Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuinen lapsi ja miesystävä-kriisi

Vierailija
01.11.2025 |

Tyttäreni soitti vuosi sitten ja kysyi, että saisiko hän muuttaa takaisin kotiin. Oli tullut ero poikaystävästä ja oli valmistunut koulusta, ilman töitä. Sanoin, että saa tietenkin. Hän ei pysty maksamaan asumisesta, mutta yrittää osallistua kyllä ruokamenoihin. Hän tekee kotitöitä ja auttaa asioissa. Hän myös kuljettaa teini-ikäisiä sisaruksiaan harrastuksiin. Hän hakee koko ajan töitä ja välillä tekee työkeikkoja, kun niitä vaan saa. On yritteliäs, ei sellainen minun silmiini lusmuilija. 

Minulla on miesystävä, joka muutti luokseni samoihin aikoihin kun tyttäreni. He eivät tule toimeen. Miesystävä on sitä mieltä, että tyttäreni on täysi luuseri ja pitäisi jo liki 20v muuttaa pois. Teinejen kanssa hän tulee kyllä juttuun. Tilanne on kärjistynyt ja ei riitä, että sanon asioista ja yritän sovitella. Miesystävä on sitä mieltä, että tyttäreni on ihan kultalusikka lapsi. Lainaan tyttärelle bensarahaa, että hän pääsee mm töihin. Tyttärelläni on myös koira, joka syö minun koiran ruokaa ja siitä myös miesystävä näkee vaivaa. Heidän kommunikointi on hyvin vähäistä keskenään. Mies käskyttää tekemään asioita ja aukoo päätä tyttärelle asioista. Mitään tämä ei miehen mukaan tee oikein ja hyvin. Tytär tuntee vahvasti, että mies vihaa häntä. 

Minun mielestä se, että tulee täysi-ikäiskesi, ei poista huoltajan vastuuta. Tytär voisi muuttaa omaan asuntoon, saisi siihen tukia, mutta hänellä on täällä oma huone, joka ei ole keneltäkään pois, enkä näe tässä ongelmaa. Miesystävä on nyt itse ollut lomautettuna, eikä maksa vuokraa, että mielelstäni hänellä on aika sama tilanne tyttäreni kanssa ja aika turha russuttaa. Hänen lapsi käy meillä myös täällä ja siinäkin on omat ongelmat. 

Kyllä nyt taitaa mennä tämä homma niin, että miesystävän on ennemminkin lähdettävä kun tyttären, jos eivät tule toimeen.. Vai molempien?  

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ovat kaikki yksimielisiä että mies lähtee. En ymmärrä miksi hän on alunperinkään ängennyt yksinhuoltajan asuntoon jossa asuu vielä alaikäisiä lapsia. Onko se mies hyväksikäyttäjä. 

Ehkä mä olen jotenkin kierto kasvanut, mutta ensimmäiseksi tuli mieleen, että mies on joku sekuaalisesti häiriintynyt, joka nai kaikkia paitsi aikuista tytärtä, joka on uhannut ilmiantaa miehen. Tai sitten mies saattaa olla aikuisen tyttären ex:n sukulainen tms...

Olen katsellut jenkkien bodycam- ja kuulusteluvideoita mitä sairaammista hyväksikäyttötapauksista, ja tosi usein asialla on äidin miesystävä. Olisin tosi varovainen suhdemarkkinoilla, jos olisin yksinhuoltaja. Ap on tehnyt aivan väärän valinnan. 

Vierailija
22/24 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se miesystävä voisi muuttaa omaan asuntoon, jos se yhteiselo ei onnistu Sun asunnossa.

Minkä ikäinen se miehen lapsi on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi se mies on halunnut muuttaa yhteen naisen kanssa, jolla vielä asuu kotona teini-ikäisiä lapsia?

Vierailija
24/24 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi yök mikä mies. Laita äkkiä pihalle. Älä salli tyttäresi henkisen pahoinpitelyn enää jatkua.

Jos ap sairastuisi pitkäaikaisesti tai joutuisi työttömäksi, niin mitenköhän mahtaisi mies kohdella häntä. Kuulostaa melkein narskun toiminnalta ukon käytös.