Miksi jotkut suuttuvat siitä jos joku sanoo ettei halua tapailla yh:ta?
Vaan haluaa etsiä lapsetonta kumppania, koska haluaa elää lapsettomassa suhteessa? Eli suhteen tavoitteena on 100% rakkaus toiseen eikä lisääntyminen.
Miksi se menee tunteisiin?
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
Olen yh, mutta en minä tuollaisesta suutu. Jokaisella on oikeus etsiä sellaista kumppania kun haluaa.
Onhan minulla itsellänikin kriteereitä kumppanille vaikka kuinka paljon, joten miksei muillakin saisi olla?
Koska olet yh. Jos olet naiinen, niin vielä isompi syy suuttua.
Vierailija kirjoitti:
Aiheessa pysytellen, niin luulisin, että ne yh:t jotka suuttuvat, tekevät sen siksi että heidän mielestään ne lapset pitää kelvata kun ovat ihania ja tulevat mukana paketissa. Yh:lla on usein myös lapsivapaita viikkoja tai viikonloppuja, jos tapaamiset toimivat normaalisti.
Jos toimivat.
Toisekseen, eivät lapset katoa minnekään. Poissa näkyvistä poissa mielestä ei toimi tässä tapauksessa. Jos otat yh:n, niin tulet olemaan joka tapauksessa vanhempi. Vai kuvitteletko, että suhde on olemassa vain kun lapset eivät ole paikalla? Tietysti jos kyse on seksisuhteesta, niin se toimii.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva on nykyään yh, koska pääsääntöisesti ei yksinhuoltajuutta enää anneta, vaan kaikki vanhemmat ovat nykyään yhteishuoltajia. Lapset ovat puoliksi vanhemmillaan ja silloin voi molemmat tapailla uusia kumppaneita ilman että lapsia tarvitsee sotkea kuvioon ollenkaan.
No eiköhän AP tarkoittanut tilannetta, että lapsi asuu toisen vanhemman luona vähintään 80% ajasta.
Olen itse pitkässä parisuhteessa, mutta ihmettelen, onko yksinhuoltajia enää? Yhteishuoltajuushan on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus. Vuoroviikoin isän ja äidin luona.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen tilanne tosiaan. Esimerkiksi minua ei miehenä voisi kiinnostaa vähempää, jos joku nainen ei vaikka suostu tapailemaan yh-miestä. Ja sanottakoon, etten itsekään missään nimessä tapailisi yh-naista.
Miksi et halua tapailla yh-naista?
Vierailija kirjoitti:
Kumppanin löytäminen on muutenkin niin vaikeaa, ettei sitä kannata tehdä vielä vaikeammaksi. Todella suurella osalla ihmisistä on lapsia, ja jos haluaa tapailla vain lapsettomia ihmisiä, niin se rajoittaa valtavasti mahdollisuuksia kumppanin löytämiseen.
Miten niin? Esim. Kolmekymppisiä lapsettomia ihmisiä on tosi paljon. Sitten taas jollain 40-50-vuotiailla voi olla jo teini-ikäiset tai aikuiset lapset, ne tuskin haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun mielestäsi on hyvä merkki, jos tapailemaasi ihmistä ei ole kukaan huolinut lastensa isäksi tai äidiksi?
Ei se vanhemmuus tee ihmisestä parempaa. Tuolla on kaiken maailman tyyppejä, joilla on lapsia.
^sitä paitsi, jos se henkilö on ollut niin mielettömän ihana äiti/isä, niin miksi kumppani on halunnut erota hänestä, ainakaan pikkulapsiaikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumppanin löytäminen on muutenkin niin vaikeaa, ettei sitä kannata tehdä vielä vaikeammaksi. Todella suurella osalla ihmisistä on lapsia, ja jos haluaa tapailla vain lapsettomia ihmisiä, niin se rajoittaa valtavasti mahdollisuuksia kumppanin löytämiseen.
Miten niin? Esim. Kolmekymppisiä lapsettomia ihmisiä on tosi paljon. Sitten taas jollain 40-50-vuotiailla voi olla jo teini-ikäiset tai aikuiset lapset, ne tuskin haittaa.
Lapsia ne on nekin. Nykyään yleistyy että aikuiset lapset asuu pidempään kotona, muuttavat takaisin kotiinsa masennuksen yms takia, jne
Itse ainakin olen saanut muutaman kerran pakit yh-/vuoroviikkomiehiltä jo viestittely vaiheessa,kun olen kertonut, että mä haluan viettää kahdenkeskistä lapsivapaata parisuhdeaikaa. Nämä miehet haluavat kumppanin, jonka kanssa voi viettää aikaa "koko perheenä". Mun mielestä heidän kannattaa tuolloin suunnata katse toisiin yh-äiteihin. Vai haluavatko nämä yh-isät sitten viettää aikaa toisten miesten lasten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Olen itse pitkässä parisuhteessa, mutta ihmettelen, onko yksinhuoltajia enää? Yhteishuoltajuushan on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus. Vuoroviikoin isän ja äidin luona.
Miten se muuttaa mitään? Lopputulos on sama. Jos ei halua omaan elämään kumppanin exän lapsia, miksi huolisi yh:ta tai vuoroviikkovanhempaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin olen saanut muutaman kerran pakit yh-/vuoroviikkomiehiltä jo viestittely vaiheessa,kun olen kertonut, että mä haluan viettää kahdenkeskistä lapsivapaata parisuhdeaikaa. Nämä miehet haluavat kumppanin, jonka kanssa voi viettää aikaa "koko perheenä". Mun mielestä heidän kannattaa tuolloin suunnata katse toisiin yh-äiteihin. Vai haluavatko nämä yh-isät sitten viettää aikaa toisten miesten lasten kanssa?
Tuo on yleistä että eronneet etsivät lapsivapaita ihmisiä kumppanikseen josta tosiasiassa halutaan huoltaja lapselle. "Kakkosäiti" tms
Minä en alkais oleen yh:n kanssa. Vieraan lapsetkin ja traumat kaupan päälle. Vähän kun jo kaluttu luu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se muuttaa mitään? Lopputulos on sama. Jos ei halua omaan elämään kumppanin exän lapsia, miksi huolisi yh:ta tai vuoroviikkovanhempaa?
No siten että yhteishuoltaja ei ole yksinhuoltaja.
Yksinhuoltaja tarkoittaa sitä, että toisella vanhemmalla vieraillaan esim. joka toinen viikonloppu, mutta hänen luonaan ei asuta.
Vierailija kirjoitti:
Elämä vanhemman kanssa seurustellen olisi vielä vaikeampaa, joten tässä en ala ikinä tekemään kompromisseja. Mieluummin Ikisinkku kuin isimies 🤢 kumppanina.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Ihan samalla lailla ne on yh:ta ja vanhempia.
Yh= yksinhuoltaja TAI yhteishuoltaja. Eli mikä tahansa vanhempi joka ei ole parisuhteessa lastensa toisen vanhemman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ne haittaa 😒. Ei vanhempia = ei vanhempia. Ei se isi lakkaa olemasta isi, ja pahimmassa tapauksessa ne kersat tekee omia ja sitten isi onkin isoisi ja elämä täynnä kakkavaippaa ja noroa 🤢🤢🤢.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Ihan samalla lailla ne on yh:ta ja vanhempia.
Yh= yksinhuoltaja TAI yhteishuoltaja. Eli mikä tahansa vanhempi joka ei ole parisuhteessa lastensa toisen vanhemman kanssa.
No niin. Sitten pitää opetella kirjoittamaan otsikko oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siten että yhteishuoltaja ei ole yksinhuoltaja.
Yksinhuoltaja tarkoittaa sitä, että toisella vanhemmalla vieraillaan esim. joka toinen viikonloppu, mutta hänen luonaan ei asuta.
Ei se muuta mitään. Molemmat on vanhempia, molemmat on yh:ta.
Miksi tästä pitää jankuttaa koko ajan? Jos joku ei halua seurustella yhn kanssa, niin ei halua, ei sillä ole väliä onko se YksinHuoltaja vai YhteisHuoltaja. Molemmilla on lapset, kumpikaan ei kiinnosta, eikä itse asiassa kiinnosta hevon kusen vertaa mikä heidän huoltajasopimuksensa on. Just tällaiseen paskaan en halua sekaantua millään lailla.
Eri. Parisuhdekeskusteluissa. Suuttumisena. On väärin ettei yh kelpaa. On väärin että yh ei voi saada juuri sitä miestä/naista ketä haluaa, koska toinen ei ole valmis lapsiperhearkeen.