Tofun myynti on kasvanut - miksi sellainen uutinen ärsyttää niin monia?
Eilen oli uutinen, että tofun myynti on kasvanut ja monessa paikassa ne on myyty loppuun ennen kuin uutta on saatu tilalle.
Luin sitten kyseisen uutisen kommentteja. Tässä muutama niistä:
"Hyi helvata!!!Taas pakkosyötetään sellaista, joka ei ihmisille maistu 🤢:
"Tää taas iltalehden pakko syöttämää propagandaa..🤦"
"Hyi helvetti sentään! Ei kenenkään maha kestä noita ultraprosessoituja myrkkyjä! 🤢"
"Hyi olkoon, en enkä lisää. Maistuu ihan pskalle"
"Tilasin juuri parasta proteiinia 20 kiloo eli poroa tulossa"
"Kun niistä ultraprosessoiduista niin kovasti varoitetaan, ellei nuo ole niitä, niin mikä sitten."
"Täyttää roskaa. En todellakaan osta.
:En enkä syö. Lihatuotteet ja kala ja munat😄😋"
"Vastaus kysymykseen; en oo tofua enkä mifua suuhuni laittanu enkä laita. Onko se ees ruokaa ?"
"Ei kai sitä kukaan kauppias tilaa edes hyllyyn kun ei ole ostajia. Hypetys hommaa taas"
"Syön ennemmin suomalaista lihaa, siinä on parempi aminohappokoostumus kuin tofussa, palautuu treeneistäkin paremmin."
"En ole enkä aijo lisätäkkään ennemmin lisään lihan käyttöä ku se on hjyvää:
"Kerran maistoin. Totesin, ettei ole ihmisen ruokaa 🤮"
"Söin juuri aika paksun naudan ulkofilepihvin ja hyvää oli! Tofua saa syödä myös jos haluaa😊"
"Yäk"
"mitä sitä ennen syötiinkään kun ei tofusta oltu kuultukkaan. kyllä sulistokaasuja kuulemma sen syönti aiheuttaa. ja kaasut tuhoaa ilmakehän. entä lentokoneet kun tuo sitä."
"Olen korvannut tofun sianlihalla.😂"
"Miehilta laskee testot"
"En syö kasvis proteiinia. Ei kelpaa pitää olla lihaa."
"Tofu muuttaa teston estrogeeniksi, ja sitte ihmetellään väestön vaidolla"
"En käytä kasvisproteiinia ollenkaan"
"Ihmiset ovat huolissaan muka imastonmuutoksesta ja ryöstövieljlyn tuloksena tuotettu, kaukaa maalimalta maahantuotu soija kyllä kelpaa. Onko tämä nyt sitä kaksinaismoralismia?"
"Karseeta shaissee💩"
"En suostu syömään niikaua kun pihvilihaa on saatavilla 🤔"
"Tofuhipit hädissään.. Jos joutuu lihaa syömään ja aivot alkaakin toimimaan ja kehittymään järjelliseksi. "
"Hyi , en! Kyllä on niin hirveetä sontaa, vatsa ei kestä ja koostumuskin on kauhea, ettei koirakaan sitä syö"
"Pakollista viherprobagandaa. Ei mene läpi."
"Thyi vit.."
"Orjatyövoimalla tuotetusta soijasta valmistettu. Amazonin alue tuhotaan jotta meillä voidaan hyveposeerata! En osallistu tuhoamiseen ja pitättäydyn lihan ja kalan parissa! 🥸"
Kommentit (118)
Tyypit jotka mussuttaa kaiken maailman naksua, pullavaa, kyrsää, balkania jne röllö huulessa heittäytyy aina niin terveystietoisiksi kun tulee puhe kasivisruuasta :D voiii kun se on niiiiiin epäterveellistä ja toiselta puolelta maailma, minä vaan luomutupakkia ja laatukarjan makkaraa savosta syön tyrsk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhä enemmän ihmiset hylkää lihan syönnin ja se tässä on se mikä tekee toisille tiukkaa.
Miten sitten on mahdollista että lihanmyynti kasvaa ja esimerkiksi jauheliha on kaupoista loppu?
Se ei ollut uutinen, että makkaran myynti kasvoi viime kesänä. Toimittajat valikoivat uutiset.
Ai mummoille kaikki ruoka on liian vahvaa ja väkevää ja tofu on ihanan mietoa eli mautonta 🤣😂😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tofu on prosessoitua elintarvike jossa ei ole mitään tuoreiden vihreiden kasvisten hyödyistä tai MAUSTA.
Vähäprosessoitua ja hyvä proteiinin lähde.
Kun se ei muistuta alkuperäistä raaka-ainettaan millään tavalla, se on todellakin yliprosessoitu.
Onko juustokin sitten yliprosessoitua? Entä jugurtti? Leipä?
Sinun logiikallasi nämä kaikki ovat yliprosessoituja elintarvikkeita. Eihän leipä muistuta millään lailla jyvää, saati juusto maitoa! Kamalaa, ilmeisesti?Alkaako vegakin pää jo höyrytä? Ota vähän porkkalaa!
Oliko mitään oikeaa argumenttia? Ilmeisesti ei kun pitää mennä kuviteltuihin henkilökohtaisuuksiin. Kertookin teistä kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Tyypit jotka mussuttaa kaiken maailman naksua, pullavaa, kyrsää, balkania jne röllö huulessa heittäytyy aina niin terveystietoisiksi kun tulee puhe kasivisruuasta :D voiii kun se on niiiiiin epäterveellistä ja toiselta puolelta maailma, minä vaan luomutupakkia ja laatukarjan makkaraa savosta syön tyrsk
Kyllä täti tietää. Eikä tädillä ole minkäänlaisia ennakkokäsityksiä 🤣
Vierailija kirjoitti:
Onko tofu ultraprosessoitu? /AI.
Kyllä, tofu on yleensä prosessoitu tai ultraprosessoitu tuote, samoin kuin muutkin soijarouhe- ja papuvalmisteet. Prosessoinnin aste vaihtelee, mutta se ei automaattisesti tarkoita, että tuote olisi epäterveellinen. Esimerkiksi monet pitkälle prosessoidut elintarvikkeet, kuten monet täysjyväleivät, tofu ja hapankaali, voivat olla terveellisiä vaihtoehtoja.
Toinen AI:
"Tofu is not considered ultra-processed; it is made from soybeans and water, with minimal additional ingredients. While it is processed, it does not contain the excessive additives and alterations typical of ultra-processed foods."
Ilmeisesti on ultraprosessoitua. Kannattaa käyttää Googlea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tofu on prosessoitua elintarvike jossa ei ole mitään tuoreiden vihreiden kasvisten hyödyistä tai MAUSTA.
Vähäprosessoitua ja hyvä proteiinin lähde.
Kun se ei muistuta alkuperäistä raaka-ainettaan millään tavalla, se on todellakin yliprosessoitu.
Onko juustokin sitten yliprosessoitua? Entä jugurtti? Leipä?
Sinun logiikallasi nämä kaikki ovat yliprosessoituja elintarvikkeita. Eihän leipä muistuta millään lailla jyvää, saati juusto maitoa! Kamalaa, ilmeisesti?Alkaako vegakin pää jo höyrytä? Ota vähän porkkalaa!
Oliko mitään oikeaa argumenttia? Ilm
Eipä se sinun kommenttisi kovin rauhallisen ihmisen tekstiltä kuulostanut.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ketään järkevää, joka tupakoisi. Enkä yhtään järkevää vegaania. Kaikki samanlaisia kiihkoilijoita. Kasvikset ovat hyviä, salaatit ovat hyviä ja juurekset ja peruna maistuvat minullekin. Mutta joidenkin ruokien demonisointi on mennyt vähän yli esim. maitotuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijaa en muuten pysty syömään mutta tofu on tosi vatsaystävällistä, varmaan siksi kun se on fermentoitua. Mun mielestä tofu on ihan hyvää, mietoa perusruokaa. Hyvät ravintoarvot ja edullista.
Laitapa tofua paketista suuhusi ja sano että hyvvee on! 😂
Laitapa lihaa paketista suuhusi ja sano että hyvvee on!
Rehellinen kasvisruoka jees. Tofu yhtä suurta paskaa, kuin muuan makkara kitalakeen tarttuvalla rasvalla.
Usko mua. Tiedän vegaaneja. Olen syönyt hyvää kasvisruokaa.
Mut kaikki liharuoka tai vegeruoka.
