Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavallisten miesten mahdollisuus saada kaunis nainen on olemattoman pieni.

Vierailija
01.11.2025 |

Olen seurannut jo vuosia, miten parisuhdemarkkinat toimivat, ja tulos on aina sama: tavallinen mies jää aina alakynteen. Kaikki tämä johtuu kahdesta asiasta eli tasoteoriasta ja naisten hypergamiasta.

Tasoteorian mukaan ihmiset pariutuvat oman tasoistensa kanssa, mutta tämä pätee vain miehiin koska miehet pariutuvat naisten kanssa jotka ovat maksimissaan samaa tasoa kuin mies. Naiset sen sijaan eivät koskaan tyydy omaan tasoonsa vaan naiset etsivät aina jotain parempaa. Tämä on sitä kuuluisaa hypergamiaa, joka tarkoittaa, että nainen valitsee aina miehen, joka on häntä korkeammalla sosiaalisessa hierarkiassa. Jos mies ei täytä tiettyjä kriteereitä kuten hyvä ulkonäkö, korkea status, paljon rahaa, 190cm pitkä niin mies ei ole edes vaihtoehto.

Ja miten tämä näkyy käytännössä? No, avaa mikä tahansa deittisovellus. Naisten mielestä 80 % miehistä on "keskivertoa huonompia", ja vain harvat miehet saavat kaiken huomion. Samaan aikaan tavalliset miehet eli ne, jotka tekisivät kaikkensa naisen eteen joutuvat tyytymään jämänaisiin eli pyöreihin ja rumiin naisiin, niihin naisiin jotka eivät saa niitä lentäjälääkärimiesmalleja. Heitä ei edes huomata ennen kuin naiset ovat käyttäneet nuoruutensa ja vetovoimansa tavoitellessaan niitä samoja 20 % huippumiehiä.

Ja sitten, kun vuodet vierivät ja ne kunnolliset miehet yhtäkkiä alkavat kiinnostaa, meiltä oletetaan löytyvän ymmärrystä ja valmiutta astua kuvioihin. Mutta arvaas mitä? Me ollaan nähty tämä peli läpi.

Nyky-yhteiskunta tukee tätä ilmiötä täysin. Some, tinder ja feminismi ovat tehneet sen, että naisilla on loputtomasti valinnanvaraa tai niin naiset ainakin kuvittelevat. Samaan aikaan tavallisen miehen pitää nähdä järjetön määrä vaivaa saadakseen edes pienen palan huomiosta. Ennen riitti, että olit kunnollinen ja huolehtiva, mutta nykyään se ei riitä mihinkään.

Tässä maailmassa tavallinen mies on vain pelinappula, ei voittaja. Ja kun tämä tajuaa, vaihtoehtoja on kaksi: joko lopettaa koko pelin pelaaminen tai kehittää itsensä sellaiseksi, että edes saa mahdollisuuden. Mutta kumpikin vaihtoehto vaatii sen, että ensin ymmärtää totuuden: naiset eivät pariudu alaspäin. He etsivät aina parempaa. Ja tavallinen mies on vain varasuunnitelma jos sitäkään.

Kommentit (330)

Vierailija
101/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä iänikuinen sama valitusvirsi, samalta aloittajalta.

Vierailija
102/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi vähempää pitää paikkaansa ainakaan omalla kohdallani. En ole koskaan haaveillut 190-senttisestä lentäjäkalsarimallista. Tuollainen ei vetoa minuun tippaakaan. Oikea ihminen on se, jonka kanssa syntyy henkinen yhteys ja vetovoima. Siinä ei ole kyse mistään ulkonaisesta ominaisuusluettelosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tavalliselle miehelle ei kelpaa tavallinen nainen? Vaan pitää olla kaunis.

En kyllä sääli nyt yhtään.

Jos tavallinen mies eli mies joka on työläinen, tienaa 3400e/kk, on 175cm ja hiukan ylipainoinen lähestyy tavallista naista eli naista joka on työläinen, tienaa saman verran ja on keskinkertaisen näköinen niin mitä luulet kelpaako sille naiselle tasoisensa mies? Vastaus EI KELPAA.

