Miksi suomalaiset naiset eivät huolehdi ulkonäöstään?
Siis verraten moniin muihin maihin, suomalaiset naiset eivät laittaudu samalla lailla. En tarkoita mitään toimenpiteitä tai isoa kerrosta meikkiä, vaan ihan pukeutumista ja esim. hiustenlaittoa?
Ihan vilpittömästi mietin, mistä tämä kumpuaa? Minusta on ihanaa nähdä, kun kadulla kävelee vastaan kauniisti pukeutunut nainen, muussakin kuin verkkareissa ja tuulitakissa.
Ja olen itsekin nainen.
Kommentit (435)
Vierailija kirjoitti:
Ei, ap on mies.
Ja edelleenkin: Koska meidän naisten velvollisuus ei ole miellyttää kaikkia maailman miehiä ulkonäöllämme ja olemuksellamme ja puheellamma ja ja ja.
Tämä! MUUTA AP , JOKA OLET MIES SELLA7SEEN MAAHAN, JONKA NAISTEN ULKONÄÖN HUOLENPITO VASTAA SINUN MIEMTY YKSIÄSI!
Laita ap tänne kuva itsestäsi , niin me saamme arvioida, miten hyvin sinä huolehdittava ulkonäöstäsi.
Vierailija kirjoitti:
Laita ap tänne kuva itsestäsi , niin me saamme arvioida, miten hyvin sinä huolehdittava ulkonäöstäsi.
Juuri olin kysymässä aloittajalta, kuinka hän itse naisena huolehtii ulkonäöstään?
Kerrothan meille muille naisille, ap mitä sinun kauneusrutiineihisi kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Koska aikuiset ihmiset tosissaan luulevat että ulkonäöllä ei ole mitään väliä ja ainoastaan sisin on tärkeä 🤣 Jos lukee noita turn-offit naisissa/miehissä-ketjuja niin siellä on monenmonta kauhistelemassa miten ihmiset voivat olla niin pinnallisia 😱
Jos ulkonäöllä ei olisi oikeasti mitään väliä niin toisten ulkonäöstään huolehtiminen ei näitä rähjäisiä haittaisi. Niin vaan tämäkin ketju on täynnä vihaisia puolusteluviestejä koska rähjäiset homssutkin tietävät ulkonäön olevan sosiaalista valuuttaa - ja varsinkin naisille.
Juuri näin. Pinnallisuuden kauhistelijat ja rähjäisyyttään vihaisesti puolustelevat kai tosissaan uskovat, että kun tarpeeksi vain kauhistelee niin ne ulkonäkötoiveet vastakkaisella sukupuolella poistuvat ja alkavat tykkäämään rumista homssuista. Kannattaisi muistaa, että vain itseään on mahdollista muistaa, ei toisten preferenssejä, ei vaikka miten itkee ja räyhää likaisissa pieruhousuissaan.
En vaan kerta kaikkiaan jaksa ja ehdi. Aamulla juuri ehdin laittamaan vaatteet, juomaan kahvin ja tekemään lapselle aamupalan ennekuin menen töihin klo 7-8. En ole yhtään aamuihmisiä ja ainakin osaksi sen vuoksi en jaksa aamulla leikata ja laittautua sen enempää. Haluaisin kyllä ehdottomasti panostaa enemmän. Viikonloppuna viitsin vähän enemmän kun on vapaata ja aina jos lähdetään kylään, syntymäpäiville jne. Niin laitan meikkiä ja vähän nätimmät vaatteet. Kadehdin kylää naisia jotka ovat aina niin nätteinä ja laittautuneina.
Minä ja lapset harrastetaan niin paljon että sen vuoksi kuljen usein mukavissa vaatteissa:jotkut trikoot+huppari koska menen koko ajan edestakaisin töiden jälkee, hikoilen itse päivittäin jne. Niin koen hieman turhana ja epäkäytännöllisenä laittautua. Haluaisin kyllä ja asia hieman harmittaa mutta minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ap on mies.
Ja edelleenkin: Koska meidän naisten velvollisuus ei ole miellyttää kaikkia maailman miehiä ulkonäöllämme ja olemuksellamme ja puheellamma ja ja ja.
Tämä! MUUTA AP , JOKA OLET MIES SELLA7SEEN MAAHAN, JONKA NAISTEN ULKONÄÖN HUOLENPITO VASTAA SINUN MIEMTY YKSIÄSI!
Nyt paloi joltain pieruhousuiselta hermot lopullisesti! Huijui!
Vierailija kirjoitti:
Ei, ap on mies.
