Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS; Naisia ei edellenkään hyväksytä Suomalaiseen Klubiin.

Vierailija
30.10.2025 |

Miksi naisten täytyy edelleen yrittää tunkea poikakerhoon?

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011595686.html

Kommentit (245)

Vierailija
201/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on vaikeata ymmärtää? Miksi miehillä ei saisi olla klubia, jossa on vain miehiä? 

Miksi naisilla saa olla yhdistyksiä, klubeja yms. johon pääsee jäseneksi vain naiset? 

Jos minä perustan yhdistyksen, vaikkapa Miesten Klubi Pentit ja säännöt sallivat jäseneksi vain miehiä 

nimeltään Pentti, niin eikö ole ilmiselvää, että jäseneksi ei ole asiaa Mateilla eikä Tepoilla, Sinikoista nyt puhumattakaan? 

Miten niin ei saa olla? Onhan tuokin, edelleen. Jäsenistöhän sen päättää.

Vähemmistö päätti 33.5 % äänistä.

Myös Suomen nykyhallituksen takana on vähemmistö eli alle 50 prosenttia kevään 2023 eduskuntavaaleissa annetuista äänistä.

Vierailija
202/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole hyvävelikerho enää, jos siskotkin pääsevät sisään.

Korruptio on maan (miesten) tapa.

Luuletko oikeasti, etteivät valtaan päässeet naiset syyllisty koskaan korruptioon? Voin kertoa, että omassa isossa organisaatiossani se on arkipäivää: esiinnytään feministeinä ja uhriudutaan sorrosta ja lasikatoista, mutta kun sitten päästään päättäviin asemiin, liittoudutaan valtaa pitävien miesten kanssa ja toimitaan ihan samalla tavalla kuin korruptoituneet miespomot toimivat - ja sorretaan yhtälaisesti miehiä ja naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoisen kaksisuuntaiselta klubilta tuo kuulostaa. Ensin haluavat naisia klubiin, mutta päättävät että eivät haluakaan naisia klubiin. 

Raamatun tarina Eevasta on sangen opettavainen.

Vierailija
204/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korruptio on maan (miesten) tapa.

Ja naisten. Marja Tiura, Suvi Linden, Tytti Yli-Viikari... 

Vierailija
205/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa herrojen yhtyä toisiinsa rauhassa. Naiset on vaan tiellä kun miehet nussii. Klubin nimen he voisivat kuitenkin vaihtaa.

Vierailija
206/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin tuon peristelun, että paikan luonne muuttuu, jos klubi avataan myös naisille.

Nykyään on niin kovin muodikasta koettaa uskotella ettei sukupuolella ole mitään väliä. Itse näin naisena kyllä huomaan eron onko naisseurassa, vai sekaseurassa. Sekaseurassa alkaa muodostua kaikenlaisia jännitteitä, pelkässä naisseurassa on usein huomattavasti leppoisampaa. 

Vierailija
207/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin suloista, kun naiset ja naismaiset miehet ovat nyt niin käärmeissään tämänkin klubin asiasta.

Vierailija
208/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoisen kaksisuuntaiselta klubilta tuo kuulostaa. Ensin haluavat naisia klubiin, mutta päättävät että eivät haluakaan naisia klubiin. 

Ai? Oletkohan ymmärtänyt kertomuksen sanomaa? 

Vierailija
209/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klubilaiset ITSE haluavat avata sen naisille. Niin. Jospa tämä nyt viimein menisi perille. Kukaan ulkopuolinen ei ole siihen pakottamassa.

Niin kauan kun se EI ole mahdollista, jättäkää klubi ja - laiset rauhaan. Saas nähdä miten käy.  Ja kyllä nyt tässäkin ketjussa moni on "pakottamassa", että klubi olisi pakko avata myös naisille, ei saisi olla vain miehille auki. 

Vierailija
210/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evk. Ei kiinnosta mikään tunkkainen nakinhajuinen setämieskerho. Kuka nainen tuollaiseen edes haluaa? Tai olla tekemisissä tuollaisiin kerhoihin kuuluvan miehen kanssa? Kertoo ihan tarpeeksi ajatusmaailmasta.

Vierailija
211/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa herrojen yhtyä toisiinsa rauhassa. Naiset on vaan tiellä kun miehet nussii. Klubin nimen he voisivat kuitenkin vaihtaa.

Näin on. En ole kiinnostunut sen sorttisesta toiminnasta tai sen seuraamisesta lainkaan.

Vierailija
212/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että on edes yksi paikka jossa ei tarvitse kuunnella kaakatusta ja juoruilua.

Itse asiassa miehet ovat yllättävän kovia juoruilemaan. He kutsuvat itse sitä tärkeiden tietojen vaihtamiseksi. 

Juuri näin. Voin vain kuvitella (onneksi) sen kaakatuksen ja juoruilun ja selkäänpuukottamisen määrän tuolla klubilla.

Olen huomannut saman. Olen esim työpaikallani kuullut juoruja ihmisistä, jotka eivät ole olleet yrityksessä töissä kymmeneen vuoteen. Ja nimenomaan miespuolisilta kollegoilta. Ei minulle naiset tule tuommoista töissä jauhamaan. 

Vierailija
213/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten klubi

Klubi on kulttuuri- ja keskusteluklubi, jossa suomalaisuuden aatteelliseen pohjaan sitoutuneet eri-ikäiset miehet tapaavat toisiaan. Se ei ole sidoksissa poliittisiin puolueisiin ja on avoin kaikille arvomaailmaansa sitoutuville 

Mikä helvetti on suomalaisuuden aatteellinen pohja? Eikös se suomalaisuus perustu ihan vain siihen, missä maapläntillä olet sattunut syntymään? Kuulostaa persukerholta ja rasistien kokoontumisajoilta.

Vierailija
214/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, etenkin kun ottaa huomioon, että se on miesten kirjoittama. Niin pelottavana miehet kokevat naisen seksuaalisen energian.

Vierailija
215/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministit haluaa pilata kaikki. 

Nyyhkistä misogynistille. Onhan niitä feministejä sitten soluttautunut sinne teidän nakkikerhoonkin, kun yli puolet haluaisi naisjäseniä.

Vierailija
216/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nainen edes haluaa tuollaiseen kerhoon jossa noinkin suurella prosentilla ei naisia hyväksytä ja on aina otsikoissa negatiivisessa mielessä.

Vähän sama kuin joskus ala-astella opettaja pakotti muut lapset ottamaan minut mukaan leikkiin. Oli vähän vaivaantunut olo seurassa jossa minua ei kaivattu.

Mulla tulee mieleen ennemmin se, että tyttöjä pakotettiin istumaan poikien vieressä, koska sillä tavalla pojat käyttäytyy paremmin. 

Ei ukot vaan pärjää ilman naisia, paitsi tietysti homot.

No ei nekään oikein pärjää. Ainakaan omat kaverit. Joka viikko soitellaan jossain kriisissä ja parisuhteet on mitä sattuu. Vaikka on homomies, niin on silti mies ja ne ihmissuhdetaidot saattaa olla ihan yhtä huonolla tolalla.

Vierailija
217/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaiden setämieskerho, joka vaalii tunkkaisia asenteita viime vuosisadalta. Kuulostaa todella houkuttelevalta naiselle. Not.

Vierailija
218/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kiinnosta miehiäkään tuo klubi, kun ei jäseniä tule. Kuolinkorinaa.

No en ihmettele. Mainehaitta se lähinnä on, jos kuuluu tuollaiseen.

Vierailija
219/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klubilaiset ITSE haluavat avata sen naisille. Niin. Jospa tämä nyt viimein menisi perille. Kukaan ulkopuolinen ei ole siihen pakottamassa.

Niin kauan kun se EI ole mahdollista, jättäkää klubi ja - laiset rauhaan. Saas nähdä miten käy.  Ja kyllä nyt tässäkin ketjussa moni on "pakottamassa", että klubi olisi pakko avata myös naisille, ei saisi olla vain miehille auki. 

Ei olla pakottamassa. Ei kiinnosta mikään pappakerho. Klubilaiset itse haluaisivat sallia naisille jäsenyyden. Epäilen kyllä, että saisivatko sellaisia hankituksi edes rahalla. 

Vierailija
220/245 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksytäänkö tuonne tummaihoista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän