Turkulaisäiti sai ruoka-avusta vanhentuneita tuotteita ja avatun makkarapaketin Ei tämä ole mikään Stockmann
Ruoka-apua järjestävän tahon puheenjohtaja Ilkka Räisänen kertoo, että tuotteet tarkastetaan, mutta toisinaan sattuu inhimillisiä virheitä.
Perheenäiti sai ruoka-avusta useita tuotteita, jotka olivat pilalla tai joiden päivämäärät olivat umpeutuneet.
Turun Katulähetys ry:n puheenjohtaja kertoo, että tuotteiden lajittelussa ja jakelussa on usein kiire.
Turun elintarvikevalvonnan mukaan ruoka-aputoimijoiden kohteisiin tehdään tarkastuksia tarpeen mukaan.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Mikä lie tuommoisen uskonnollisen yhteisön moraali? Ei näitä saisi sattua.
T. Ikinä eb oo yhtään virhettä elämässäni tehnyr
Pari päivää vanhaa valmisruokaa. Ei tainnut kovin nälkä vielä olla jos siitä täytyy tehdä lehtijuttu.
Lopetetaan kaikki ruoka-apu niin ei satu virheitä
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoistyövoimalta ei mielestäni voi odottaa täydellisyyttä. Voit itse mennä tekemään kiireistä talkootyötä täydellisesti jos itse siihen pystyisit.
Olis käynyt kaupasta tuoreita, jos ei oo rahaa niin menis töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoistyövoimalta ei mielestäni voi odottaa täydellisyyttä. Voit itse mennä tekemään kiireistä talkootyötä täydellisesti jos itse siihen pystyisit.
Kysypä terveysviranomaiselta voiko odottaa, että ei tarjota vanhaksi mennyttä ruokaa. Huomaat että he ovat asiasta eri mieltä kanssasi.
Onhan tuo nyt vähän kyseenalaista että annetaan avattu elintarvike mistä vielä puuttuu puolet. En söisi itsekään.
Köyhille annetaan kuukauden vanhaa ruokaa ja ihmetellään että yksi vähän kritisoi. Kantaisitko itse vanhaa safkaa kotiin pois heitettäväksi? Joku tolkku nyt tähänkin.
Mä olen käynyt auttelemassa erästä sukulaista, joka vammatui jo lapsena lääkärin virheen takia.
Hän ei enää jaksa käydä ruoka-avussa, mutta kerran menin kun juuri oli hakenut kassin. Ajattelin leipoa hänelle jotain, mutta roskiin meni, kun jauhoissa oli matoja. Niissä oli päiväystä ihan hyvin vielä jäljellä. Siinä oli enimmäkseen jauhoja, sellainen eu-pussi. Osa oli pakattua niin pystyi käyttämään, mutta kaikki jauhot siitä roskiin.
Räsänen vihjaili, että tämä äiti valehtelee.
Joo mullekin on joskus ihan kaupasta osunut homeisia mansikoita, mutta vaikka maksoin niistä niin en nähnyt sitä lehtijutun arvoisena tapahtumana. Osasin ihan ilman lööppejä olla syömättä niitä.
Eikö ruoka-avussa usein jaeta kaupan hävikkiä, eli lähtökohtaisesti päiväykset ovat menneet jo umpeen. Ei se kuitenkaan tarkoita että ruoka olisi vanhaa tai automaattisesti pilalla. Parasta ennen viime viikolla makaroni on vielä kuukausia käyttökelpoista, kananmunat viikoja/kuukausia. Tuoretuotteissakin jopa viimeistä käyttöpäivää seuraavana tai sitä seuraavana ruoka on aivan hyvin syötävissä.
Vierailija kirjoitti:
Köyhille annetaan kuukauden vanhaa ruokaa ja ihmetellään että yksi vähän kritisoi. Kantaisitko itse vanhaa safkaa kotiin pois heitettäväksi? Joku tolkku nyt tähänkin.
Mikään pakko niitä ei ole hakea jos ei kelpaa. Kukin on ihan vapaa ostamaan itse ruokansa. Joku tolkku siihen ilmaisten asioiden vaatimustasoonkin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt vähän kyseenalaista että annetaan avattu elintarvike mistä vielä puuttuu puolet. En söisi itsekään.
Katsos ymmärrätkös kun sitten riittää puolet useammalle jos ei anneta kokonaisia paketteja. Mutta ei, kaikkimullehetinyt eikä muille mitään!
Toivottavasti tuon porukan tiloihin tehdään tarkastus. Eivät tunnu olevan tehtävänsä tasalla, tai sitten asenne on sama kuin täällä: köyhät syököön paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Räsänen vihjaili, että tämä äiti valehtelee.
Sellainen pieni paniikkinappulan painaminen, kun jää kiinni housut kintuissa...
Vierailija kirjoitti:
Eikö ruoka-avussa usein jaeta kaupan hävikkiä, eli lähtökohtaisesti päiväykset ovat menneet jo umpeen. Ei se kuitenkaan tarkoita että ruoka olisi vanhaa tai automaattisesti pilalla. Parasta ennen viime viikolla makaroni on vielä kuukausia käyttökelpoista, kananmunat viikoja/kuukausia. Tuoretuotteissakin jopa viimeistä käyttöpäivää seuraavana tai sitä seuraavana ruoka on aivan hyvin syötävissä.
Kuivatavara on pikkasen eri asia kuin valmisruoka tai nestemäinen pirtelö jossa oli kuukausi aiemmin mennyt päiväys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysypä terveysviranomaiselta voiko odottaa, että ei tarjota vanhaksi mennyttä ruokaa. Huomaat että he ovat asiasta eri mieltä kanssasi.
Ei ole mikään pakko syödä. Heittää veks jos ei kelpaa.
Onko tullut mieleen että usein kylmäketjukin katkeaa.