Kuinka suuri rahallinen hyöty: työmatka omalla autolla+buss(e)illa
Kuinka suuri rahallinen hyöty l. säästö tulee siitä, kun menee töihin ensin omalla autolla liittymäpysäköintiin ja jatkaa siitä bussilla/busseilla työpaikalleen? Aikaahan tuossa menee pirusti enemmän, mutta aika moni näyttää sitä tekevän. Maksaako joku työpaikka bussiliput kokonaan? Silloin siitä tulisi paljon säästöä.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Bussissa voi tehdä muutakin kuin tuijottaa tietä. Toisekseen jos työpaikalla ei ole parkkipaikkoja kaikille niin pitää vielä erikseen maksaa pysäköinnistä.
Tämä näin. Itse luen bussissa sanomalehteä tabletista. Eikä tarvitse ajaa väsyneenä töihin ja kotiin.
Miksi tuossa menisi aikaa pirusti enemmän? Saattaa jopa olla nopeampaa reitistä riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Bussissa voi tehdä muutakin kuin tuijottaa tietä. Toisekseen jos työpaikalla ei ole parkkipaikkoja kaikille niin pitää vielä erikseen maksaa pysäköinnistä.
Tuota parkkipaikkajuttua en ole ajatellutkaan. Mutta luulisi nyt johonkin lähelle saavan. Tosin kaikille ei ole jalkoja/kuntoa kävelemiseen. Mutta tuo ensimmäinen lauseesi: väittäisin kyllä, ettei kukaan menee 100 kilometriä pidemmälle bussilla töihin. Tiedän täältä sellaisia, jotka menevät Helsinkiin ja se on puolentoista tunnin matka jo pikavuorollakin. Kukaan ei kyllä kolmea tuntia pidempää aikaa bussissa istu joka päivä työpaikalle päästäkseen. Ja mitä jos työpaikka ei ole kaukobussien reittien lähellä? Millä sieltä työpaikan lähelle sitten - paikallislinjalla? Menee kyllä tolkuttomasti aikaa päivästä noihin busseihin. Ihmisillä on hienot, mukavat, isot autot, jotka jätetään liittymäpysäköintiin, vaikka voisi suoraan posottaa työpaikalleen. Nopeasti. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Bussissa voi tehdä muutakin kuin tuijottaa tietä. Toisekseen jos työpaikalla ei ole parkkipaikkoja kaikille niin pitää vielä erikseen maksaa pysäköinnistä.
Tuota parkkipaikkajuttua en ole ajatellutkaan. Mutta luulisi nyt johonkin lähelle saavan. Tosin kaikille ei ole jalkoja/kuntoa kävelemiseen. Mutta tuo ensimmäinen lauseesi: väittäisin kyllä, ettei kukaan menee 100 kilometriä pidemmälle bussilla töihin. Tiedän täältä sellaisia, jotka menevät Helsinkiin ja se on puolentoista tunnin matka jo pikavuorollakin. Kukaan ei kyllä kolmea tuntia pidempää aikaa bussissa istu joka päivä työpaikalle päästäkseen. Ja mitä jos työpaikka ei ole kaukobussien reittien lähellä? Millä sieltä työpaikan lähelle sitten - paikallislinjalla? Menee kyllä tolkuttomasti aikaa päivästä noihin busseihin. Ihmisillä on hienot, mukavat, isot autot, jotka jätetään liittymäpysäköintiin, vai
Burnout tulee tuollaisilla työmatkoilla.
Eiköhän tuo ole yleensä nopeampaa, jos työpaikka on metro- tai rautatieaseman lähellä eikä tarvita muita vaihtoja. Lisäksi välttyy parkkipaikan etsimiseltä ja Helsingin keskustassa ajamiselta.
Vierailija kirjoitti:
Bussissa voi tehdä muutakin kuin tuijottaa tietä.
Jaa, että voi katsoa aivonmädätystä Netflixistä? Todella fiksua. Ne työt voi tehdä kotoa käsin, jos se siitä kiikastaa. (Eli jos siis nyt yrität vastavängätä niiden tekevän töitä siellä bussissa.)
