Joko olette käyneet haudoilla?
Kommentit (37)
Viime vuosina olen vienyt yli 10 kynttilää. Nykyään vien yhden - tuskin ne edesmenneet niitä laskee. Tänään en päässyt, kun se kaveri ei tullutkaan hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapana käydä, en ajattele kuolleita läheisiä sen kummemmin pyhäinpäivänä kuin toisinakaan päivinä.
Minulla ainakin ne kuolleet läheiset on päivittäin mielessä, joten en koe tarvetta tiettynä päivänä vuodessa rynniä hautausmaalle viemään kynttilöitä, siksi koska tänään pitää ja kaikki toisetkin. Tänään ei ole kynttilää kotona, mutta läheiset mielessä, katselin kuvia aamupäivällä.
En tänä vuonna kun olen töissä. Viime vuonna kävin, onhan se hieno perinne vaikkakin parkkipaikkaa saa aina etsiä
Vierailija kirjoitti:
En tänä vuonna kun olen töissä. Viime vuonna kävin, onhan se hieno perinne vaikkakin parkkipaikkaa saa aina etsiä
Mitä hienoa siinä on?
Te jotka käytte viemässä haudalle kynttilän, hakekaa se myös pois sitten kun se on palanut loppuun ja muuttuu roskaksi. Kiitos.Jos kynttilä sammuu ennen aikojaan, oravat ja varikset syövät steariinia ja saattavat juuttua kynttilään ja tukehtua.
Hietaniemen hautausmaalla muualle haudattujen muistomerkille tuodaan pyhäinpäivänä tuhansia kynttilöitä, ja niiden siivoaminen tuottaa paljon ylimääräistä työtä hautausmaan työntekijöille, kun he joutuvat viemään kynttilänraadot traktorin kauhalla pois lajiteltaviksi metalli- ja muovijätteeseen. Tuuli kaataa tyhjät kynttilät ja riepottelee niitä edestakaisin. Näky on taas ensi viikolla irvokas.
Käyn lapseni haudalla muutenkin joka päivä.
En käy ikinä haudalla. Ei hajua missä kunnossa vanhempien hauta on.
Aamulla jo kynttilät vietiin.
Jouluaattona puolestaan mennään myöhemmin iltapäivällä.
Kävin aamulla jo ennen yhdeksää viemässä kynttilän äitini, isoäitini ja anoppini haudoille.
Iltapäivällä käytiin ennen suurta ruuhkaa
Vierailija kirjoitti:
Te jotka käytte viemässä haudalle kynttilän, hakekaa se myös pois sitten kun se on palanut loppuun ja muuttuu roskaksi. Kiitos.Jos kynttilä sammuu ennen aikojaan, oravat ja varikset syövät steariinia ja saattavat juuttua kynttilään ja tukehtua.
Hietaniemen hautausmaalla muualle haudattujen muistomerkille tuodaan pyhäinpäivänä tuhansia kynttilöitä, ja niiden siivoaminen tuottaa paljon ylimääräistä työtä hautausmaan työntekijöille, kun he joutuvat viemään kynttilänraadot traktorin kauhalla pois lajiteltaviksi metalli- ja muovijätteeseen. Tuuli kaataa tyhjät kynttilät ja riepottelee niitä edestakaisin. Näky on taas ensi viikolla irvokas.
Ei ketään kiinnosta
kohtahan se on jo joulu ja sillonkin voi jättää menemättä
Ompa taas ankeaa. Marraskuu ja vielä pitäisi haudoilla käydä masentelemassa. Omat läheiset toivoivat ja toivovat arvostamista eläessään,turhaa haudoilla rampata kuoleman jälkeen. Ketä tuo tapa edes palvelee,ei ainakaan edesmenneitä.
Vierailija kirjoitti:
Ompa taas ankeaa. Marraskuu ja vielä pitäisi haudoilla käydä masentelemassa. Omat läheiset toivoivat ja toivovat arvostamista eläessään,turhaa haudoilla rampata kuoleman jälkeen. Ketä tuo tapa edes palvelee,ei ainakaan edesmenneitä.
Jokainen voi itse halutessaan käydä
Ajattelen vaan