IS: Ensirekisteröinnit: Lähes joka toinen uusi auto on ladattava
Suomi sähköistyy vauhdilla.
Kommentit (165)
Jos tämä tahti jatkuu, niin vuosikymmenen loppuun mennessä 95% uusista autoista ladattavia
Vierailija kirjoitti:
Eikös sähköautojen pitänyt olla huonoja?
Kuka niin on sanonut?
Vetyhöppänälle tulee taas kiire todistaa miten huono juttu tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Täyssähköjä 25%. Aika kova luku.
Ja täyssähköjä menee jo enemmän kuin ladattavia hybridejä.
HöpöHöpö
Uskokaa kaikki mitä lehdet kirjoittaa ja uutisissa sanotaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täyssähköjä 25%. Aika kova luku.
Ja täyssähköjä menee jo enemmän kuin ladattavia hybridejä.
Onpa kova vauhti päällä
Ainoa syy miksi kukaan ostaa esim. dieseleitä on siinä, että lataushybrideissä ja täyssähköissä on pitkät jonotusajat. Paskadieselin saat allesi vaikka samana päivänä.
Muutaman vuoden kuluessa dieselin jälleenmyyntiarvo tulee olemaan pyöreä nolla. Kukaan ei tahdo moniongelmaista saksanseisojaa pihaansa rumentamaan, kun mikä tahansa simppelikin remontti on heti sen pari tonnia.
Tasan vuosi sitten uutisoitiin näin:
Lähes joka kolmas myyty uusi auto on ladattava
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/lahes-joka-kolmas-myyty-uusi-aut…
1972: lähes joka toinen uusi auto lada
2022: lähes joka toinen uusi auto ladattava
Millä ns. tavallinen tallaaaja ajaa aikoinaan tulevaisuudessa? Nyt suomalaisen keskivertoauto on iäkäs ja sen arvo on joitain tonneja.
Sähköauton akku ei kestä yli kymmentä vuotta, jonka jälkeen se on uusittava. Ei siihen ole mitään vippaskonsteja estää tätä, akun vaihto maksaa 5-20k€, joka on monelle auton arvoon suhteuttuna mahdoton tehtävä, eikä siihen olisi varaa muutenkaan? Mielestäni vanhempi sähköauto, johon ei ole vaihdettu akkua, on täysin arvoton. Akun teho alkaa hiipumaan, ja kun se alkaa hiipumaan niin, se menee nopeasti.
Nyt voit ajella 10-30+ vuotiaalla autolla kilometrejä täysin huoletta, mutta et tulevaisuudessa, kun koko aika pelko akun hajoamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Millä ns. tavallinen tallaaaja ajaa aikoinaan tulevaisuudessa? Nyt suomalaisen keskivertoauto on iäkäs ja sen arvo on joitain tonneja.
Sähköauton akku ei kestä yli kymmentä vuotta, jonka jälkeen se on uusittava. Ei siihen ole mitään vippaskonsteja estää tätä, akun vaihto maksaa 5-20k€, joka on monelle auton arvoon suhteuttuna mahdoton tehtävä, eikä siihen olisi varaa muutenkaan? Mielestäni vanhempi sähköauto, johon ei ole vaihdettu akkua, on täysin arvoton. Akun teho alkaa hiipumaan, ja kun se alkaa hiipumaan niin, se menee nopeasti.
Nyt voit ajella 10-30+ vuotiaalla autolla kilometrejä täysin huoletta, mutta et tulevaisuudessa, kun koko aika pelko akun hajoamisesta.
Luuletko, että nykypolttisten moottorit kestää 10 vuotta? Niitä ei edes suunnitella sellaisiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ns. tavallinen tallaaaja ajaa aikoinaan tulevaisuudessa? Nyt suomalaisen keskivertoauto on iäkäs ja sen arvo on joitain tonneja.
Sähköauton akku ei kestä yli kymmentä vuotta, jonka jälkeen se on uusittava. Ei siihen ole mitään vippaskonsteja estää tätä, akun vaihto maksaa 5-20k€, joka on monelle auton arvoon suhteuttuna mahdoton tehtävä, eikä siihen olisi varaa muutenkaan? Mielestäni vanhempi sähköauto, johon ei ole vaihdettu akkua, on täysin arvoton. Akun teho alkaa hiipumaan, ja kun se alkaa hiipumaan niin, se menee nopeasti.
Nyt voit ajella 10-30+ vuotiaalla autolla kilometrejä täysin huoletta, mutta et tulevaisuudessa, kun koko aika pelko akun hajoamisesta.
Luuletko, että nykypolttisten moottorit kestää 10 vuotta? Niitä ei edes suunnitella sellaisiksi
Autotehtaat ei ole pätkääkään kiinnostuneita tiensä päähän tulleen tekniikan kestävyydestä. Lähes kaikki valmistajat ovat jo ilmoittaneet milloin polttisten valmistus päättyy. Miksi sellaiseen laittaisi rahaa?
Nythän saakin kyllä ladata ihan totaalisen paljon, saa sähkötuen tai kotitalousvähennystä, hyvätuloisillejyvö juttu !
Omituisen vähän niitä on. Persaukista porukkaa kun ei ole sähköautoon varaa.
Vierailija kirjoitti:
HöpöHöpö
Uskokaa kaikki mitä lehdet kirjoittaa ja uutisissa sanotaan
Katsos meillä Suomessa asiat voi tarkistaa itsekin jos epäilee suurta salajuonta.
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kaytt…
Marraskuun ensirekisteröinnistä dieseleitä 6% ja ei-hybridi bensoja 18%. Puhtaasti polttikset ovat kovaa vauhtia matkalla historiaan.
Sähköauton osto ei ole mikään ekoteko.
Vierailija kirjoitti:
Vetyhöppänälle tulee taas kiire todistaa miten huono juttu tämä on.
Ei taida olla yhtään vetyasemaa Suomessa eikä ole ilmeisesti tulossakaan
Eikös sähköautojen pitänyt olla huonoja?