Mies oli jättänyt vauvan autoon kaupassa käynnin ajaksi
Ihan todella vastuuton tyyppi! Vauva olisi voinut vaikka kuolla miehen poissa ollessa, ja silloin olisi tarvittu nopeaa toimintaa.
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Ihan näin ihmettelen vaan, että mitä nopeaa toimintaa tarvitaan vauvan kuoleman jälkeen?
Tukehtua voi minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Sään puolesta tuskin ongelma. Siis helteillä tai kovilla pakkasilla jo sää estää että olisi turvallista.
olennaista lienee kauanko siellä kaupassa meni. Jos hakee yhden maidon tyyliin alta 5 min niin tuskin kovin vaarallista. Mutta pidempää kauppareissua en kyllä jättäisi vauvaa yksin autoon.
Ai että mitä voi sattua. No vaikka viereinen auto syttyä palamaan. Joku varastaa auton ja samalla vauvan. Vauva herää ja itkee hädissään yksin autossa jne.
No etkö sitten ajatellut että se sinun ikivanha koslasikin voi syttyä palamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies jätti kerran tuolloin 4veen ja 1veen autoon odottamaan kun kävi Ärrällä.
Kun tuli takas joku juoppo repi hulluna auton ovia ja lapset itki paniikissa.
Tuon jälkeen alkoi "isi/äiti älä jätä!" kun koetti vaikka postilaatikolle mennä yksin, eli esikoinen sai selvästi traumat.
Onneksi olivat autossa, nää saattaa välillä tulla ihan kaupassa yms. myös kimppuun. Meillä asui naapurissa yks väkivaltainen juoppo, joka huusi ja jopa löi lapsia jos vastaan tuli ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vilpittömän yllättynyt tänne kirjoitetuista vastauksista. En pidä itseäni mitenkään kovin hysteerisenä äitinä, mutta en kyllä ikinä jättäisi vauvaa autoon yksin. Vaikea kuvitella, että tällainen olisi jotenkin yleisesti hyväksytty toimintatapa.
Syy lienee se, että sinä et voi olla erossa vauvastasi. Oletettavasti nukutat vieressä entä salli lapsen isän edes vaihtaa vaippaa.
Itse veikkaan että ehkä se, että hänellä on tarpeen mukaan toinen henkilö auttamassa. Totaali-yh joka käy töyspäivätöissä ja hakee taaperon päiväkodista töistä löjdettyään, saattaa herkemmin tehdä niin että jos tarvitsisi esimerkiksi hakea 2 minuutissa vaippoja kaupasta saattaa jättää taaperon autoon siksi pariksi minuutiksi, sitten mennään kotiin laittamaan ruokaa, lukemaan sadut, leikkimään, tekemä
Miksi ei saisi nukuttaa lasta vieressä? Miksi pitäisi olla erossa vauvasta?
Lapseni ovat jo isoja, mutta aivan varmasti heistä jokainen on nukkunut hetken yksin autossa ja pari, kolme tuntia vaunuissa pihallamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sään puolesta tuskin ongelma. Siis helteillä tai kovilla pakkasilla jo sää estää että olisi turvallista.
olennaista lienee kauanko siellä kaupassa meni. Jos hakee yhden maidon tyyliin alta 5 min niin tuskin kovin vaarallista. Mutta pidempää kauppareissua en kyllä jättäisi vauvaa yksin autoon.
Ai että mitä voi sattua. No vaikka viereinen auto syttyä palamaan. Joku varastaa auton ja samalla vauvan. Vauva herää ja itkee hädissään yksin autossa jne.
No etkö sitten ajatellut että se sinun ikivanha koslasikin voi syttyä palamaan.
Kuinka usein sinun autosi ovat syttyneet palamaan? Tai sukulaisesi, ystäviesi, työkaverisi tai naapurisi autot?
Olen nähnyt parkkiksella kun läheinen tyhjä auto syttyi palamaan ja miten palo levisi räjähdysmäisesti. Olin itsekin saattanut jättää lapsen nukkumaan autoon apteekkikäynnin ajaksi, mutta tuon jälkeen en tehnyt sitä enää ikinä
Lainaamasi kertoi itsestäänselvyyden, jonka sinä kiistät. Olet lapseton mies.