Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka runsaita menkkoja olette poteneet

Vierailija
02.11.2025 |

Ja montako päivää kestäny.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutan mooniksien ajaksi aina paljuun.

Vierailija
22/28 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinipojat ne täällä vain pelleilee.

Kuukautisvuoto oli alle kolmen viikon välein. Määrä oli runsasta.  Endometrioosin aiheuttamia kipujakin oli paljon.

Gynekologi totesi ison myoman kohdussa. Kohdunpoiston jälkeen oli ihanan vapaa olo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena oli toinen päivä järkky, menkkakuppi meni aina 2-3 tunnissa täyteen, alkoi tuntua kuplintaa ja jos ei mennyt tyhjentämään, alkoi pulpsahdella yli.

Mutta se ei ollut mitään verrattuna vaihdevuosien tyhjennysvuotoihin. Niihin, kun esim. 6-9 kk menkkatauon jälkeen ne menkat sitten tulee. Sieltä tuli kerralla ne kuukausien menkat. Vaippojakin jouduin välillä käyttämään pari viikkoa, sen lisäksi että sisällä oli 2 tamponia peräkkäin. Onneksi on jo menopaussi tapahtunut, ei enää kammovuotoja. Mutta noita oli ikävuosina 47-51 noita pitkiä menkkavälejä, joiden jälkeen 3-5 viikon horror-tason vuodot.

Vierailija
24/28 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisinä vuotopäivinä käytän vauvanvaippoja niin runsaat vuodot ja yöksi puhdas vaippa ja yöllä vaihdan uuden vaipan. Reilusti vuodan verta.

Vierailija
25/28 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muutan mooniksien ajaksi aina paljuun.

Kyllä valuu litra tolkulla..  paistan usein verilettuja . Kamalaaa... ja kauuheeeetaaa..

Vierailija
26/28 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin runsaat ja kivuliaat, kesti viisi päivää. Kun otin kierukan, laantuivat vähäisiksi ja kivuttomiksi.

Vierailija
27/28 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee niin saatan kuumia aaltoja että ympärillä muovikipot sulaa 

Sama.  Minulla keittiössä meni kaikki haalimani  Tuppervaarat ihan vituiksi niistä kuumottoavista aalloista . Huuuooohh. 

Vierailija
28/28 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 paksua yösidettä päivisinkin samaan aikaan käytössä, ja silti sai pelätä että vuotaa ylitse. Oli aika helkkarinmoista kun olin kaupassa kassana töissä eikä siitä saanut poistua kuin tauoilla, aika usein vuosin yli siteiden. Nyt olen jo eläkkeellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi