Tofun myynti on kasvanut - miksi sellainen uutinen ärsyttää niin monia?
Eilen oli uutinen, että tofun myynti on kasvanut ja monessa paikassa ne on myyty loppuun ennen kuin uutta on saatu tilalle.
Luin sitten kyseisen uutisen kommentteja. Tässä muutama niistä:
"Hyi helvata!!!Taas pakkosyötetään sellaista, joka ei ihmisille maistu 🤢:
"Tää taas iltalehden pakko syöttämää propagandaa..🤦"
"Hyi helvetti sentään! Ei kenenkään maha kestä noita ultraprosessoituja myrkkyjä! 🤢"
"Hyi olkoon, en enkä lisää. Maistuu ihan pskalle"
"Tilasin juuri parasta proteiinia 20 kiloo eli poroa tulossa"
"Kun niistä ultraprosessoiduista niin kovasti varoitetaan, ellei nuo ole niitä, niin mikä sitten."
"Täyttää roskaa. En todellakaan osta.
:En enkä syö. Lihatuotteet ja kala ja munat😄😋"
"Vastaus kysymykseen; en oo tofua enkä mifua suuhuni laittanu enkä laita. Onko se ees ruokaa ?"
"Ei kai sitä kukaan kauppias tilaa edes hyllyyn kun ei ole ostajia. Hypetys hommaa taas"
"Syön ennemmin suomalaista lihaa, siinä on parempi aminohappokoostumus kuin tofussa, palautuu treeneistäkin paremmin."
"En ole enkä aijo lisätäkkään ennemmin lisään lihan käyttöä ku se on hjyvää:
"Kerran maistoin. Totesin, ettei ole ihmisen ruokaa 🤮"
"Söin juuri aika paksun naudan ulkofilepihvin ja hyvää oli! Tofua saa syödä myös jos haluaa😊"
"Yäk"
"mitä sitä ennen syötiinkään kun ei tofusta oltu kuultukkaan. kyllä sulistokaasuja kuulemma sen syönti aiheuttaa. ja kaasut tuhoaa ilmakehän. entä lentokoneet kun tuo sitä."
"Olen korvannut tofun sianlihalla.😂"
"Miehilta laskee testot"
"En syö kasvis proteiinia. Ei kelpaa pitää olla lihaa."
"Tofu muuttaa teston estrogeeniksi, ja sitte ihmetellään väestön vaidolla"
"En käytä kasvisproteiinia ollenkaan"
"Ihmiset ovat huolissaan muka imastonmuutoksesta ja ryöstövieljlyn tuloksena tuotettu, kaukaa maalimalta maahantuotu soija kyllä kelpaa. Onko tämä nyt sitä kaksinaismoralismia?"
"Karseeta shaissee💩"
"En suostu syömään niikaua kun pihvilihaa on saatavilla 🤔"
"Tofuhipit hädissään.. Jos joutuu lihaa syömään ja aivot alkaakin toimimaan ja kehittymään järjelliseksi. "
"Hyi , en! Kyllä on niin hirveetä sontaa, vatsa ei kestä ja koostumuskin on kauhea, ettei koirakaan sitä syö"
"Pakollista viherprobagandaa. Ei mene läpi."
"Thyi vit.."
"Orjatyövoimalla tuotetusta soijasta valmistettu. Amazonin alue tuhotaan jotta meillä voidaan hyveposeerata! En osallistu tuhoamiseen ja pitättäydyn lihan ja kalan parissa! 🥸"
Kommentit (118)
Aika usein sanotaan että vegaanin tuntee siitä että sanoo heti olevansa vegaani, mutta kyllä noita kommentteja näkee kymmenkertaisesti enemmän. Sille nauretaan jos kasvisravintola menee konkurssiin. En ole vegaani ja syön vähän kaikkea, tosin tofua ja soijatuotteita en voi syödä koska olen allerginen. Mutta tykkään kovasti kasvisruuista. Moni aloituksessa mainittu vouhkaaja ei tajua syövänsä vegaanista ruokaa, jos syö kaurapuuroa ja marjakiisseliä.
Vierailija kirjoitti:
Turphit ei halua tophua, jee "taas" kirjoitin jotain turhaa. Kuinka moni ihminen on isänsä siemensyöksyn jälkeen kirjoittanut pelkkä asiaa absoluuttisesti sanomatta yhtään mitään turhaa?
Mitä?
Tofu ei ole ultraprosessoitua ruokaa. Sen matka soijapavusta suorakaiteenmuotoiseksi soijamassaksi on todella lyhyt.
Aika surullista, että tuollaisia ihmisiä on.
Vierailija kirjoitti:
Tofu ei ole ultraprosessoitua ruokaa. Sen matka soijapavusta suorakaiteenmuotoiseksi soijamassaksi on todella lyhyt.