Ei ole hyvää.
Useita kolmen tähden ravintoloita pyörittänyt huippukokki neuvoo miten kasvisruokia tehdään. Ilman mm voita se on mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se sinun kommenttisi kovin rauhallisen ihmisen tekstiltä kuulostanut.
Mikä kohta ei kuulostanut rauhalliselta? Ihmettelin vain millä perusteella tofu on "yliprosessoitua" mutta juusto sitten ei. Enkä näe mitään vikaa siinä että ruokia prosessoidaan (huom. ei "yliprosessoida"). Enkä ole "vegakki", joka itsessään on haukkumasana. Mutta ei, toki kysymyksen kysyjä tässä ei ole rauhallinen, kysyjän haukkujat ne ovat loputtoman rauhallisia, totta kai.
Vierailija kirjoitti:
Joku googlaa kerran, copypasteaa yhden tekoälytiivistelmän ja se riittää teille?
Anna mun kaikki kestää, ihan oikeasti.
Googlasin itse: ensimmäinen tulos sanoo että "on lakattava uskomasta myyttiin että tofu on ultraprosessoitua". Muuttuiko mielipide nyt kun tuli vastakkainen tulos vai pidetäänkö kiinni siitä mihin itse halutaan uskoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijaa en muuten pysty syömään mutta tofu on tosi vatsaystävällistä, varmaan siksi kun se on fermentoitua. Mun mielestä tofu on ihan hyvää, mietoa perusruokaa. Hyvät ravintoarvot ja edullista.
Laitapa tofua paketista suuhusi ja sano että hyvvee on! 😂
Laitapa lihaa paketista suuhusi ja sano että hyvvee on!
Tai härkäpapupihvejä. Nammm!
Tofu on ihan mielettömän hyvää monissa aasialaisissa ruuissa. Valitettavasti olen soijalle jonkun verran allerginen, joten en raaski juuri koskaan syödä. Tofu ei ole hyvää, jos sillä yrittää korvata yksi yhteen lihan jossain perus reseptissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku googlaa kerran, copypasteaa yhden tekoälytiivistelmän ja se riittää teille?
Anna mun kaikki kestää, ihan oikeasti.
Googlasin itse: ensimmäinen tulos sanoo että "on lakattava uskomasta myyttiin että tofu on ultraprosessoitua". Muuttuiko mielipide nyt kun tuli vastakkainen tulos vai pidetäänkö kiinni siitä mihin itse halutaan uskoa?
Ravitsemustieteen professori Mikael Fogelholmin mukaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhä enemmän ihmiset hylkää lihan syönnin ja se tässä on se mikä tekee toisille tiukkaa.
Miten sitten on mahdollista että lihanmyynti kasvaa ja esimerkiksi jauheliha on kaupoista loppu?
Ei vaan lihatilallisia on lopettanut ja moni lopettaa vielä. Eli ei ole myydä naudan lihaa. Kannattaa lukea uutisia paremmin eikä vaan sinne päin.
Minä olen yksi niistä, joka hiljattain osti elämänsä ensimmäisen kerran tofua. Lupasin lapsille, että yritän tehdä siitä hyvää ruokaa - koulun tofuruuat on kuulemma kamalia.
Ruoka oli ihan syötävää muiden mielestä, paitsi yhden lapsen. Hänelle tuli välitön yökkäysrefleksi, kun yritti syödä. Ja kyseessä on perheemme ennakkoluulottomin lapsi, joka haluaa maistaa kaikkea uutta ja rakastaa mm. sieniä ja etanoita.
Uskon, että osalle meistä tofu ei vaan sovi.
Ostan ehkä joskus toistekin, jos tuo lapsi on jossain reissussa. Mutta mieluummin syön kotimaisia papuja ja herneitä.
Onko tofu ultraprosessoitu? /AI.
Kyllä, tofu on yleensä prosessoitu tai ultraprosessoitu tuote, samoin kuin muutkin soijarouhe- ja papuvalmisteet. Prosessoinnin aste vaihtelee, mutta se ei automaattisesti tarkoita, että tuote olisi epäterveellinen. Esimerkiksi monet pitkälle prosessoidut elintarvikkeet, kuten monet täysjyväleivät, tofu ja hapankaali, voivat olla terveellisiä vaihtoehtoja.