Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset itkevät niin paljon kun lemmikki kuolee?

Vierailija
31.10.2025 |

?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa tyhmä kysymys. Mutta vastaan silti. Esimerkiksi siksi että lemmikkien perheelle he ovat enemmän kuin vain lemmikkejä. Siinä yksi syy.

Kysymys oli älyvapaa.

Ne ovat esimerkiksi perheenjäseniä ja ystäviä. Sitä on niitten vaikeaa tajuta joilla ei ikinä ole lemmikkejä ollut tai jotka ei ole ikinä olleet eläinten kanssa tekemisissä.

On ollut paljonkin lemmikkejä. Ihmisen menetys ollut paljon pahempaa.

Vierailija
22/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkin kuin pikkulapsi kun rakas kissani menehtyi.

M43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hysteeriset suomiämmät itkee kun kärpänenkin kuolee 🤣👧🏻🤣🤣

Sinussa ei empatiaa ole, se on täällä tullut selväksi. Kotikasvatus mennyt sinun kohdalla vähän pieleen. Ja aika ilkeetä haukkua äitiään suomiämmäksi.

Vierailija
24/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

V ittuako se aaapeelle kuuluu?

Vierailija
25/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten tokenen, kun mun kissasta aika jättää.

Vierailija
26/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisen psykopaatin on mahdotonta ymmärtää, miksi monilla ihmisillä on tunteita rakkaimpiaan kohtaan. Voimia sinne.

Vierailija
27/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat outoja. Esimerkiksi, ruokakaupat ovat täynnä kuolleita eläimiä. 

Se on täysin eri asia. Nyt oli kyse lemmikeistä.

Ei ole. Etkö osaa tuntea empatiaa?

T. M55 

Vierailija
28/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa tyhmä kysymys. Mutta vastaan silti. Esimerkiksi siksi että lemmikkien perheelle he ovat enemmän kuin vain lemmikkejä. Siinä yksi syy.

Kysymys oli älyvapaa.

Ne ovat esimerkiksi perheenjäseniä ja ystäviä. Sitä on niitten vaikeaa tajuta joilla ei ikinä ole lemmikkejä ollut tai jotka ei ole ikinä olleet eläinten kanssa tekemisissä.

On ollut paljonkin lemmikkejä. Ihmisen menetys ollut paljon pahempaa.

Suomessa on paljon narsisteja, niiden poismenoa ei sure kukaan. 

Kokemusta on. 

Vierailija
29/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten tokenen, kun mun kissasta aika jättää.

Ensimmäiset puolitoista kuukautta on aika surullista aikaa, sitten alkaa helpottaa.

Vierailija
30/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vain yksi lemmikki joka piti lopettaa sairauden takia.  Itkin  siinä itseäni että miksi otin elämän vangiksezmi kotiini.  Se sai juosta vaan mun narun jatkona ja olla kun vangit ulkotarhassa. Jutui alistumaan syömään nälkäänsäsä kuivanappuloita ja olemaan yksin kun olin töissä.  Tätä itkin hillitömästi se haudalla.    IHMINEN OTTAA ELÄIMEN.. ELÄIN EI OTA  IHMISTÄ  AAMEN.  🐕 🐕 🐕 🐕  🦮  🦮  🦮  🦮

Vierailija
31/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut vain yksi lemmikki joka piti lopettaa sairauden takia.  Itkin  siinä itseäni että miksi otin elämän vangiksezmi kotiini.  Se sai juosta vaan mun narun jatkona ja olla kun vangit ulkotarhassa. Jutui alistumaan syömään nälkäänsäsä kuivanappuloita ja olemaan yksin kun olin töissä.  Tätä itkin hillitömästi se haudalla.    IHMINEN OTTAA ELÄIMEN.. ELÄIN EI OTA  IHMISTÄ  AAMEN.  🐕 🐕 🐕 🐕  🦮  🦮  🦮  🦮 

Vierailija
32/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat yhtä empattisia kun me ulkomaalisetkin? Ainakin me Italialaiset itkemme kun perheenjäsen kuolee, huolimata siitä onko ihminen vai eläin. 