Tämä. Nuo kommentoijat eivät edes ymmärrä asiasta mitään. He vain saavat raivarit nähdessään sanan tofu, eivätkä pysty peittelemään tyhmyyttään
Tofua syön vain misokeitossa. En koskaan missään muussa. Löytyy miljardi kertaa parempaa ruokaa.
20v edennä tofua onkin niin yleinen, että se ei enää vähäisesti vaikuta elintasoon?
Vierailija kirjoitti:
20v edennä tofua onkin niin yleinen, että se ei enää vähäisesti vaikuta elintasoon?
Sama suomeksi, kiitos
Eikö ne tarvitse sitä kiinassa kun rakentavat sillä jo autoja ja taloja?
Voisin ostaa tofua mutta se on todella kallista. Harmi. Siitä saa oikein maukasta ruokaa.
Minä olen valmistanut tofua kotona itse soijapavuista, ei tunnu kovin pahalta prosessoimiselta :D Ei lisäaineita tai kemikaaleja.
Pavut liotetaan ja murskataan niin, että niistä saa puristettua tuhtia soijamaitoa. Maitoa keitetään ja lisätään jotakin hapanta, itse käytin hieman sitruunamehua. Se saa todella proteiinipitoisen massan sakkaamaan kattilan pinnalle ja alas jää neste. Siitä vain siivilöi kankaalle ja puristaa haluamansa määrän nestettä pois, haluaako sitten napakkaa vai ns. silkkitofua. Valmista. Ellei sitten halua maustaa massaa ennen tiiviiksi kimpaleeksi puristamista.
Ei uutinen ärsytä vaan ihmetyttää, sillä tofu on niin järkyttävän pahaa. Vain kerran olen saanut Juveneksen ruokalassa hyvin valmistettuja tofusuikaleita.
Hyvähän se on, että viljelijöillä riittää töitä. Paljonko siitä saa mahtaa saada tukea?
Vierailija kirjoitti:
Voisin ostaa tofua mutta se on todella kallista. Harmi. Siitä saa oikein maukasta ruokaa.
Ei ole kallista etnisissä kaupoissa.
En ole allerginen millekään mutta soijatuotteita en pysty syömään tai juomaan. Yököttävät. En ärsyynny jos muut syövät mutta mulle ei tarvitse tyrkyttää yhtään. Tofua ym. olen maistanut ja kerran erehdyksessä ostin jopa soijajugurttia joka lensi yhden teelusikallisen jälkeen roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
En ole allerginen millekään mutta soijatuotteita en pysty syömään tai juomaan. Yököttävät. En ärsyynny jos muut syövät mutta mulle ei tarvitse tyrkyttää yhtään. Tofua ym. olen maistanut ja kerran erehdyksessä ostin jopa soijajugurttia joka lensi yhden teelusikallisen jälkeen roskikseen.
Koetko sinäkin uutisen tofun myynnin kasvusta niin, että sinulle tyrkytetään sitä?
Voi aasialaisia hieman huvittaa tämä suomalaisten jääräpäiden ennakkoluuloisuus. Tofu on erittäin tavanomaista perusruokaa laajasti Aasiassa. Syön tofua sen erinomaisen ravintosisällön vuoksi, vaikka syön myös lihaa joskus.
Tofusta en tiedä. Mutta ihmisiä yleensä ärsyttävät ihmiset, jotka yrittävät käännyttää muita oman vakaumuksensa ja "ilosanomansa" taakse. Voit verrata jehovantodistajiin, lähetyssaarnaajiin ja muihin käännyttäjiin. Mieti mitä mieltä olet heistä? Siten voit ehkä ymmärtää, miltä ilosanoma voi toisista tuntua.
Vierailija kirjoitti:
Ei uutinen ärsytä vaan ihmetyttää, sillä tofu on niin järkyttävän pahaa. Vain kerran olen saanut Juveneksen ruokalassa hyvin valmistettuja tofusuikaleita.
Ei se ole pahaa vaan sitä ei monesti osata valmistaa, senhän todistaa jo tuo mitä kerrot lopussa. En ole kasvissyöjä, vaikka teen kotona monipuolisesti myös kasvisruokia, mutta mihinkään lounaspaikkojen kasvisruokiin en koske, koska ovat aina maistaessani olleet enemmän tai vähemmän pahanmakuisia tai huonoja rakenteeltaan.
Turphit ei halua tophua, jee "taas" kirjoitin jotain turhaa. Kuinka moni ihminen on isänsä siemensyöksyn jälkeen kirjoittanut pelkkä asiaa absoluuttisesti sanomatta yhtään mitään turhaa?