HS; Naisia ei edellenkään hyväksytä Suomalaiseen Klubiin.
Miksi naisten täytyy edelleen yrittää tunkea poikakerhoon?
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011595686.html
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että on edes yksi paikka jossa ei tarvitse kuunnella kaakatusta ja juoruilua.
Itse asiassa miehet ovat yllättävän kovia juoruilemaan. He kutsuvat itse sitä tärkeiden tietojen vaihtamiseksi.
Juuri näin. Voin vain kuvitella (onneksi) sen kaakatuksen ja juoruilun ja selkäänpuukottamisen määrän tuolla klubilla.
Ongelma on siinä että ovat omineet Suomalainen Klubi nimen mikä noilla säännöillä karsii naiset pois suomalaisuudesta.
Uudelleennimeäisivät sen vaan Suomalaisten Miesten Klubi niin asia olisi sillä taputeltu.
Eivätkä osallistuisi enää mihinkään kulttuurin ylläpitoon. Sai siis suomalaisen kulttuurin. Äijäkulttuuria voivat ylläpitää. Aikoinaan tuo on perustettu nimenomaan suomalaisen kulttuurin ylläpitoon ja kehitykseen aikana kun naiset eivät olleet mitään. Ajat muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai naiset sinne erityisesti ole tunkemassa, vaan johtoryhmä haluaa naisetkin sinne.
Tuskin tuonne kovasti tunkua olisi. Mutta noloahan se on kuulua klubiin näillä nykyisillä säännöillä.
Mitä noloa siinä on? Ei kaikkien tarvitse päästä kaikkialle. Kyseessä on yksityinen yhdistys, jolla on säännöt, joiden muuttamiseen vaaditaan tietty osuus äänistä. Niitä ei nyt ollut riittävästi, joten se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti pidän tällaisia klubi-ihmisiä lievästi vajaina. Oli kyseessä sitten äijäklubi tai mensa. Jonkinlaista itsetunnon pönkitystä.
Niin on. Jostain syystä feministit kuitenkin tuohon haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä että ovat omineet Suomalainen Klubi nimen mikä noilla säännöillä karsii naiset pois suomalaisuudesta.
Uudelleennimeäisivät sen vaan Suomalaisten Miesten Klubi niin asia olisi sillä taputeltu.
Eivätkä osallistuisi enää mihinkään kulttuurin ylläpitoon. Sai siis suomalaisen kulttuurin. Äijäkulttuuria voivat ylläpitää. Aikoinaan tuo on perustettu nimenomaan suomalaisen kulttuurin ylläpitoon ja kehitykseen aikana kun naiset eivät olleet mitään. Ajat muuttuu.
Ei nimeä ole suojattu. RY ei voi omia mitään nimiä. Perusta oma Suomalainen klubi jos haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät naiset perusta omaa klubia? Jos kerran johonkin klubiin pitää kuulua.
Onhan meillä omia klubeja. Mutta tuon klubin ukkelit haluaa avata senkin naisille. Mitäs me sille voidaan?
Eihän ne halunneet riittävän paljon, kun saivat vähemmän ääniä kuin edellisellä kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on vaikeata ymmärtää? Miksi miehillä ei saisi olla klubia, jossa on vain miehiä?
Miksi naisilla saa olla yhdistyksiä, klubeja yms. johon pääsee jäseneksi vain naiset?
Jos minä perustan yhdistyksen, vaikkapa Miesten Klubi Pentit ja säännöt sallivat jäseneksi vain miehiä
nimeltään Pentti, niin eikö ole ilmiselvää, että jäseneksi ei ole asiaa Mateilla eikä Tepoilla, Sinikoista nyt puhumattakaan?
Miten niin ei saa olla? Onhan tuokin, edelleen. Jäsenistöhän sen päättää.
Saa olla, mutta hirvittävän arvostelun ja kivityksen kohteena.
Itse en kuulu mihinkään yhdistyksiin, mutta risoo suunnattomasti tuosta asiasta käytävä julkinen ristiinnaulitseminen ja
muutamien klubin jäsenien kättenpesu ja sädekehän kiillottaminen.
'
Taputan seisaaltaan ja hurraan kaikille jotka äänestivät että naiset pysykööt poissa jatkossakin. Se on vain plussaa että yh-äitien pilaamia miesfeministejä poistuu samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on vaikeata ymmärtää? Miksi miehillä ei saisi olla klubia, jossa on vain miehiä?
Miksi naisilla saa olla yhdistyksiä, klubeja yms. johon pääsee jäseneksi vain naiset?
Jos minä perustan yhdistyksen, vaikkapa Miesten Klubi Pentit ja säännöt sallivat jäseneksi vain miehiä
nimeltään Pentti, niin eikö ole ilmiselvää, että jäseneksi ei ole asiaa Mateilla eikä Tepoilla, Sinikoista nyt puhumattakaan?
Saa olla, mutta hirvittävän arvostelun ja kivityksen kohteena.
Itse en kuulu mihinkään yhdistyksiin, mutta risoo suunnattomasti tuosta asiasta käytävä julkinen ristiinnaulitseminen ja
Että ihan risoo suunnattomasti, kun joku on eri mieltä yhdistyksestä, johon et edes kuulu? Thoughts and prayers.
Jep, en ole venäläinenkään ja silti minua risoo suunnattomasti Putin.
Onko vielä fiksuja kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmistö päätti 33.5 % äänistä.
Klubin säännöt niin päätti.
Vähemmistö päätti 33.5 % äänistä.