Aika lyhyt on 175 cm mies, sillä nuorten miesten keskipituus on 179,6 cm. Muutenkin yleensä alle 180 cm miehet ulisevat omasta pituudesta. T. 177 cm pitkä nainen

Itse olen 170 cm mies, enkä koskaan ulise pituudestani. Se voi vaivata, mutta siitä ei puhuta ja valiteta. Sen sijaan kaikissa - siis aivan jokaikisessä pitkässä suhteessani -

Kurjaa, että sulle on sanottu noin. Sä et kuitenkaan ole mikään epänormaalin lyhyt, vaan ihan normaalikokoinen ihminen.

Vierailija
104/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on täynnä vihaa. Minä en halua vihaista miestä.

Minä haluan iloisen, rennon, luotettavan, empaattisen elämänkumppanin johon sitoutua. En lentäjäplaah jotakin egoistista miestä.

Miehet?missä ne kunnolliset, tavalliset, hyvät miehet, missä hyvin kasvatetut, tunteiltaan normaalit miehet????? Missä ne turvallisesti eikä etäisesti kiintyneet miehet??

Onko teitä olemassa, huhuu?

Vierailija
105/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mä saanut, vaikka oon ruma mies. Tarjonnut baarissa drinkkii ja röökii ja kehunut kauniiksi. Kauniita nuoria, humalaisia, naisia saanut oon petiä lämmittämään, yhdeksi yöksi. 

Vierailija
106/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tavallisen miehen pitäisi saada kaunis nainen? Miksi tavalliselle miehelle ei kelpaa tavallinen nainen?

Täällä aina huudetaan pää punaisena, että naisten pitäisi ottaa tasoisensa mies, mutta miehiäkö ei sitten koske se, että pitää ottaa tasoisensa nainen?

Miksi köyhä nainen haluaa rikkaan miehen? Miksi sen miehen pitää olla rikas?

Voi luoja. Se on aivan sama mitä teille kirjoittaa niin te ulisette aina jostakin. Suurin osa naisista on parisuhteessa tavallisen miehen kanssa. Miksi tämä fakta ei mene teidän vähä-älyisten päähän? Miksi te ette ymmärrä, että Suomessa naiset ei suurimmalta osalta ole mitään rahan perässä juoksijoita vaan halutaan itse tienata omat rahansa?

Katse peiliin jos kukaan ei susta kiinnostu. Vika on ihan sun omassa käytöksessä.

Ne seuraa somea, ei ne tunne ketään tavallista naista.

Vierailija
107/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tavalliselle miehelle ei kelpaa tavallinen nainen? Vaan pitää olla kaunis.

En kyllä sääli nyt yhtään.

Jos tavallinen mies eli mies joka on työläinen, tienaa 3400e/kk, on 175cm ja hiukan ylipainoinen lähestyy tavallista naista eli naista joka on työläinen, tienaa saman verran ja on keskinkertaisen näköinen niin mitä luulet kelpaako sille naiselle tasoisensa mies? Vastaus EI KELPAA.

Mitä hemmettiä? Minä osaan jo ihan kotikadultani nimetä lukuisia tuollaisia pariskuntia. Katsele joskus ympärillesi.

Vierailija
108/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 170 cm mies, enkä koskaan ulise pituudestani. Se voi vaivata, mutta siitä ei puhuta ja valiteta. Sen sijaan kaikissa - siis aivan jokaikisessä pitkässä suhteessani -

Kurjaa, että sulle on sanottu noin. Sä et kuitenkaan ole mikään epänormaalin lyhyt, vaan ihan normaalikokoinen ihminen.

Joo, tuo ei ole epänormaalin lyhyt, mutta vaikka olisi, ei tietenkään siitä kuulu kommentoida. Jos on edes alkeellisia käytöstapoja. 

Vierailija
109/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukrainalaiset naiset ovat kauniita. Miksi tyytyä suomalaiseen marmattajaan?

Miksi et jo ole matkustanut Ukrainaan? Siellä on toosi paljon ukrainalaisia naisia.

Vierailija
110/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon mä saanut, vaikka oon ruma mies. Tarjonnut baarissa drinkkii ja röökii ja kehunut kauniiksi. Kauniita nuoria, humalaisia, naisia saanut oon petiä lämmittämään, yhdeksi yöksi. 

Tupakoiva baarikännäävä naikkonen on jotenkin parasta a-luokkaa?

Vierailija
111/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tavallinen mies tavoittelee kaunista naista? Tavallisen miehen pitää tietää tasonsa, lopettaa se ruikuttaminen ja pariutua tavallisen naisen kanssa. Muutenkin, minkälainen mies haluaa naiselta vain ulkonäköä??

Varmaan sellainen, jolle ei jo lähtökohtaisesti tule yksi nainen riittämään.

Vierailija
112/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset yliarvioivat oman tasonsa. 

Vierailija
113/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmisten pitäisi olla saman arvoisia. Eli missi pariutuu sen rumimman miehen kanssa jne. Miksi tämä ei toteudu ?

Miksi juuri tuo olisi tasa-arvoa? Miksi sinulle tasa-arvoa ei ole se, että pariudut maailman lihavimman naisen kanssa? Miksi sinä kaipaat sitä kaunista naista, mutta et salli samaa naisille?

kannattaa opetella lukemaan . Ei tuollaista missään lue. Nimenomaan koskee kaikkia sukupuolia ja kaikin päin .

Vierailija
114/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset yliarvioivat oman tasonsa. 

No, jos naisilla asiat on ihan hyvin, niin taitaa olla päin vastoin. Mies, joka kokee, ettei saa tasoistaan naista, on yliarvioinut tasonsa. 

Vierailija
115/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, et ansaitse kaunista naista. Sinun tasosi on se omanikäisesi maantienharmaa pullukka tavis-tiina. Tyydy siihen äläkä valita. 

Vierailija
116/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ylipainoinen kasvoiltani tavallinen nainen. En ole mikään jämänainen. 

Vierailija
117/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina et miten joku jaksaa vääntää sontaa tänne palstalle aamusta iltaan. 

Vierailija
118/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aina et miten joku jaksaa vääntää sontaa tänne palstalle aamusta iltaan. 

Ja sitten vielä luulee olevansa tavallinen. 

Vierailija
119/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole oikein koskaan tajunnut näitä tasoteorioita. Olen vielä näin viisikymppisenäkin kivan näköinen nainen, en toki sellainen söpöliini kuin vielä parikymmentä vuotta sitten. Olen korkeakoulutettu, osaan monia asioita hyvin, hallitsen instrumentteja ja harrastan kirjallisuutta. Olen varakas, etenkin nykyisin kun olen perinyt. Mikään näistä ei merkkaa, jos mies päättää että on _ansainnut_ kauniimman/nuoremman. Olen ihan elävässä elämässä kokenut keltakuumeisen äijän sekoilun, eikä haitannut koulutuksen/kielitaidon puute, saatika yksinhuoltajuus, niin kovasti veti tämän naisen habitus puoleensa. Joko vedän puoleeni jotenkin vaikeasti pinnallisia/narsistisia miehiä, mutta tällaisten kokemusten jälkeen ei toden totta kiinnosta vanheta minkään valtakunnan munakkaan rinnalla, koska jossakin kohtaa _mikään_ ei riitä. Ja sitä ei jaksa katsella/kuunnella/kokea.

Vierailija
120/330 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkauksia tärkeämpää on arvostaa toista, panostaa parisuhteeseen. Olla kehittänyt itseään, panostaa itseensä, elämäänsä, hyvinvointiinsa, ulkonäköönsä, eteenpäin menemiseen. Hyvin monilla miehillä on ongelmia tunteiden tunnistamisen/hallinnan/ilmaisemisen kanssa. Selvittämättömiä traumoja, jotka näkyvät käytöksessä. Osa ei hae kuin kevyttä suhdetta, osa pelkää avointa kommunikaatiota ja suhteeseen panostamista tai ei osaa arvostaa naista. Pelkkä raha ja ulkonäkö, titteli ei ratkaise vaan se, onko elämä hallinnassa, sinut itsensä kanssa, osaako käsitellä tunteita, puhua niistä, sitoutua, panostaa parisuhteeseen, kemia, yhteensopivuus, tunne. Jos en näe oikeaa komboa näistä miehessä, niin pysyn ennemmin sinkkuna. Parisuhteen löytäminen väkisin ei jaksa kiinnostaa. Tyytyminen kehen tahansa ei tuota elämääni lisäarvoa. Ruinuttaminen siitä, että naiset vaativat liikaa ja pitäisi tyytyä vähempään, ei saa aikaan sitoutumishaluja, lähinnä sääliä.

t. monet vuodet sinkkuna viihtynyt, monen mielestä korkeatasoinen, hyvännäköinen nainen