Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka suuri rahallinen hyöty: työmatka omalla autolla+buss(e)illa

Vierailija
02.11.2025 |

Kuinka suuri rahallinen hyöty l. säästö tulee siitä, kun menee töihin ensin omalla autolla liittymäpysäköintiin ja jatkaa siitä bussilla/busseilla työpaikalleen? Aikaahan tuossa menee pirusti enemmän, mutta aika moni näyttää sitä tekevän. Maksaako joku työpaikka bussiliput kokonaan? Silloin siitä tulisi paljon säästöä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa voi tehdä muutakin kuin tuijottaa tietä. Toisekseen jos työpaikalla ei ole parkkipaikkoja kaikille niin pitää vielä erikseen maksaa pysäköinnistä.

Vierailija
2/17 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussissa voi tehdä muutakin kuin tuijottaa tietä. Toisekseen jos työpaikalla ei ole parkkipaikkoja kaikille niin pitää vielä erikseen maksaa pysäköinnistä.


Tämä näin. Itse luen bussissa sanomalehteä tabletista. Eikä tarvitse ajaa väsyneenä töihin ja kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuossa menisi aikaa pirusti enemmän? Saattaa jopa olla nopeampaa reitistä riippuen.

Vierailija
4/17 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussissa voi tehdä muutakin kuin tuijottaa tietä. Toisekseen jos työpaikalla ei ole parkkipaikkoja kaikille niin pitää vielä erikseen maksaa pysäköinnistä.

Tuota parkkipaikkajuttua en ole ajatellutkaan. Mutta luulisi nyt johonkin lähelle saavan. Tosin kaikille ei ole jalkoja/kuntoa kävelemiseen. Mutta tuo ensimmäinen lauseesi: väittäisin kyllä, ettei kukaan menee 100 kilometriä pidemmälle bussilla töihin. Tiedän täältä sellaisia, jotka menevät Helsinkiin ja se on puolentoista tunnin matka jo pikavuorollakin. Kukaan ei kyllä kolmea tuntia pidempää aikaa bussissa istu joka päivä työpaikalle päästäkseen. Ja mitä jos työpaikka ei ole kaukobussien reittien lähellä? Millä sieltä työpaikan lähelle sitten - paikallislinjalla? Menee kyllä tolkuttomasti aikaa päivästä noihin busseihin. Ihmisillä on hienot, mukavat, isot autot, jotka jätetään liittymäpysäköintiin, vaikka voisi suoraan posottaa työpaikalleen. Nopeasti. En ymmärrä.

Vierailija
5/17 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussissa voi tehdä muutakin kuin tuijottaa tietä. Toisekseen jos työpaikalla ei ole parkkipaikkoja kaikille niin pitää vielä erikseen maksaa pysäköinnistä.

Tuota parkkipaikkajuttua en ole ajatellutkaan. Mutta luulisi nyt johonkin lähelle saavan. Tosin kaikille ei ole jalkoja/kuntoa kävelemiseen. Mutta tuo ensimmäinen lauseesi: väittäisin kyllä, ettei kukaan menee 100 kilometriä pidemmälle bussilla töihin. Tiedän täältä sellaisia, jotka menevät Helsinkiin ja se on puolentoista tunnin matka jo pikavuorollakin. Kukaan ei kyllä kolmea tuntia pidempää aikaa bussissa istu joka päivä työpaikalle päästäkseen. Ja mitä jos työpaikka ei ole kaukobussien reittien lähellä? Millä sieltä työpaikan lähelle sitten - paikallislinjalla? Menee kyllä tolkuttomasti aikaa päivästä noihin busseihin. Ihmisillä on hienot, mukavat, isot autot, jotka jätetään liittymäpysäköintiin, vai


Burnout tulee tuollaisilla työmatkoilla.

Vierailija
6/17 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole yleensä nopeampaa, jos työpaikka on metro- tai rautatieaseman lähellä eikä tarvita muita vaihtoja. Lisäksi välttyy parkkipaikan etsimiseltä ja Helsingin keskustassa ajamiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussissa voi tehdä muutakin kuin tuijottaa tietä.

Jaa, että voi katsoa aivonmädätystä Netflixistä? Todella fiksua. Ne työt voi tehdä kotoa käsin, jos se siitä kiikastaa. (Eli jos siis nyt yrität vastavängätä niiden tekevän töitä siellä bussissa.)

 

Vierailija
8/17 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikka on Helsingin keskustassa niin ei edullisia parkkipaikkoja ole lähelläkään. Helpompi jättää auto jonnekin metroradan tai rautatien liityntäparkkiin, joista pääsee keskustaan nopeammin kuin henkilöautolla. Kunnat tosin ovat nostamassa liityntäparkkien hintojakin niin, että kohta sekään ei kannata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein ap on ajanut autolla Helsingin keskustan aamuruuhkassa, kun hän kuvittelee sen olevan nopeaa ja mukavaa?

Vierailija
10/17 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussissa voi tehdä muutakin kuin tuijottaa tietä.

Jaa, että voi katsoa aivonmädätystä Netflixistä? Todella fiksua. Ne työt voi tehdä kotoa käsin, jos se siitä kiikastaa. (Eli jos siis nyt yrität vastavängätä niiden tekevän töitä siellä bussissa.)

 

Itse esim. luen kirjaa. Surullista, että sinulla tuli heti aivomädätys mieleen, taidat olla sellaisen suurkuluttaja. Ja harvemmin esim. sairaanhoitaja pystyy tekemään työnsä kotoa käsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä näin. Itse luen bussissa sanomalehteä tabletista. Eikä tarvitse ajaa väsyneenä töihin ja kotiin.

Onko sinulla joku sairaus - narkolepsia tjmv.? Anemia? Krooninen väsymys?

 

Vierailija
12/17 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä osaa laskea polttoaine- ja bussikuluja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuossa menisi aikaa pirusti enemmän? Saattaa jopa olla nopeampaa reitistä riippuen.

Mitä? Miten bussilla voi päästä nopeammin kuin itse ajamalla paikasta A paikkaan B? Onko sinulla aivoja päässä? Ensin ajat bussipysäkin parkkiin autosi. Sitten odotat bussia. Köröttelet bussilla motaria. Jäät pysäkillä pois jossakin kaupungilla. Otat mahdollisesti toisen bussin lähemmäksi työpaikkaa tai soitat taksin tai kävelet.

 

Vierailija
14/17 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ole yleensä nopeampaa, jos työpaikka on metro- tai rautatieaseman lähellä eikä tarvita muita vaihtoja. Lisäksi välttyy parkkipaikan etsimiseltä ja Helsingin keskustassa ajamiselta.

Lue aloitus, jooko? Puhuttiin liittymäpysäköinnistä. Kaukobusseista. Ei kai kukaan kolmosen ratikan viereen jätä omaa autoaan. Helsingissä voi kävellä joka paikasta mihin tahansa.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä näin. Itse luen bussissa sanomalehteä tabletista. Eikä tarvitse ajaa väsyneenä töihin ja kotiin.

Onko sinulla joku sairaus - narkolepsia tjmv.? Anemia? Krooninen väsymys?

 


Ei mutta monella muulla näyttäisi olevan.

Vierailija
16/17 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuossa menisi aikaa pirusti enemmän? Saattaa jopa olla nopeampaa reitistä riippuen.

Mitä? Miten bussilla voi päästä nopeammin kuin itse ajamalla paikasta A paikkaan B? Onko sinulla aivoja päässä? Ensin ajat bussipysäkin parkkiin autosi. Sitten odotat bussia. Köröttelet bussilla motaria. Jäät pysäkillä pois jossakin kaupungilla. Otat mahdollisesti toisen bussin lähemmäksi työpaikkaa tai soitat taksin tai kävelet.

 

Bussi pääsee kulkemaan bussikaistaa eikä tarvitse miettiä pysäköintiä. Junaan vaihtaminen tuo usein vielä enemmän ajallisia säästöjä.

Vierailija
17/17 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä Helsingin keskustassa. Työpaikka ei tarjoa pysäköintiä kuin johtajille, jotan esinnäkin auton saaminen parkkiin veisi aikaa ja maksaisi keskustan hinnoilla kuukausitasolla varmasti satoja euroja. Tähän päälle bensakulut ja auton huoltokulut yms. 

Paljon helpompaa ja edullisempaa on ajaa auto kotikaupungissa pari kilsaa liittymäparkkiin, ja mennä siitä bussilla Kamppiin.