Miksi ap olisi mies? Itsekin arvostan siistiä ulkoasua sekä itsessäni että muissa, sukupuoleen katsomatta, ja olen ihan heteroseksuaalinen nainen. Ja ei ole velvollisuus ei, mutta normaalit ihmiset tekevät paljon asioita muistakin syistä kuin velvollisuudesta. Miksi pukeutua rumasti kun yhtä helposti voi pukeutua kauniisti.
Mitä lisäarvoa mulle 60 vuotiaalle naiselle tulisi jos meikkasin ja pukeutuisin naisellisiin mutta epämukaviin vaatteisiin tai kenkiin?

Oma aviomies jonka kanssa ollaan oltu yhdessä jo 40 vuotta, rakastaa minua sellaisena kuin olen. En enää ole nuori enkä kaunis, eikä oma mieskään ole sama kuin nuorena.
Onhan noita naisia jotka inhoaa vanhenemista ja käyttävät vahvaa ehostusta ja ravaavat Botoxia ottamassa ym. Jotenkin säälittää ne naiset jotka epätoivoisesti kiinnittävät huomiota ulkonäköön. 

On vapauttavaa vanheta ja hyväksyä oma vanhettunut ulkonäkö. Ei tarvitse enää käyttää kiristyviä ja kohottavia alusvaatteita, kävellä epämukavilla korkokengillä ja pukeutua seksikkäästi ja meikata jopa kaupassakäynnille. En todellakaan kadehdi nuoria naisia!
Tämä jättää avoimeksi sen, mitä on "ulkonäöstä huolehtiminen" aloittajan mielestä. Minulla suomalaisena blondintapaisena on nyt "maantien väriset" hiukset hopeisin itsestään ilmaantunein detaljein. En ole värjännyt niitä enää kahteen vuosikymmeneen. Edellytätkö sitä? Että värjäisin? Ja kuten paikalliseen "kalpeanaamaisuuteeni" usein liittyy, niin myös kulmakarvat on vaaleat. Edellytätkö niiden värjäämistä, ja sen lisäksi "muotoilua", vaikka karvankasvu hyvin maltillista ilmankin?
No, olen pakkolaittautunut työelämässä ihan tarpeeksi aiemmin. Nyt enää satunnaisesti meikkiä kasvoille. Erakkoluonteisena en paljoa liikuskele tapahtumissa. Miten yhtälöösi sopii, että olen ollut naimisissa saman kanssa jo yli 20v, ja kelpaan tällaisena? Ja kun harvoin otan osaa yhteisiin menoihin, niin laittautuneempana ilmeisesti kelpaisin hyvin edelleen (valikoituneemmassakin joukossa), vaikka 50+. Vaikka meikannut maltillisesti (ei lisukkeita tms.). Ja ei, en pidä itseäni kauniina. Olen normaali. Suomalainen nainen. Enkä edes ekstovertti.
Asiallinen kysymys,ei siinä. Vastaan asiallisesti. Polvet ei kestä enää korkokenkiä,eikä polvesta tiukkoja housuja. Hameessa jäätyisin tottumattomana,vaatii yli +25 asteen lämmön. Pää jäätyy lyhyissä hiuksissa ja niska kipeytyy. Siksi pitkät hiukset vapaana. Joe Blascoa ei enää saa,turha meikata sitten ollenkaan tällä couperosalla. Näyttäisin vain Markus Kuotesaholta. Hyvä äijä silti,poskipunaa lukuunottamatta. Eli mun syy on se,etten halua palella ja nivelet ei kestä liiallista kerrospukeutumista. Toisekseen,hankaluus ulkonäössä/ pukeutumisessa ei enää innosta. Kolmanneksi,mitä mä siitä saisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ap on mies.
Jep nyt mennään jo kauppaan ostamaan suklaata ja puolet perseestä paistaa kun pieruverkkarit uhkaa tippua.
Ymmärtääkseni naiset huolehtivat hygieniastaan, ruokavaliosta ja käyvät terapiassa/lääkärissä säännöllisesti tai tarpeen tullen ihan hyvin. Esimerkiksi noin puolet miehistä ei pese hampaitaan kahdesti päivässä ja käsienkin pesu on huonompaa kuin naisilla.
Vai meinaatko laittautumisella meikkiä, vaatteita ja muuta? No, jos nainen päättää laittautua vaikka tunninkin päivässä, niin mies huutaa "mikä siinä kestää, sun ulkonäkö ei kuitenkaan muutu" ja " mitä HEL, miten voi joku turha kasvohoito maksaa 100 euroa?! " Puhumattakaan siitä, että muu perhe on ihan pulassa perheen ainoaa oikeaa aikuista - naista.
Lyhyesti, naisilla on täällä huomattavasti enemmän tehtävää ja haasteita kuin jossain italian hienostoalueella eivätkä miehet arvosta kauneudenhoitoa ellei siitä ole jotain välitöntä hyötyä heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaiset miehet eivät huolehdi ulkonäöstään?
