Paksuuntuiko kaulasi, hartiasi, yläselkäsi, naamasi sen jälkeen kun täytit 50?
Kuulostaa ehkä omituiselta kysymykseltä mutta moni tietänee mitä tarkoitan. Jatkokysymys: jos paksuuntuivat, johtuiko se lihomisesta?
Kommentit (62)
Entä sinä ap.? Kävikö sinulla noin?
Vierailija kirjoitti:
mun miehen kulli paksuuntu😍
Mutta lyhenee !😁
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Yhtäkkiä puolessatoissa vuodessa olen tanttaantunut ja kaulani on nykyisin omituisen paksu. Myös sormet ja nilkat on turvonneet, sormus ei meinaa enää mahtua sormeen. :/
Onko sohva alkanut maistua ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mun miehen kulli paksuuntu😍
Mutta lyhenee !😁
Lyhyempi, mutta paksumpi on parempi kuin pitkä ja ohut.
Vierailija kirjoitti:
Paksu, lyhyt kaula monelle tulee, niskaan voi kertyä rasvaa sekä miehillä että naisilla.
Tää on kummallinen näky. Pää lähtee suoraan hartioista.
Kaipa se naama on leventynyt jonkun verran. Mutta isompi ongelma on se, että kasvot "sulavat", valuvat alaspäin.
Rupesin joogaamaan. Sillä pysyy kaula pitkänä.
Huomaa taas miten naiset tarkkailevat armottomasti itseään ja tunnustavat tosiasiat. Miehillä täydellinen denial.
Voiko ylävartalon muutokset johtua ryhdin huononemisesta osittain? Itsellä toimistotyössä kehittyi nk. lesken kyhmy niskaan. Pituudestani on hävinnyt 4 cm. Olin lukiossa 161 cm ja nyt 65 v vain 157 cm. Kyllä siinä kaula paksunee vaikka ei isommin liho.
Jo sen jälkeen kun täytin 40, mutta mä myös lihoin yhteensä 50 kg esivaihdevuosissa 40-50 ikävuoden välillä, joten se selittää asian. Mutta tokihan se rasva meni vaihtareissa eri paikkoihin kuin ennen, kun nuorena pyöristyin kasvoi tissit ja perse, nyt kasvoi miesmäinen kaljamaha ja naamasta ja kaulasta tuli löllöt läskipallot.
Tein paljon vatsalihasharjoitteita ja sen takia kaula paksuuntui. Fysiöterapeutin mukaan olisi pitänyt pitää kaulatukea, joka estää kaulalihasten kehityksen vatsalihasharjoitteiden aikana.
Käytännössä häkkyrä joka asennetaan siten että pää lepää rentona kun tekee vatsalihaksia. Tällöin kaula ei leviä ja muutu pään levyiseksi.
Ei ole mikään paksuuntut. Ei edes maha.
Vierailija kirjoitti:
Voiko ylävartalon muutokset johtua ryhdin huononemisesta osittain? Itsellä toimistotyössä kehittyi nk. lesken kyhmy niskaan. Pituudestani on hävinnyt 4 cm. Olin lukiossa 161 cm ja nyt 65 v vain 157 cm. Kyllä siinä kaula paksunee vaikka ei isommin liho.
Useimmiten johtuukin juuri siitä. Kyllähän se lyhentää, kun kaula on 90 asteen kulmassa selkärankaan nähden.
Vierailija kirjoitti:
Rupesin joogaamaan. Sillä pysyy kaula pitkänä.
Päälläseisonta vahvistaa myös niskan lihaksia sillä tavalla, että kolotukset pysyy kurissa. T. noin 30 vuotta joogannut N50.
Vierailija kirjoitti:
Muna paksuuntui
Ei ole enää yhtä kova niin löysä iho tekee paksumman näköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Monella paksuuntuu sormet ja ranteet ja nilkat. Myös vatsa alkaa pömpöttää ja keskivartalo lihoa, pepusta tulee lattea ja leveä ja rinnat kasvaa ja roikkua. Myös kasvoihin tulee irtokarvoja esim leukaan. Kulmakarvat alkaa tuuhentua mutta hiukset ohenee ja muuttuu karkeaksi ja kiillottomaksi. Iho ohenee ja rypistyy
Mä olen nyt 61 eikä ole vielä alkanut parta kasvaa. Eikä kulmakarvatkaan, eikä hiukset ohene vaikka se olis ihan toivottavaakin.
Kropan painopiste ehkä on vähän valahtanut, mutta toi sormien sun muiden paksuuntuminen on kyllä oire jostain muusta kuin vain iän karttumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Oon 47 v, mutta joo ja joo.
Parikymppisenä painoin 55 kg ja nyt 75 kg.
Oon 170 cm pitkä.
Mielestäni tämä kaikki johtuu siitä, että olen ylipainoinen.
Täällähän jatkuvasti jauhetaan että viimeistään vaihdevuosi-iässä sitä vaan lihotaan jotenkin ihan automaattisesti. Sä sentään et niitä syytä.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitäisi mennä luuntiheystutkimukseen. Ei pituus saisi noin paljon lyhentyä iäkkäänäkään.
Joku on nyt noussut väärällä jalalla sängystä.