytää kolmen nimen yhdistelmän lapsellemme:)