Miten tuota Kiinanpaskaa voi välttää
Nyt on kyse lähinnä tuotteista jotka on tehty muovista, on itsellä ainakin kokemusta kolmesta artikkelista jotka on täyttä kuraa.
1. Tikkataulun tikat, keväällä ostin uudet tikat ja nyt osasta on jo puolet muoviosasta pudonnut omia aikojaan ja loput on sellaisia että kun muoviosasta yrittää ottaa kiinni niin se murenee käsiin.
Vielä on tallella joitakin 70 luvun tikkoja joiden muoviosat on vielä täysin kunnossa ja kestäviä.
2. Sähköjohdon kiinnikkeet, lähes kaikki pinta-asennetut sähköjohdot on irronneet seinistä kun kaikki kiinnikkeet on napsuneet poikki omia aikojaan, on myös sellaisia että murenevat käsiin.
3. Kevytpressu, yksi pressu on vajaassa vuodessa mennyt sellaiseksi että siihen kun suunnilleen puhaltaa niin se hajoaa atomeiksi.
Sitten ihmiset vielä tilaa suoraan Kiinasta tuota paskaa, en voi ymmärtää.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Älä tilaa mitään Kiinasta.
En ole koskaan tilannutkaan mutta siltä ei voi välttyä siitä huolimatta.
Löytyy tilalle kaikkea uutta. Muovin tilalle.
Käsityöläisiä, eri tapoja ja tekniikoita tehdä. Ollaan niin totuttu tietynlaiseen tapaa elää, että on vaikea oppia uutta tapaa.
Olen esim. alkanut opettelemaan tekemään itse vaatteita, kun en kerta kaikkiaan ole onnistunut löytämään muovittomia vaatteita. Myös muita juttuja, joita pitäisi alkaa itse tekemään.
Pahimpia on Prismat, ne on olevinaan niin hyviä, mutta samaa kamaa ne myy. Ja se muovipussi, sehän on helvetistä, mutta se polyesterinen muovivaate tai lelu tai keinotekoisia aineita täynnä oleva ruoka muovisessa pakkauksessa siellä sisällä, ne on sitten hyvyyttä kerrassaan. Itsepalvelukassoineen...
Vältän.
Kuten saattaa huomata, olen hivenen kypsynyt tilanteeseen ;)
Katso valmistusmaa. Se on helpoin tapa aloittaa välttely. Mutta ei tietysti pomminvarma sekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tilaa mitään Kiinasta.
En ole koskaan tilannutkaan mutta siltä ei voi välttyä siitä huolimatta.
Voit katsoa valmistusmaan ennen ostamista. Nykyisin näyttää olevan vähemmän made in Hongkong kuin menneellä vuosisadalla.
Mieluummin suoraan Kiinasta kuin hintaan nolla perään ja välistävetäjien kautta. Temussa on myös laatutuotteita nykyään.