Kuinka runsaita menkkoja olette poteneet
Kommentit (28)
Teinipojat ne täällä vain pelleilee.
Kuukautisvuoto oli alle kolmen viikon välein. Määrä oli runsasta. Endometrioosin aiheuttamia kipujakin oli paljon.
Gynekologi totesi ison myoman kohdussa. Kohdunpoiston jälkeen oli ihanan vapaa olo.
Nuorena oli toinen päivä järkky, menkkakuppi meni aina 2-3 tunnissa täyteen, alkoi tuntua kuplintaa ja jos ei mennyt tyhjentämään, alkoi pulpsahdella yli.
Mutta se ei ollut mitään verrattuna vaihdevuosien tyhjennysvuotoihin. Niihin, kun esim. 6-9 kk menkkatauon jälkeen ne menkat sitten tulee. Sieltä tuli kerralla ne kuukausien menkat. Vaippojakin jouduin välillä käyttämään pari viikkoa, sen lisäksi että sisällä oli 2 tamponia peräkkäin. Onneksi on jo menopaussi tapahtunut, ei enää kammovuotoja. Mutta noita oli ikävuosina 47-51 noita pitkiä menkkavälejä, joiden jälkeen 3-5 viikon horror-tason vuodot.
Ensimmäisinä vuotopäivinä käytän vauvanvaippoja niin runsaat vuodot ja yöksi puhdas vaippa ja yöllä vaihdan uuden vaipan. Reilusti vuodan verta.
Vierailija kirjoitti:
Minä muutan mooniksien ajaksi aina paljuun.
Kyllä valuu litra tolkulla.. paistan usein verilettuja . Kamalaaa... ja kauuheeeetaaa..
Hyvin runsaat ja kivuliaat, kesti viisi päivää. Kun otin kierukan, laantuivat vähäisiksi ja kivuttomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tulee niin saatan kuumia aaltoja että ympärillä muovikipot sulaa
Sama. Minulla keittiössä meni kaikki haalimani Tuppervaarat ihan vituiksi niistä kuumottoavista aalloista . Huuuooohh.
2 paksua yösidettä päivisinkin samaan aikaan käytössä, ja silti sai pelätä että vuotaa ylitse. Oli aika helkkarinmoista kun olin kaupassa kassana töissä eikä siitä saanut poistua kuin tauoilla, aika usein vuosin yli siteiden. Nyt olen jo eläkkeellä.
Minä muutan mooniksien ajaksi aina paljuun.