Roope Salmisen mielipide
Mielestäni hyvä isyys on sitä, että on paikalla lapsen kanssa ja ottaa hänet tosissaan. Kun lapsella tulee vaikka tunneperäistä oireilua, hän esimerkiksi kiukuttelee, niin jaksaa rauhoittaa tilanteen, istua lapsen kanssa ja mieluummin kehittää lihasta sietää niitä tunteita kuin rangaista häntä.
- Pitää olla resilientti, rauhallinen, sellainen, johon voi nojata, joka ei ole impulsiivinen tai arvaamaton, hän luettelee.
Lisäksi Salminen mainitsee, että ei ole välttämättä hyvä olla esimerkiksi puhelimella aina, kun lapsi tulee huoneeseen. Lapsen kysymyksiin tai sanomisiin olisi hänestä myös hyvä reagoida heti jollain tapaa.
- Jos lapsi kysyy jotain, niin reagoi heti. Joko sanotaan, että olen huomannut sinut, odota vuoroa, tai sitten vastataan jos pystytään.
Kommentit (63)
Ai, koko kansan suosikki Roope Salminen on avannut sanaisen arkkunsa. Nyt on parasta koko Suomen hiljentyä, kuunnella ja oppaa opikseen.
Kiinnostavaa olisi tietää mitä lapsen kasvaessa nuoreksi tekee se nuorelle, kun hänen tietoonsa tulee mistä isä on saanut tuomion.
Nukkuvaa naista kokeilleen kokemuksella
Vierailija kirjoitti:
Nukkuvaa naista kokeilleen kokemuksella
Hän olen tuomionsa kärsinyt, joten ole hiljaa jos ei muuta ole järkevää sanottavaa.
Ketä kiinnostaa Roope Salmisen mielipiteet?
Miksi tuomittu rikollinen on koko ajan äänessä?
Mukavaa että edes jollain on hieno mielipide.
Ihan asiaa puhuu, mutta eiköhän ainakin kaikki vanhemmat tämän tiedä muutenkin.
Eikös podcastin kuuntelijat tuominneet tämän kermaperseilyksi. Ainakin näin itse luin. Valmista tekstiä kuulemma jostain lasten psykiatrin kolummista. Taas roope vei 6-0 ja jotkut pöljät uskoo seksuaali rikollista joka käyttää kehumaansa anaali tappia. Voi hyvänen aika!
Niljakas pervo joka tekee näitä juttuja ihan kiusallaan.
Oli mukava kuulla että Roopekin puhuu mielen lihaksista, luulin sen olleen vain minun keksintö:) niitä olen joutunut itse jo pienestä asti kehittämään ja minulla on jo melkoiset muskelit ottamassa henkisiä iskuja vastaan ja kestämään niitä niin ettei maailmani murene ihan vähästä. Lapsilleni olen ollut aina läsnäoleva äiti ( toinen lapsistani kysyttyäni kiitteli aikuisiällä siitä) ja pettymyksiäkin on joutunut tarjoamaan, niillä tulee lisää lihaksia kestää niitä ja saada jotain itselleen tärkeää elämässä aikaan, tietää mitä todella tahtoo. Olen täsmälleen samaa mieltä Roopen kanssa, lapsen seurassa on syytä olla läsnä ei riitä välinpitämätön vilkaisu puhelimelta ja mumina. Lasta täytyy kuunnella ja vastata sydämen viisaudella ikätasoisesti, muttei vähätellen lapsen viisautta ja älyä, kuin usein näkee. Roope vaikuttaa aivan ihanalta ja lämpimältä isältä, varmasti häntäkin elämä opettanut kokemuksilla, jotta osaa puhua noin viisaasti. Kun on lapsesta asti jo kokenut vastoinkäymisiä ja on joutunut ajattelemaan syvällisesti ja opettelemaan luottamaan lopulta vain itseen kaikkien kriisien keskellä, niin sitä on mielen muskelit. Kaikkea hyvää hänelle ja lapselleen!
Raiskaajan olisi parempi pitää suunsa kiinni ja olla neuvomatta ketään missään asiassa.
Missä se Roopen äiti on? Ralla-Kaisa eli Minna Turunen.
Jokainen ihminen tekee virheitä elämänsä aikana. Salminenkin on omista tekosistaan tuomionsa saanut, niistä ei ole tarpeen muistuttaa enää. Hyvä että saanut elämänsä tasapainoon.
Roope on varmasti hyvä isä. Näin ollen kuullut ennenkin. Tuon seksuaalirikosasian voisi vähitellen unohtaa. Kysehän oli loppujen lopuksi vain vonkaamisesta, jota ei ennen edes rikoksena pidetty. Jos minä olisin ollut tuo nainen olisi hävettänyt oma käytös ja ryyppääminen niin paljon että olisin ollut hiljaa. On typerää ruveta tuollaista vanhaa asiaa aikojen päästä ruveta vatvomaan kun oma syyllisyys painaa. Naisten tulisi itsekin ottaa vastuuta omasta käytöksestään. Roope takaisin putouksen. Muuten katsojaluvut tippuu. On Suomessa paljon isompiakin rikollisia, joiden tekemisiä ei tuomion sovittamisen jälkeen muistella. Sitäpaitsi ei tuollainen tuomio olisi mennyt hovissa läpi, mutta Roope ei itse halunnut pitkittää juttua, vaan otti tuomion vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Roope on varmasti hyvä isä. Näin ollen kuullut ennenkin. Tuon seksuaalirikosasian voisi vähitellen unohtaa. Kysehän oli loppujen lopuksi vain vonkaamisesta, jota ei ennen edes rikoksena pidetty. Jos minä olisin ollut tuo nainen olisi hävettänyt oma käytös ja ryyppääminen niin paljon että olisin ollut hiljaa. On typerää ruveta tuollaista vanhaa asiaa aikojen päästä ruveta vatvomaan kun oma syyllisyys painaa. Naisten tulisi itsekin ottaa vastuuta omasta käytöksestään. Roope takaisin putouksen. Muuten katsojaluvut tippuu. On Suomessa paljon isompiakin rikollisia, joiden tekemisiä ei tuomion sovittamisen jälkeen muistella. Sitäpaitsi ei tuollainen tuomio olisi mennyt hovissa läpi, mutta Roope ei itse halunnut pitkittää juttua, vaan otti tuomion vastaan.
Roopessa on ihanaa ettei hänessä ole tippaakaan pikkusieluisuutta, hän on avara niin mieleltään kuin huumoriltaan. Sellainen isä kasvattaa terveitä jälkeläisiä jotka saavat hyvät lähtökohdat ja eväät elämälleen, huolimatta siitä ettei ole aina paikalla. Vähän kuin isä kuitenkin kantaisi lastaan siipiensä suojassa ja totuttaisi lapsensa vähitellen itsekkin lentämään. Kyllä lapsi tietää onko hän arvostettu.
Asiaa puhuu.
🇺🇦🇮🇱