Mikä ajaa hämähäkit omakotitaloon?
Rintamamiestalo täynnä hämähäkkejä.
Mikä tekee sen että niitä änkee tänne?
Asunto on siisti.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämyheikki on harmiton kaveri. Nappaa kärpäsiä ja muita hyönteisiä. Eivät häiritse minua 👍
No ei ole! Kaksi kertaa hämis on minua purrut. Viime kerrassa käsi turposi limpun kokoiseksi ihan suomalaisen hämyrin toimesta.
Kamalia otuksia.
Kärpäset kestän ilomielin. Ne pikku kärsällään vain tökkivät ihmisiä ja mennä suristavat menojaan. Hämis on kavala saalistaja verkossaan. Tyhmin odottelee saappaassasi, minun attentaatin tekijä odotti jostain kumman syystä hansikkaasa. No daa, haloo, sinnekö kärpänen löytää? Pahansuopa eläin. Naaras syöpi myös parittelukumppaninsa. Ño, ei ole parisuhdemielessä ollenkaan minun makuuni.
No kyllähän hämähäkit voivat purra (vaiko pistää?), minuakin muutaman kerran, mutta vain jos ne kokevat itsensä uhatuiksi eikä ole pakomahdollisuutta. Kyllä nuo hyttyset, paarmat ja kärpäset, ampiaisista puhumattakaan, ovat paljon inhottavampia. Suhtaudun myönteisesti (ainakin näihin suomalaisiin) hämähäkkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Hämähäkit olikin pahinta, kun asuin ns. noppatalossa. Alakertaan kun meni suihkuun/saunaan niin kahden euron kolikon kokoisia hämppyjä siellä oli. Piti kulauttaa vähintään valkkaria, että uskalsi mennä peseytymään.
Mikä on noppatalo?
En ikinä muuta sellaiseen.
Tässä ketjussa sekoitetaan huonehämähäkit ja ne ällöt, pitkäkoipiset lukit.
Hämähäkeistä sanotaan, etteivät ne viihdy hometaloissa tai kosteusvaurioisissa. Ne ovat siis hyvä merkki. Sen sijaan muurahaiset sisällä talossa ovat huono merkki. Sitten jotkut pöljät yrittävät ongelmasta eroon myrk yttämällä muurahaiset, eli piilottamalla todellisen ongelman.
Ap todennäköisesti tarkoittaa lukkeja, jos niitä on paljon ja ne ovat nyt yhtäkkiä ilmestyneet. Niitä ilmestyy näin syksyisin, jos niillä on mitään kulkureittejä taloon. Meillä niitä on ulkopuolella kivijalassa ja kaikissa ulkona roikkuvissa tekstiileissä ym. Ne eivät tarkoita talon kannalta muuta kuin että syksy on tullut ja niillä on jossain sisäänpääsy. Voi vain kuvitella paljonko niitä majailee esim. ulkovuoren alla.
Ne tulee ötököiden perässä, syömään niitä.