Jos työpaikka on Helsingin keskustassa niin ei edullisia parkkipaikkoja ole lähelläkään. Helpompi jättää auto jonnekin metroradan tai rautatien liityntäparkkiin, joista pääsee keskustaan nopeammin kuin henkilöautolla. Kunnat tosin ovat nostamassa liityntäparkkien hintojakin niin, että kohta sekään ei kannata.
Kuinka usein ap on ajanut autolla Helsingin keskustan aamuruuhkassa, kun hän kuvittelee sen olevan nopeaa ja mukavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussissa voi tehdä muutakin kuin tuijottaa tietä.
Jaa, että voi katsoa aivonmädätystä Netflixistä? Todella fiksua. Ne työt voi tehdä kotoa käsin, jos se siitä kiikastaa. (Eli jos siis nyt yrität vastavängätä niiden tekevän töitä siellä bussissa.)
Itse esim. luen kirjaa. Surullista, että sinulla tuli heti aivomädätys mieleen, taidat olla sellaisen suurkuluttaja. Ja harvemmin esim. sairaanhoitaja pystyy tekemään työnsä kotoa käsin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä näin. Itse luen bussissa sanomalehteä tabletista. Eikä tarvitse ajaa väsyneenä töihin ja kotiin.
Onko sinulla joku sairaus - narkolepsia tjmv.? Anemia? Krooninen väsymys?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuossa menisi aikaa pirusti enemmän? Saattaa jopa olla nopeampaa reitistä riippuen.
Mitä? Miten bussilla voi päästä nopeammin kuin itse ajamalla paikasta A paikkaan B? Onko sinulla aivoja päässä? Ensin ajat bussipysäkin parkkiin autosi. Sitten odotat bussia. Köröttelet bussilla motaria. Jäät pysäkillä pois jossakin kaupungilla. Otat mahdollisesti toisen bussin lähemmäksi työpaikkaa tai soitat taksin tai kävelet.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ole yleensä nopeampaa, jos työpaikka on metro- tai rautatieaseman lähellä eikä tarvita muita vaihtoja. Lisäksi välttyy parkkipaikan etsimiseltä ja Helsingin keskustassa ajamiselta.
Lue aloitus, jooko? Puhuttiin liittymäpysäköinnistä. Kaukobusseista. Ei kai kukaan kolmosen ratikan viereen jätä omaa autoaan. Helsingissä voi kävellä joka paikasta mihin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Tämä näin. Itse luen bussissa sanomalehteä tabletista. Eikä tarvitse ajaa väsyneenä töihin ja kotiin.
Onko sinulla joku sairaus - narkolepsia tjmv.? Anemia? Krooninen väsymys?
Ei mutta monella muulla näyttäisi olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuossa menisi aikaa pirusti enemmän? Saattaa jopa olla nopeampaa reitistä riippuen.
Mitä? Miten bussilla voi päästä nopeammin kuin itse ajamalla paikasta A paikkaan B? Onko sinulla aivoja päässä? Ensin ajat bussipysäkin parkkiin autosi. Sitten odotat bussia. Köröttelet bussilla motaria. Jäät pysäkillä pois jossakin kaupungilla. Otat mahdollisesti toisen bussin lähemmäksi työpaikkaa tai soitat taksin tai kävelet.
Bussi pääsee kulkemaan bussikaistaa eikä tarvitse miettiä pysäköintiä. Junaan vaihtaminen tuo usein vielä enemmän ajallisia säästöjä.
Käyn töissä Helsingin keskustassa. Työpaikka ei tarjoa pysäköintiä kuin johtajille, jotan esinnäkin auton saaminen parkkiin veisi aikaa ja maksaisi keskustan hinnoilla kuukausitasolla varmasti satoja euroja. Tähän päälle bensakulut ja auton huoltokulut yms.
Paljon helpompaa ja edullisempaa on ajaa auto kotikaupungissa pari kilsaa liittymäparkkiin, ja mennä siitä bussilla Kamppiin.
Bussissa voi tehdä muutakin kuin tuijottaa tietä. Toisekseen jos työpaikalla ei ole parkkipaikkoja kaikille niin pitää vielä erikseen maksaa pysäköinnistä.