Vierailija
33/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut vain yksi lemmikki joka piti lopettaa sairauden takia.  Itkin  siinä itseäni että miksi otin elämän vangiksezmi kotiini.  Se sai juosta vaan mun narun jatkona ja olla kun vangit ulkotarhassa. Jutui alistumaan syömään nälkäänsäsä kuivanappuloita ja olemaan yksin kun olin töissä.  Tätä itkin hillitömästi se haudalla.    IHMINEN OTTAA ELÄIMEN.. ELÄIN EI OTA  IHMISTÄ  AAMEN.  🐕 🐕 🐕 🐕  🦮  🦮  🦮  🦮..

Vierailija
34/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kauhea tunne päättää toisen kuolemasta. Katsoa kun lemmikin häntä heiluu, silitellä kun se saa aineen, ja nähdä viimeiset hengenvedot, ehkä kouristelutkin.

Vaikka tuo olisi lemmikin parhaaksi ja pääsee esimerkiksi kivuista, niin tuo on kauhea tilanne. 

Vanhempani antoivat koiran elää loppuun asti kotonaan, siellä se sai kuolla rakkauden ympäröimänä. 

Niin teen minäkin omalleni, jos olen silloin vielä elossa - oman koiran murhauttaminen olisi liian kauheaa jo ajattelun tasollakin.

En pystyisi sitä tekemään. 

Niin, olet vastuuton omistaja. Et halua aikuistua. Sinun vastuuseesi hyvänä eläimenpitäjänä kuuluu siitä huolehtiminen, ettei eläimesi joudu kärsimään turhaan. Ajallaan lopettaminen on tärkein palvelus, jonka olet sille velkaa. Eihän sinun tarvitse sitä edes itse tehdä. Katso peiliin ja lakkaa ihailemasta väärää hellämielisyyttä. Se on pelkkää lapsellisuutta. Jos et pysty huolehtimaan lopusta, älä ota eläintä ollenkaan. 

Vierailija
35/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. M55 

Jumalauta! Nyt loppu sitten ja vähän äkkiä!

Suosittelen sua harkitsemaan aika tarkkaan mitä puhut....

Vierailija
36/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. M55 

Tai mitä? 😂😂😂😂 

Vierailija
37/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa että siitä ei selviä koskaan täysin. En ainakaan itse.

Enkä ymmärrä ihmisiä jotka vertaa kauppojen "kuolleita eläimiä" lemmikki eläimiin.

Vierailija
38/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. M55 

Tai mitä? 😂😂😂😂 

Ihan sitä vaan että älä kovistele mulle.

Kunhan vaan totesin että on todella mielisairasta edes yrittää verrata kauppojen kuolleita eläimiä lemmikki eläimiin.

En uhkaillut käskin vaan lopettaa ton vertailun. Ja jätä samalla mut rauhaan.

T**a vaikka ittes.

Vierailija
39/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkin kuin pikkulapsi kun rakas kissani menehtyi.

M43

Suomalaisilla on monella niin kylmät suhteet toisiinsa, että jonnekin ne lapsenomaiset tarpeet täytyy sijoittaa. Ei siinä mitään kunhan ymmärtäisimme, ettei se ole tavoiteltava ideaali vaan korviketoimintaa. Ihmisten täytyy opetella hyväksymään riippuvuus toisista ihmisistä ja kestämään näiden kanssa koetut kolhut. Ymmärrän kyllä lemmikinpidon, minulla on niitä itsekin ollut aina ja olen hellämielinen. Opetan myös ihmisiä ymmärtämään eläinten tarpeita ja viestintää. 

Eläimillä on tehtävänsä niiden ihmisten auttamisessa, joiden kolhut ovat sitä luokkaa, että ihmispelko estää järkevän elämän. En kuitenkaan tavoittele tilannetta, jossa ihminen kääntyy entistä syvemmälle ihmisvihaan ja ympäröi itsensä eläimillä, joita ei pysty eikä osaa hoitaa asiallisesti. Meidän kaikkien olisi hyvä miettiä eläinsuhdettamme aina silloin tällöin. 

Vierailija
40/77 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini asustaa kissansa kanssa omakotitalossa. Hätä hällä on ollut suuri kun on kissa ollut sairaana, onneksi parani vielä. Oli sillon kotona hoitamassa kissaansa.

Me työkaverit ymmärretään häntä, kissa on hänelle kun lapsi.

Näin täällä ruotsissa.

Voisin kysyä että minkälainen ihminen ei kiinny kotieläimeensä, varsinkaan jos ovat kaksin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme