Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

HS: Jotain on pielessĂ€ kun Suomen johtavat muotikaupat ovat Prisma ja Cittari 👗👔👠

Vierailija
02.11.2025 |

Suomalaisella muotialalla on vakavia ongelmia. Ervin Latimerin syyttÀvÀ sormi osoittaa muun muassa hallitukseen ja keskiluokkaisiin kuluttajiin.

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011524679.html

Kommentit (277)

Vierailija
121/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti olen saanut nenĂ€nvarttapitkin katsomista kun menin ostamaan juhlanekkoa pienestĂ€ kivijalkaliikkeestĂ€ niin ei tee mieli niihin. Sokoksella saan hyvÀÀ palvelua tÀÀllĂ€. Halosella en. Muut on teinikauppoja. Mulla on työvaatteita farkut koska kĂ€yn joskus työmailla eikĂ€ jakkupuku niihin sovellu. Jos meen töiden jĂ€lkeen farkuissa ja trikoopaidassa ns. hienoon kauppaan katsotaan tyyliin ei sulla ole varaa ostaa tÀÀltĂ€. No kyllĂ€ olisi. T. Velaton insinööri, kaksi työtĂ€. 

MinĂ€ olen epĂ€onnekseni perinyt vanhempieni pahimmat piirteet ja olen sellaisen maatiaisjuntin nĂ€köinen. Monissa putiikeissa oletetaan,  ettĂ€ koska naamatauluni on juntti, minun ajatusmaailmanikin on sitten juntin ajatusmaailma. Minulle tarjotaan aivan jĂ€rkyttĂ€viĂ€ vaihtoehtoja ja niitĂ€kin vain pitkin hampain. SiinĂ€ jÀÀvĂ€t jĂ€ljelle market tai Sokos. Molemmissa minua on autettu neutraalimmin ja asiallisemmin kuin putiikeissa. 

Vierailija
122/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa suunniteltu muoti on pÀÀosin kallista, joten ei ole mikÀÀn ihme ettei kuluttajia kiinnosta nĂ€illĂ€ nettopalkoilla maksaa jotain 150-300 euroa jostain rĂ€tistĂ€... asumiseen monella menee jo melkein puolet pelkkÀÀn vuokraan. Monet niistĂ€ joilla asuminen on halvempaa joutuvat yllĂ€pitĂ€mÀÀn omaa autoa. Ollaan taas hesarissa todellisuudesta niin vahvasti irrallaan ettei mitÀÀn rajaa. 

Ja Suomessa suunniteltu/tehty on usein myös samanlaista vÀljÀÀ kolttua mitÀ saa prismasta halvemmalla.

Made in Finland trikootunika printillĂ€ maksaa monin kerroin kun se prisman tunika. Tai pellavatunika. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muotihan on suunnattu nimenomaan idiooteille. Jotain hyvÀÀ ja kÀyttökelpoista vaatetta ei pidetÀ, koska se ei ole muotia ja "aikansa elÀnyt". Joku vaate saattaa olla trenditietoisten mielestÀ ruma ja juntti, mutta annas olla, jos se kyseinen tyyli tuleekin muotiin muutaman vuoden pÀÀstÀ, niin yhtÀkkiÀ ne kyseiset kledut onkin niin hienoja ettÀ! TÀysin aivopestÀville ameeboille suunnattu asia ylipÀÀtÀÀn koko muoti.

Muoti vaihtelee. Tyyli on ikuista. KeskittykÀÀ omaan tyylinne. Se on asia, minkÀ avulla erotutte yksilöinÀ muista. Tyyliin keskittyminen tulee huomattavasti edullisemmaksi kuin muodin seuraaminen.

Vierailija
124/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti olen saanut nenĂ€nvarttapitkin katsomista kun menin ostamaan juhlanekkoa pienestĂ€ kivijalkaliikkeestĂ€ niin ei tee mieli niihin. Sokoksella saan hyvÀÀ palvelua tÀÀllĂ€. Halosella en. Muut on teinikauppoja. Mulla on työvaatteita farkut koska kĂ€yn joskus työmailla eikĂ€ jakkupuku niihin sovellu. Jos meen töiden jĂ€lkeen farkuissa ja trikoopaidassa ns. hienoon kauppaan katsotaan tyyliin ei sulla ole varaa ostaa tÀÀltĂ€. No kyllĂ€ olisi. T. Velaton insinööri, kaksi työtĂ€. 

MinĂ€ olen epĂ€onnekseni perinyt vanhempieni pahimmat piirteet ja olen sellaisen maatiaisjuntin nĂ€köinen. Monissa putiikeissa oletetaan,  ettĂ€ koska naamatauluni on juntti, minun ajatusmaailmanikin on sitten juntin ajatusmaailma. Minulle tarjotaan aivan jĂ€rkyttĂ€viĂ€ vaihtoehtoja ja niitĂ€kin vain pitkin hampain. SiinĂ€ jÀÀvĂ€t jĂ€ljelle market tai Sokos. Molemmissa minua on autettu neutra

MyyjÀthÀn tuossa juntteja ovat.

Vierailija
125/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Prisma on hyvĂ€ kauppa. SieltĂ€ ainakin mies saa kaikki vaatteet ja kengĂ€t. Ihan laatumerkkejĂ€ ja hyvĂ€nnĂ€köisiĂ€. 

Vierailija
126/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Nykyinen hallitus on sysip*ska ja isolta osalta vastuussa Suomen surkeasta taloustilanteesta, mutta jos jokainen suosisi kaikissa ostoksissaan kotimaista, niin ehkĂ€ tĂ€stĂ€ lamasta joskus noustaisiin. Toimeentulotuella elĂ€vĂ€t voidaan jĂ€ttÀÀ pois nĂ€istĂ€ talkoista, mutta muut pystyvĂ€t kyllĂ€, jos haluavat. Eli seuraavan kerran kun ostat vaatteen tai ihan mitĂ€ vaan, niin selvitĂ€ ensin, olisiko kotimainen vaihtoehto olemassa, ja valitse se. 

Vierailija
127/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen hallitus on sysip*ska ja isolta osalta vastuussa Suomen surkeasta taloustilanteesta, mutta jos jokainen suosisi kaikissa ostoksissaan kotimaista, niin ehkĂ€ tĂ€stĂ€ lamasta joskus noustaisiin. Toimeentulotuella elĂ€vĂ€t voidaan jĂ€ttÀÀ pois nĂ€istĂ€ talkoista, mutta muut pystyvĂ€t kyllĂ€, jos haluavat. Eli seuraavan kerran kun ostat vaatteen tai ihan mitĂ€ vaan, niin selvitĂ€ ensin, olisiko kotimainen vaihtoehto olemassa, ja valitse se. 

Kas. Palstan vakijankkaaja tuli paikalle.

Vierailija
128/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat kÀytÀnnöllisyyttÀ arvostavaa vÀkeÀ, ja se on ainoastaan hyvÀ asia. MitÀ itse olen jotain Pariisin muotiluomuksia nÀhnyt, niin ei voi kuin ihmetellÀ, kuka sellaisia pellepukuja oikeasti pÀÀllensÀ pukee! KertakÀyttömuoti tuottaa valtavat mÀÀrÀt jÀtettÀ.

Hei tuota ei nyt sotketa mitÀÀ haute couture muotinÀytöskamaa tÀhÀn. Eurooppalaiset ostavat vaan vÀhÀn laadukkaampaa vaatetta ja kenkÀÀ kuin pohjoisen asukkaat. Ja pistÀvÀt ne pois kun alkavat olla kuluneen nÀköisiÀ.

Ihan kuin Pohjoismaat eivĂ€t olisi Eurooppaa 😄 kohta varmaan sanotaan, ettĂ€ Moskova on muodin mekka ja eurooppalaisempi kuin Suomi...

Moskova oli muodikkaampi ja eurooppalaisempi kuin Suomi vielÀ muutama vuosi sitten.

Muahahaha... VenÀlÀiset on tunnettuja huonosta mausta, vÀhÀn kuten brititkin. SiinÀ missÀ englannissa pistetÀÀn elÀinkuosia ja tupeerataan hiukset, VenÀjÀllÀ on kukkakuosia ja toppakenkiÀ.

Vierailija
129/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MinĂ€ olen epĂ€onnekseni perinyt vanhempieni pahimmat piirteet ja olen sellaisen maatiaisjuntin nĂ€köinen. Monissa putiikeissa oletetaan,  ettĂ€ koska naamatauluni on juntti, minun ajatusmaailmanikin on sitten juntin ajatusmaailma. Minulle tarjotaan aivan jĂ€rkyttĂ€viĂ€ vaihtoehtoja ja niitĂ€kin vain pitkin hampain. SiinĂ€ jÀÀvĂ€t jĂ€ljelle market tai Sokos. Molemmissa minua on autettu neutra

Totta. Monissa paikoin, mm. Stockmannilla, palvelu on niin ala-arvoista, ettÀ pitÀkööt rÀttinsÀ. Turha vaan jÀlkikÀteen ihmetellÀ, ettÀ mihin ne asiakkaat on kadonneet.

Vierailija
130/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Suvut, perheet, arvot, traditiot, avioliitto, perinteet, kasvatus, miehet js naiset, tapakulttuuri. Niin. 

Vierailija
131/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VÀhemmÀn rahaa Netflixiin, Alkoon ja Kotipizzaan, niin riittÀÀ rahat laadukkaammin vaatteisiin, naiset!

Ostan vaatteeni Prisman tarjouksista ja laitan sÀÀstyneet rahat sijoituksiin. Ostele sinÀ niitÀ vaatteita isolla rahalla.

Vierailija
132/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÀmÀ myös nÀkyy katukuvassa, ettÀ vaatteet ostetaan Prismukasta :/

Kaikki yli 45-v maalaisakat!

Vai maalaisakat! MeillÀhÀn on Prismat ja cittarit 150 km pÀÀssÀ, varsinainen kenkÀ- ja vaateliike 40 km pÀÀssÀ, siinÀ sinulle maalaisakkaa.

Vierailija
133/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat kÀytÀnnöllisyyttÀ arvostavaa vÀkeÀ, ja se on ainoastaan hyvÀ asia. MitÀ itse olen jotain Pariisin muotiluomuksia nÀhnyt, niin ei voi kuin ihmetellÀ, kuka sellaisia pellepukuja oikeasti pÀÀllensÀ pukee! KertakÀyttömuoti tuottaa valtavat mÀÀrÀt jÀtettÀ.

Hei tuota ei nyt sotketa mitÀÀ haute couture muotinÀytöskamaa tÀhÀn. Eurooppalaiset ostavat vaan vÀhÀn laadukkaampaa vaatetta ja kenkÀÀ kuin pohjoisen asukkaat. Ja pistÀvÀt ne pois kun alkavat olla kuluneen nÀköisiÀ.

Ihan kuin Pohjoismaat eivĂ€t olisi Eurooppaa 😄 kohta varmaan sanotaan, ettĂ€ Moskova on muodin mekka ja eurooppalaisempi kuin Suomi...

Moskova oli muodikkaampi ja eurooppalaisempi kuin Suomi

Muahahaha... VenÀlÀiset on tunnettuja huonosta mausta, vÀhÀn kuten brititkin. SiinÀ missÀ englannissa pistetÀÀn elÀinkuosia ja tupeerataan hiukset, VenÀjÀllÀ on kukkakuosia ja toppakenkiÀ.

Moskova ja muu VenÀjÀ ovat eri maailmasta. Kyse oli Moskovasta arvon trolli.

Vierailija
134/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VÀhemmÀn rahaa Netflixiin, Alkoon ja Kotipizzaan, niin riittÀÀ rahat laadukkaammin vaatteisiin, naiset!

Ostan vaatteeni Prisman tarjouksista ja laitan sÀÀstyneet rahat sijoituksiin. Ostele sinÀ niitÀ vaatteita isolla rahalla.

NĂ€in olen tehnyt. Ei nyt elĂ€kkeellĂ€ (60v.)  tarvitse valittaa rahan puutetta. ElĂ€mĂ€ on valintoja.

Vierailija
135/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomiakat ei osaa pukeutua tyylikkÀÀsti. Saisivat ottaa mallia japanilaisista naisista.

Siis japanilaiset naisethan pukeutuu sÀkkeihin. Siis sellaisiin vaatteisiin, joissa ei vanhingossakaan yksikÀÀn vartalon kaari nÀy. Ei siinÀ mitÀÀn. Kivoiltahan ne usein nÀyttÀÀ, mutta en nyt ole pitÀnyt japanilaisten naisten vaatteita erityisen naisellisina tai sellaisina, joista suomalaisten pitÀisi ottaa mallia. TÀÀllÀ on niitÀ sÀkkivaatteita ihan tarpeeksi omasta takaa.

Joo mutta sekin on oma tyylinsĂ€ ja ne sĂ€kit on eri tavalla kaavoitettuja, kuin suomalainen trikootunika. 

Vierailija
136/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÀmÀ myös nÀkyy katukuvassa, ettÀ vaatteet ostetaan Prismukasta :/

Kunpa olisikin Prismukkaa! Katukuvasta nĂ€kee, ettĂ€ monille kirpputori ja etenkin UFFin alepĂ€ivĂ€t ovat ainoa konsti löytÀÀ vaatetta pÀÀll ja estetiikka ei ole ykköstavoite pukeutumisessa. Nykysuomalaisen kansallispukuun kuuluu haalistunut musta trikookangas olennaisena osana. IhmisillĂ€ ei ole edes varaa vĂ€rjĂ€tĂ€ niitĂ€ vaatteitaan mustalla pesukonevĂ€rillĂ€ ehomman nĂ€köiseksi. Osa haalistuneista mustista trikoovaatteista on niin nyppyisiĂ€, ettĂ€ pesukonevĂ€ripaketin kĂ€yttö niihin olisi tuhlaamista. 

Haukut vÀÀrĂ€n puun alla. ElikĂ€ syyllistĂ€t syyttömiĂ€. Jos kansalta on riistetty ostovoima, niin ettĂ€ jopa ruokaostoksilla tarvii tarkasti rahaa laskea, vaatteisiin, kenkiin, kodinkoneidiin sitten ei riittÀÀ enÀÀ. SyyttĂ€ tĂ€mĂ€n tilannen aiheuttajiaa, ei uhreja. SitĂ€paitsi monet ovaat palkkatöissĂ€, missĂ€ verotuksen, vuokraanmaksun  ja laskujenmaksun jĂ€lkeen et voi enÀÀ ajatellakaan mitÀÀn muotivaatteita. Viisastelua ei laskettaa viisaudeksi. Muoti tulee ja menee. Vaan aivopestyt, heikon itsetunnon omaavat pellet juoksevat muodin perÀÀn ja nauravat ja haukuvat lyttyyn kĂ€ytĂ€nnöllisesti ajattelevia ihmisiĂ€.

Vierailija
137/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netflix on n. 16e/kk

En juo alkoholia!

En kÀy missÀÀn pizzeriassa enkÀ tilaa niistÀ!

Vierailija
138/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"Moskova ja muu VenÀjÀ ovat eri maailmasta. Kyse oli Moskovasta arvon trolli."

Moskova on aina ollut karvahattukaupunki, eikÀ mikÀÀn eurooppalainen kaupunki, kuten vÀitit, arvon iigori.

Vierailija
139/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Rumathan ne vaatteilla koreilee, joten mitĂ€ uutta ja yllĂ€ttĂ€vÀÀ on siinĂ€, ettĂ€ hĂ€rmĂ€lĂ€iset ostavat kolttunsakin noista kahdesta pÀÀmerketista? 

TÀmÀ on SUOMI!

Vierailija
140/277 |
02.11.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiassa ja Ranskassa ihmisillĂ€ on varaa ostaa kunnollisia, hyvin tehtyjĂ€ ja kauniita vaatteita. Suomessa ihmiset kulkee markettirytkyissĂ€. Italiassa ja Ranskassa ihmisillĂ€ on VARAA OSTAA, Suomessa ei ole. Suomessa kaikki rahat menevĂ€t asumiseen, sĂ€hköön, veteen, kalliiseen ruokaan, oikeastaan kaikki on kallista. 

Todellakin on LOTTOVOITTO syntyĂ€ Suomeen, huomaa sarkasmi. 

Oletko koskaan kÀynyt Ranskassa? MenepÀ Pariisiin, metrolla lÀhiöön, et nÀe muotivaatteita vaan samoja toppatakkeja kuin suomalaisetkin kÀyttÀvÀt. Ranskassakin vain varakkailla ja ylemmÀllÀ keskiluokalla on varaa pukeutua muotiluomuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: viisi yhdeksÀn yksi