Mitä tuli niistä, jotka eivät pääseet lukioon?
Itse en näissä piireissä paljon pyöri, päihteiden käytöstä olen kuullut kaverien kautta. Kuulemma jo alaikäisenä on ruvettu kannabista ja kovempiakin aineita käyttämään, eikä tietenkään koulunkäynti maittanut.
No, omapa oli valintansa. Minä olen tyytyväinen, etten valinnut niin.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku pässi kuvittelee, että lukio on automaattisesti parempi valinta kuin ammattikoulu....
Lukio on parempi vaihtoehto kuin ammattikoulu. Lukion kautta pääsee paljon helpommin yliopistoon opiskelemaan siisteihin, kevyisiin ja hyväpalkkaisiin asiantuntijatöihin. Amisduunarina ei voi edes haaveilla terveistä eläkepäivistä.
Joopa joo🤣
Mikä tuossa nyt oli väärin sanottu?
No ensinnäkin, eivät kaikki lukiolaiset pääse niille hyväpalkkaisille aloille. Ja toiseksi, amiksestakin pystyy halutessaan hyvin jatkamaan AMK:hon.
AMK ei ole yliopisto. Amiksesta lääkikseen on niin harvinaista, että näistä tyypeistä tehdään lehtijuttu.
Kummallinen oletus, että lukioon automaattisesti päästään ja amikseen joudutaan. On lukioita, joihin pääsevät kaikki peruskoulun päättötodistuksen omaavat, ja amislinjoja, joille vaaditaan yli kasin keskiarvo. Ja päinvastoin.