Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yksinäinen joulu tulossa

Vierailija
01.11.2025 |

exän kanssa joulun viettäminen on ajatuksena täysin mahdoton. Kaiken sen jälkeen miten minua kohteli. Lasten takia en moiseen lähde ikinä; muu on itsensä pettämistä.

En ole uutta ottanut. Vieläkin suuri osa traumoista auki. 

On tulossa jälleen kerran täysin yksinäinen joulu.

Mutta mieluummin yksin kuin myrkyllisen ihmisen vaikutuspiirissä.

Kuitenkin. 

En myöskään valehtele itselleni, joulu on perhejuhla. Joskus mulla oli perhe. Ehjä perhe. Enää ei ole. 

En voi vaikuttaa kaikkeen eikä elämä mene kuten haluaisi.

Vaihtoehto? Esittää rooleja että olisi hyvissä väleissä ja mennä esittämään teatteria. Ei ikinä. Ei koskaan enää sitä esittämistä lapselle. En ikinä unohda sitä miten minua kohdeltiin.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mistä puhut.

Mä tein sen virheen, että lasten takia vietin ekan joulun eron jälkeen exän luona -nukuin olkkarin sohvalla- ja olin henkisesti sen jälkeen aivan romuna. 

Sinkkujoulu tulossa täälläkin, päätin 4,5 vuoden seurustelusuhteen kuukausi sitten. Meinasin, että olisin lähtenyt jonnekin päin Eurooppaa jouluksi yksin, mutta nyt matkojen hinnat nousseet niin korkeiksi, etten ehkä raaski. Olisi pitänyt olla nopeampi! Onneksi tässä on marras-joulukuussa kaikkea kivaa ohjelmaa, niin ehkä se joulu menee jotenkin. Lapset on onneksi jo aikuisia ja onnellisesti parisuhteissa. 

Et ole yksin, sinulla on lapsia joiden luokse voit mennä jouluna. Jos ette vietä kaikki yhdessä joulua,vielä parempi. Aatto yhdellä lapsella,joulupäivä toisena.

Oletuksia.

En voi käydä ku

Eli sinulla on asiat ihan hyvin ja rauhallinen joulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi