Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fb seurataan/kaverit

Vierailija
03.11.2025 |

Katsoin sivultani kaverit kohdasta "seurataan" (seuraajia mulla ei siinä ole). Siellä on kauppoja, yrityksiä yms mutta huomasin siellä olevan myös muutaman fb-kaverinkin ja ne näkyy normisti kaverilistallani, toki muutamalta ei päivityksiä näy mulle useinkaan, yhden näkyy eli sellaisen jonka sivuja tulee seurattua enempi. Nyt järkytyin että voiko tämä jonka sivua enempi käyn katsomassa huomata vierailuni tai jotain muuta? onko se laittanut mut jotenkin niin että pystyy näkemään kuinka usein "stalkkaan". Siinä vieressä on se luukku josta voi muokata ja kohta "älä seuraa" ja pieni rasti päällä, mitä tapahtuu jos siitä klikkaa? poistuuko se kokonaan kavereista tai näkeekö että olen muutellut asetuksia? Ja kun on parisataa kaveria miksi vain muutama on siellä seurataan-kohdassa? itse en ole niitä sellaiseen laittanut ja kuitenkin ne on kavereita.

Toivottavasti joku sai selvää.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kaveri, joka näkyy siellä Seurataan-puolella on sallinut Facebookissa seuraamisen.

Se on siis asetus, joka antaa ei-kavereille mahdollisuuden seurata, mutta tällöin näkee vain julkiseksi merkityt postaukset. Toki ne näkee siis sen henkilön etsimälläkin, mutta seuraamalla ne ilmestyvät omalle aikajanallekin. Jos FB:n algoritmi niin suo (yleensä ei suo, vaan siellä näkyy ihan vieraitten ihmisten, sivujen ja ryhmien postauksia).

Vierailija
2/3 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihmetellyt vähän samaa kun "seuraa" tägin on saaneet tyypit joita en todellakaan seuraa. Olen ollut huomaavinani että FB lisää itse sut seuraajaksi jos katselet jonkun päivityksiä useammin eli pysähdyt lukemaan kun ne hyppää fiidiin. Tai satut kommentoimaan jotain. Ärsyttävää, etenkin kun nää harvemmin on niitä joita haluat seurata XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kaveri, joka näkyy siellä Seurataan-puolella on sallinut Facebookissa seuraamisen.

Se on siis asetus, joka antaa ei-kavereille mahdollisuuden seurata, mutta tällöin näkee vain julkiseksi merkityt postaukset. Toki ne näkee siis sen henkilön etsimälläkin, mutta seuraamalla ne ilmestyvät omalle aikajanallekin. Jos FB:n algoritmi niin suo (yleensä ei suo, vaan siellä näkyy ihan vieraitten ihmisten, sivujen ja ryhmien postauksia).

Miksi sen joka on jo kaveri ja sen julkaisut näkyvät kaikki pitäisi sallia kaverilleen vielä erikseen 'seuraamisen'? Näkyykö sen muilla kavereilla sama asetus kuin mulla? Mulla on muutama sellainenkin henkilö joka ei ole hyväksynyt kaveripyyntöäni mutta sallineet että voin seurata seinäjulkasujaan, en kyllä niitä julkasuja pahemmin ole nähnyt mutta hakemalla löydän.