Paksuuntuiko kaulasi, hartiasi, yläselkäsi, naamasi sen jälkeen kun täytit 50?
Kuulostaa ehkä omituiselta kysymykseltä mutta moni tietänee mitä tarkoitan. Jatkokysymys: jos paksuuntuivat, johtuiko se lihomisesta?
Kommentit (62)
Kyllä. Yhtäkkiä puolessatoissa vuodessa olen tanttaantunut ja kaulani on nykyisin omituisen paksu. Myös sormet ja nilkat on turvonneet, sormus ei meinaa enää mahtua sormeen. :/
Joo, seuraavana aamuna olin levinnyt.
Ei tämä tapahtui jo alle 40v. Johtuu kortisonista. Eipä voi mitään kun sen lääkkeen tarvitsin että elän yli 50v.
Mulla tuo tapahtui n. 40-vuotiaana ja nyt liki 10 v myöhemmin alanaama jatkaa valahtamistaan ja nyt alkaa tulla myös mahaa.
Ei, ainoastaan kullini kasvoi kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Yhtäkkiä puolessatoissa vuodessa olen tanttaantunut ja kaulani on nykyisin omituisen paksu. Myös sormet ja nilkat on turvonneet, sormus ei meinaa enää mahtua sormeen. :/
Kyynärvarsista tuli ihan hetkessä sellaiset tätimäisen pulleat ja seuraavaksi varmaan roikkuu allit sekä ojentajassa että tuossa alempana ja jumankekka kuinka voikaan juilia etenkin peukalon niveliä.
Dekoltee ja kaula on kuin vieraan ihmisen. Ja korvat.. Voi apua, miten nekin voi kasvaa ja muuttua.
Ei. Olen samaa kokoa, kuin parikymppisenä. Ylipainoa ei ole, oon aina ollut urheilullinen. Treenatkaa ihmiset..
n50
Vierailija kirjoitti:
Ei, ainoastaan kullini kasvoi kokoa.
Tuo on muuten totta. Alkaa kasvaa kun täyttää 40v. Myös parta vahvistuu.
Ei vielä viisikymppisenä, mutta kuusikymppisenä vyötäro katosi; painoa on tullut vain pari kiloa lisää, mutta vartalo on muuttunut tasapaksuksi pötköksi ja ampiaisvyötärö on muisto vain. Kaulakin tuntuu kuin olisi lyhentynyt, mutta ei paksuntunut. Ruttuja on kyllä tullut joka puolelle.
En tiedä, mutta ainakin pään ja nenän koko on kasvanut. Maha on yhtä iso ja komea. Puolen kuution massu.
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä viisikymppisenä, mutta kuusikymppisenä vyötäro katosi; painoa on tullut vain pari kiloa lisää, mutta vartalo on muuttunut tasapaksuksi pötköksi ja ampiaisvyötärö on muisto vain. Kaulakin tuntuu kuin olisi lyhentynyt, mutta ei paksuntunut. Ruttuja on kyllä tullut joka puolelle.
Olen huomannut saman. Vaikka painoa ei edes tulisi lisää, vartalon muoto muuttuu, ja näyttää plösömmältä. On tämä outoa. Mietin, johtuuko tämä lihasten surkastumisesta vai mistä. Yritän kyllä tehdä myös lihaskuntoharjoitteita. Olen nyt 55, ja pari vuotta olen tässä seurannut oman kropan muuttumista. Vyötärö on hävinnyt jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Miehille käy noin, kaula lyhenee ja tulee pallovatsaa.
Elintavat. Olet sitä mitä syöt ja juot. Alk oholissa sokeria, rasvoittaa maksaa, siitä pallomaha. Roskaruoka usein syötynä lihottaa.
EI. Ainakaan vielä. Olen yhä hoikka ja kaula on samanlainen kuin aina ennenkin. Liikuntaa olen kyllä harrastanut koko ikäni, lieneekö se syynä. Dekolteessa ei myöskään ryppyjä. Koko sama ollut nuoresta saakka.
Ikää juuri vasta tuon kysymäsi 50v., ja yläkroppa edelleen kuin anorektikolla (en ole sellainen ollut koskaan, mutta on päärynävartalomalli, johon ei rasva juuri tartu kuin reisiin ja lantioon), painokin alkanut taas tippumaan, oli yllättäen alle 50kg, viimeksi noin kymmenen vuotta sitten olin reippaasti alle 50kg, pituus 163cm, nuorena max 55kg. Silti on tilavuus kasvanut, ei mahtuisi xs-kokoinen pitkä takki lantion kohdalta kiinni, hyvä että s-kokokaan menisi lantion kohdalta, housut vaihdettu jo m-kokoon. Yläkroppa sitten xs tai jopa xxs.Täällä kasvotkin on nyt kuin luurangolla, kun kaikki rasva niistä lähtenyt, ja odotan mahan kasvua, kun pitäisi olla myös jo vaihdevuodet menossa hormonimittausten mukaan jo ainakin kolmatta vuotta. Eli sellainen zombielta kohta näyttävä täällä huutelee väliin...
Ei, mutta rupesi tekemään mieli shemaleja.
Ei ole näin käynyt. Mitä toi tarkoittaa? Ap kirjoittaa että "moni tietää" mutta itse en ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta ilmiöstä. Vai lihomistako siinä tarkoitetaan??
Mitä väliä sillä on paksuuntuiko vai ei? Joillakin varmaan näin käy, joillakin ei. Jos haluat tarkemmin tutkia asiaa, niin tee asiasta ihan tieteellinen tutkimus, jossa selität, miksi koet asian tutkimisen tarpeelliseksi. Perustele tutkimusmenetelmät (kysely, mittaukset tms.) ja sen jälkeen kokoat tulokset. Tee vaikka väitöskirja. Vaikka tuskin osaat muuta kuin lärpättää typeryyksiä keskustelupalstalla.
Ei todellakaan, eikä vielä 60 v iässäkään 😁
Toisaalta tossa tilanteessa on hyvä se että saattaa ongelma poistua jos laihduttaa.