Varttuneemmat, mihin asiaan tuhlasit liikaa aikaa, jos katsot elämääsi taaksepäin?
Olen itse siis 33v., ja voin todeta jos tässä vaiheessa, että olen tuhlannut liikaa aikaa karvojen poistamiseen. Kenellekään ei minun karvat kuulu.
Olisi kiva kuulla joitain ns. kompastuskiviä, jotka voi lopettaa surutta ja keskittyä olennaisempaan.
Kommentit (102)
Murehtimiseen. Milloin minkäkin asian. Sydänsurut ja ulkonäkö ehkä turhimpina.
Kotityöt. Mikään ei ole turhempaa kuin kotona puuhastelu. Pahimmassa tapauksessa kuvittelee siellä saavansa jotakin aikaankin, tai olevansa jotenkin ahkera.
Siihen, että olen surrut ihan liian kauan ja liian syvästi päättyneitä miessuhteitani. He olivat surkeita petturimiehiä jotka eivät olisi ansainneet minun parhaita nuoruuden vuosia heidän suremiseen. Hitto, olisi pitänyt rohkeasti siirtyä eteenpäin ja nauttia vapaudesta ja uusista seikkailuista ihan vapaana.
Joten naiset, älkää tuhlatko aikaanne suremalla päättynyttä surkeata parisuhdetta, joissa mies on ollut epärehellinen ja petollinen! Nauttikaa vapaudesta ja tehkää kaikkea mitä voi vapaana tehdä!
Juutuin huonoon ihmissuhteeseen vuosiksi. Tapailimme pari vuotta vain viikonloppuisin ja lomien aikana, koska opiskelimme eri paikkakunnilla. Kesäisinkin olin töissä kotipaikkakunnallani. Tajusin vasta yhteen muutettuamme, kuinka pahasti mies oli alkoholisoitunut.
Perhe. Yhteisasuminen naisen kanssa.
Tuhlasin ihan liikaa aikaa siihen, että yritin olla ihmisten kanssa. Nelikymppisenä aloin ymmärtää, että en ole ihminen, jonka kanssa halutaan viettää aikaa. Nyt kuusikymppisenä minulle on ihan selvää, että viihdyn parhaiten yksin.
Itsekeskeisiin ja narsistisiin miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuhlasin ihan liikaa aikaa siihen, että yritin olla ihmisten kanssa. Nelikymppisenä aloin ymmärtää, että en ole ihminen, jonka kanssa halutaan viettää aikaa. Nyt kuusikymppisenä minulle on ihan selvää, että viihdyn parhaiten yksin.
Tää on hyvä ja rehellinen oivallus. Turha miettiä asiaa sen enempää, jos muita ei kiinnosta.
opiskeluun,vatulointiin,epäröintiin. kannattaisi vaan rohkeasti kokeilla eri työpaikkoja ja juttuja.
kauneudenhoitoon ja itseni parantamiseen.totuus on se että jos ihmiset ei tykkää vaihda tuttavapiiriä niihin jotka tykkää susta ihmisenä.. monesti tuntuu että koko elämä ollut odotusta bussipysäkillä bussiin joka ei koskaan tule....
Alkoholiin.
Join 15-vuotiaasta nelikymppiseksi ja vasta vuosien juomattomuuden jälkeen tajusin että itse olen muodostamiini ongelmiin viinani juonut ja aikani siihen haaskannut.
M 50
Kunnollisuuteen, ikävuodet 20-30 kökin lähinnä kotona silloisen miehen kanssa. Olisi pitänyt nähdä ihmisiä, juopotella, kiertää festareita ja kaukomaita, harrastaa seksiä hauskojen ihmisten kanssa,,, nyt olen 45 v. ja eronnut ja karannut ja toki vieläkin voisin, mieli vetäisi, mutta kun kroppa ei jaksa. Ei kestä alkoholia, eikä pysy valveilla hyvällä tahdollakaan. Siitä kunnollisuudesta ei ollut mitään hyötyä. Se oli sellaista todistelua muille, kun perhetausta oli epämääräinen, yritin näyttää etten ole kuten porukat. Olisi pitänyt pitää vain hauskaa.
Pari huonoa suhdetta, joista ois pitäny tajuta lähteä jo aiemmin. En syytä näitä miehiä mistään, itse olisi pitänyt ymmärtää lähteä, jos ei suhde toimi. Se, ettei ole väkivaltaa, pettämistä, juomista yms. ei vielä riitä, täytyy olla yhteenkuuluvuutta ja vuorovaikutusta.
Opinnoissa menestymiseen. Opiskelin siis korkeakoulututkinnon aikuisena, aiempaa työelämää takana vuosia.
Eipä ole mikään työnantaja kysynyt tai edes halunnut nähdä kiitettäviä arvosanojani, ja ylemmäs pääsen koko ajan töissä. Todistus pätevyydestä riittää. Sama vaikka olisin hädintuskin läpi vetänyt, kunhan on näennäinen pätevyys.
Työhön ja säästämiseen. Pääsen eläkkeelle ensi vuonna. Varallisuutta on mukavasti, mutta tällä hetkellä ei ole enää oikein minkäänlaista intoa käyttää sitä mihinkään vaikka nuorempana ajattelin, että eläkkeellä teen sitä ja tätä ja käyn tuolla ja siellä. Enää sellainen ei kiinnosta. Kaverit elivät nuoruutensa "normaalisti", minä en. Minulta on jäänyt paljon kokematta eikä enää siis ole oikein halua kokea asioita mitä en aikoinaan kokenut.
Toivottavasti mieli kuitenkin muuttuu sitten kun olen eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
VAUVAPALSTAILUUN
Totta! Ja myös some muuten ja netin selailu.
Myös ylityöt oli turhaa, ja muukin rahan perässä juokseminen.
Työhön josta meni terveys. Nyt olen osatyökyvytön ja työtön.