Kun lapsiperheessä sattuu kuolemantapaus niin tuleeko paikalle aina joku sosiaalityöntekijä?
Kommentit (15)
Ideahan on, että kukaan ei jää siinä tilanteessa yksin.
Yleensä sellaista pitää erikseen pyytää.
Riippuu osallisten voinnista. Voi olla että ensihoito pyytää lisätukea jos omaiset on esimerkiksi kovin järkyttyneitä.
Olis kyllä vihoviimeinen henkilö jonka kotiini siinä tilanteessa haluaisin. Ihan kuin heitä aidosti kiinnostaisi tuntemattomien ihmisten kohtaama tragedia. En päästäis sisälle.
OT: Appiukko kuoli äkillisesti niin ambulanssityypit kysyivät anopilta, haluaako keskusteluapua. Kun siinä sanoi shokissa ei, niin eipä sitä kukaan enää ikinä tarjonnut.
Ei ainakaan meille tullut ketään sellaista kun olin lapsi. Ainoastaan ambulanssi ja poliisit.
Vierailija kirjoitti:
OT: Appiukko kuoli äkillisesti niin ambulanssityypit kysyivät anopilta, haluaako keskusteluapua. Kun siinä sanoi shokissa ei, niin eipä sitä kukaan enää ikinä tarjonnut.
Meille poliisit neuvoi että lääkäriin omaan terveyskeskukseen kun isäpuoli löytyi yhtenä aamuna kuolleena lattialta.
Ne haluaa huostata loput lapsista! Hyvää bisnestä! Sosiaalityöntekijät alhaisinta kastia Suomessa. Onneksi arabit osaa pistää kampoihin näille korruptoituneille rotille.
Eivät ole teistä huolissaan vaan haistavat rahan!
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen se mies oli kuollessaan? Ehkä jos henkilö on ollut iäkäs niin ajatellaan, että se kuuluu elämään, että vanhat ihmiset kuolevat.
Ei tule automaattisesti. Apua on itse pyydettävä. Pienissä kunnissa ei mitään kriisityöntekijää edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Ne haluaa huostata loput lapsista! Hyvää bisnestä! Sosiaalityöntekijät alhaisinta kastia Suomessa. Onneksi arabit osaa pistää kampoihin näille korruptoituneille rotille.
Eivät ole teistä huolissaan vaan haistavat rahan!
Miten niin? Ei kuolemantapaus ole itsessään mikään syy huostaanotolle.
Kriisityöntekijöitä voi tulla pyynnöstä kotiin keskustelemaan asiasta. Mutta eivät ole sosiaalityöntekijöitä.
Isäni äkillisestä kuolemasta on jo 26 vuotta, mutta silloin tuli joku kriisityöntekijä ihan kutsumatta. Olin tuolloin jo aikuinen ja olin käymässä lapsuuskodissani ja isäni kuoli lähdettyään aamulla töihin ja poliisi tuli kertomaan äidilleni. Myöhemmin tuli sitten se joku työntekijä olisikohan ollut silloinkin poliisin kanssa ja selvästi tarkkaili, että ollaanko sekoamassa. Mutta arvostan siis.
Ei tule automaattisesti. Riippuu siitä soittaako kukaan heille. Soittaja voi olla poliisi, ensihoito, läheinen ym.
kun mun serkku kuoli äkillisesti ja hänellä oli vaimonsa kanssa 9- ja 5-v lapset, tuli parin päivän päästä kotiin lapsiin erikoistunut kriisityöntekijä. Myös aikuisille tulee kriisityöntekijä kotiin tai sitten esim. mun täti kävi keskussairaalassa juttelemassa jonkun psykologin kanssa ja kunta (tai hyvinvointialue) maksoi taximatkat, kun mun tädin lapsi kuoli äkillisesti.