Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttaisitko tässä tilanteessa?

Vierailija
31.10.2025 |

Asun kahden alaikäisen lapseni kanssa kolmestaan vuokralla 50m2 kaksiossa eli ahdasta on. Ei saunaa, yksi vessa. Vuokra on 845€.

Nyt olisi tarjolla 89m2 saunallinen kolmio tässä melko lähellä. Kaikille olisi siis oma makuuhuone. Kaksi vessaa. Vuokra 1290€.

Mun tulot ovat nettona noin 2800-2900€/kk. Vähän vaihtelee riippuen bonuksesta. Yksi velaton auto. Kotivakuutus sisältyy tällä hetkellä vuokraan enkä ole nyt ottanut irtaimistovakuutusta. Auton vakuutus pitää kilpailuttaa, koska se on iso, noin satasen kuussa.

Mitä itse tekisit tässä tapauksessa?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisin tehdä muuttopäätöksen itse enkä kyselisi palstalta. 

Vierailija
2/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa kait sitä mielipiteitä kysyä... Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ääliö? Kolmio on 2 makuuhuonetta ja olohuone. Jos teitä 3 niin misdä kaikille makuuhuoneet? Huoneita on kyllä 3, mutta rautalangssta väännettynä Suomen kolmio on 2 makuuhuoneen asunto. 

Vierailija
4/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti muuttaisin, asuminen on asia mihin kannattaa panostaa, lapsetkin  kasvavat ja heille on hyvä että saavat omaa tilaa.

Vierailija
5/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ääliö? Kolmio on 2 makuuhuonetta ja olohuone. Jos teitä 3 niin misdä kaikille makuuhuoneet? Huoneita on kyllä 3, mutta rautalangssta väännettynä Suomen kolmio on 2 makuuhuoneen asunto. 

No, sinä et rautalankaa kanssa  ääliötä viksummalta kuulosta. Moukkamaista tekstiä latelet. Mene lenkille tai kaljalle, mutta turhaan purat kiukkuaan aapeen tekstiin.

Vierailija
6/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi meikäläisen makuuhuone kaksiossa on olohuone ja lapsi nukkuu varsinaisessa makuuhuoneessa. 

Eri

Vierailija
7/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinmenot on sitten puolet tuloistasi.

Onko varaa?

Mieti ja laske se.

Vierailija
8/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko katsonut elokuvan itse ilkimys.

Vierailija
9/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin. Toki sillä ajatuksella että lasten muuttaessa omilleen edessä on jälleen muutto. Mutta tila helpottaa kaikkien elämää nyt näinä vuosina kun sitä tarvitaan. Teet vain huolelliset laskelmat ja varaudut että vuokra voi tuosta vielä hitusen nousta kuten muutkin elämisen kulut.

Vierailija
10/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus olohuoneessa on alkovi. Riippuu täysin siitä, sopiiko yksi sänky olohuoneen alueelle. 

Vierailija
11/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa ajatella,mut kai sä itte tiiät olisko siihen varaa vai ei.? Kamalan korkea vuokra kyllä mun mielestä. 

Vierailija
12/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uusi asunto on kiva ja lähellä lasten kouluja, muuttaisin.  Et mainitse elareita? Lapsilisät? Vesimaksut, auton p-paikka?

Mutta joo, noin karkeasti sulla jäisi asumiskulujen jälkeen käteen 1400 euroa. Tästä pois ruokakulut, auton kulut, vakuutukset, puhelinliittymät ym.

Sulle jää silti ihan mukavasti ei-pakollisiin menoihin ja pystyt silti säästämäänkin. 

Eli muuttaisin, jos se lisää mukavuutta elämään!

Vierailija
13/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin nyt jo kuussa vuokran lisäksi jemmaan sen verran ku se 1290e ja kattosin tekeekö tiukkaa jos miettii vaik et pitäs uudet talvirenkaat ostaa.

Vierailija
14/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jäänyt tähän mennessä enemmän kuin 450 euroa ylimääräistä joka kuukausi? Jos on, niin sitten sulla on varaa muuttaa. Jos ei, niin miettimisen voi lopettaa. 

Vierailija
15/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on pakko puhua noin ilkeesti? Kyllä kaikki tuon tietää. Ap nukkuu sitten olohuoneessa -> makuuhuone. Hyvin yksinkertaista.

ohis

Vierailija
16/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa kait sitä mielipiteitä kysyä... Ap

Tottakai saa kysyä Ap, tämähän on keskustelupalsta. Ohita noi vittuilijat samantien, ne voi jättää ihan omaan arvoonsa, reppanat.

Ehdotan pientä ynnäämistä. Jos olet sitä mieltä, että rahat riittää kaikkeen tarpeelliseen, ja tulot on jokseenkin varmat, niin mikäs siinä. Asumismukavuus kasvaa ihan hitosti, ja silläkin on oma arvonsa.

Vierailija
17/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele myös etukäteen kun lapsilisät loppuu,tekeekö tiukkaa vai viimeistään sit taas muutto. Kerta jos vuokrakin nousee aika kohtuu paljon.

Vierailija
18/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin?yh ja yhteishuolto perheissä aikuisen makuuhuone on olohuone.

Vierailija
19/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa iso kolmio... no toisaalta kaveri asui joskus 110neliömetrin kaksiossa. Oli todella iso olohuone ja makuuhuoneeseenkin mahtui muutakin kuin parisänky..

Vierailija
20/83 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tarkat laskelmat menoista, ja jätä jonkin verran pelivaraa. Jos jotakin pitäisi sanoa näillä tiedoilla, niin ehkä muuttaisin vastaavassa tilanteessa.