Asuntolaina 12000 euroa 28v
Ostin rintamamiestalon isolla tontilla ja muutamalla ulkorakennuksella. Yksin. Onko se aivan hullua?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Mistä päin suomea
Pohjanmaan maaseudulta. Vaasa on ajomatkan päässä.
Onko sinulla työtä siellä missä asut? Jos on, niin kuulostaa hyvältä.
Aika paljon Sulla on lainaa, toivottavasti työpaikkasi säilyy. Mää maksoin ensimmäisestä rötisköasunnostani muistaakseni 120 000 markkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päin suomea
Pohjanmaan maaseudulta. Vaasa on ajomatkan päässä.
Ei todellakaan hullua. Vaan elämää. Iso tontti on ihana.
Ei ole hullua. Jokaisen kuuluu elää niin kuin itse parhaaksi näkee ja mistä tulee onnelliseksi. Mekin ostettikn talo maalta, tosin uusi ja moderni. Lainaa ei tarvinnut ottaa kovin paljoa kun saatiin hyvät rahat edellisen kaupunkitalon myynnistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hullua. Jokaisen kuuluu elää niin kuin itse parhaaksi näkee ja mistä tulee onnelliseksi. Mekin ostettikn talo maalta, tosin uusi ja moderni. Lainaa ei tarvinnut ottaa kovin paljoa kun saatiin hyvät rahat edellisen kaupunkitalon myynnistä.
Millä lämmitätte ja mistä vesibtulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesi tulee omasta kaivosta, lämmönlähteinä maalämpöpumppu, takka ja leivinuuni. Polttopuut tehdään omasta metsästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vesi tulee omasta kaivosta, lämmönlähteinä maalämpöpumppu, takka ja leivinuuni. Polttopuut tehdään omasta metsästä.
Teillä ei ole sitten puuhellaa?
Mistä saa 120 000e noin pitkällä maksuajalla, 28v. Sinä ehdit kuolla, tai ehtii tulla maailmanloppu. Millään lainalaskurilla ei saa selville lainan kokonaiskustannuksia, jotka ovat noin 300 000e. Toisaalta tuohan on erittäin hyvä laina, jos se on myönnetty 70-vuotiaalle.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa 120 000e noin pitkällä maksuajalla, 28v. Sinä ehdit kuolla, tai ehtii tulla maailmanloppu. Millään lainalaskurilla ei saa selville lainan kokonaiskustannuksia, jotka ovat noin 300 000e. Toisaalta tuohan on erittäin hyvä laina, jos se on myönnetty 70-vuotiaalle.
Saahan nykyään lainoja 30v ja 35v maksuajalla. Parastahan olisi kuolla ennen kuin saa lainan maksettua, koska ei tönöä saa arkkuun mukaan muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon Sulla on lainaa, toivottavasti työpaikkasi säilyy. Mää maksoin ensimmäisestä rötisköasunnostani muistaakseni 120 000 markkaa.
Aika vähän tuota kuitenkin on kun noin nuori. No itse ostin 25 vuotiaana 35 000€ omakotitalon, mutta sittemmin menetin sen ja uusi koti maksoikin sitten 230 000€. Toki vaimon kanssa tämä. Nyt nelikymppisenä on lainaa vielä lähes 100 000€
Useimmat pohtivat tällaisten hankintojen järkevyyttä ennen ostopäätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä höpötät? Saahan lainoja 30 v ja 35 v , eli aivan normaalia, eikä tuo 120000 € ole edes paljon. Me otimme 290 000€ lainan kuukausi sitten, toki mieheni kaa puoliksi.
Minä ymmärsin aloituksen niin, että 28v on ap:n ikä eikä lainan takaisinmaksuaika.
Taloudellisesti erittäin huono päätös, mutta jos elämä on siellä onnellista ja oman näköistä niin kannattaahan siitä maksaa.
120000 euroa siis.