Siis verraten moniin muihin maihin, miehet eivät laittaudu samalla lailla jne.
Niin, että käännetään keskustelu heti miehiin kun aihe osuu ihon alle?
Katso nyt itseädi, rölli. Sullahan ihon alle menee. Esinahan alla hiekkainen juusto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voisi vähempää kiinnostaa ulkonäköstandartit. Olen tyytyväinen ulkonäkööni pieruverkkareissa ja hupparissa, ilman meikkiä ja tukka sojossa. Muutakin ajateltavaa kuin leikkiä prinsessaa tuntemattomia miellyttääkseni.
Paska asenne. Kun jotain täytyy kuitenkin päällensä laittaa niin miksei laittaisi jotain, jossa näyttät hyvältä? Jos käytät aamulla 15min kevyeen meikkiin ja laitat hiukset kivasti niin et ole vielä prinsessa. Ja sinulla edelleen aikaa miettiä niitä muita ajatuksia.
Miksi ihmeessä pukisin päälleni mitään muuta kuin mistä itse pidän? Miksi ihmeessä meikkaisin kun en halua kemikaaleja naamaani levitellä enkä pidä meikkejä kauniina. Miksi laittaisin hiukseni kun en niitä kiinni halua pitää? Eli miksi ihmeessä mä tekisin yhtään mitään ulkonäölle joka ei merkitse minulle yhtään mitään. Miellyttääkseni muita, sinua? Miksi mä välittäisin sun miellyttämisestäsi ja mielipiteistäsi kun ne ei merkitse mulle kerta kaikkiaan yhtään mitään? En koe sellaiseen mitään tarvetta kun mulle tärkeintä on miellyttää ihan vain itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit olla suosittu joko naisten, tai miesten keskuudessa. Et molempien.
Moni nainen valitsee naiset, koska eivät kestä sitä selkäänpuukotusta ja myrkyllisyyttä, mitä seksikäs ulkonäkö "näissä luonnollisissa, älykkäissä tosinaisissa" aiheuttaa.
Nooh totta siinä mielessä, että se mikä voi naisilla pukeutumista joskus hillitä, on nimenomaan toiset naiset ja heidän mahdollinen paheksunta. Ja se on varmasti ihan luonnollista, sillä ihminen haluaa varmistaa paikkansa laumassa, ja paheksunnan aiheuttaminen voi olla sosiaalinen itsemurha.
Aloin kuvittelemaan mielessäni päivää, jolloin näkisi vain miehiä ja ei ketään sukulaismiehiä, niin saattaisihan sitä pukeutua tahalleen vähän paljastelevammin :D
Jännä, muistelen itse ketjuja, jossa nuorilta naisilta kysyttiin mitä he tekisivät, jos miehiä ei olisi olemassakaan. Yllättävän moni vastasi siihen suuntaan, että pukeutuisi hienoimpaan/seksikkäimpään asuunsa ja käppäilisi lisiä katuja ilman pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ap on mies.
Jep nyt mennään jo kauppaan ostamaan suklaata ja puolet perseestä paistaa kun pieruverkkarit uhkaa tippua.
Perse paistaa miehellä, jonka lantio on kapeampi kuin vyötärö. Hyvin harvoin naisella on näin.
Käytä poika henkseleitä tai tökkään sun persvakoon jääpuikon.
Muualla maailmassa miehet pääasiassa elättävät perheen ja naiset voivat käyttää palkkaansa myös itseensä toisin kuin Suomessa, jossa naisen palkka hurahtaa perheen yhteisiin menoihin ja siksi naisilta täällä jää itsensä hoitaminen mikä sitten voi johtaa ennen aikaiseen rupsahtamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä lisäarvoa mulle 60 vuotiaalle naiselle tulisi jos meikkasin ja pukeutuisin naisellisiin mutta epämukaviin vaatteisiin tai kenkiin?
Oma aviomies jonka kanssa ollaan oltu yhdessä jo 40 vuotta, rakastaa minua sellaisena kuin olen. En enää ole nuori enkä kaunis, eikä oma mieskään ole sama kuin nuorena.
Onhan noita naisia jotka inhoaa vanhenemista ja käyttävät vahvaa ehostusta ja ravaavat Botoxia ottamassa ym. Jotenkin säälittää ne naiset jotka epätoivoisesti kiinnittävät huomiota ulkonäköön.
On vapauttavaa vanheta ja hyväksyä oma vanhettunut ulkonäkö. Ei tarvitse enää käyttää kiristyviä ja kohottavia alusvaatteita, kävellä epämukavilla korkokengillä ja pukeutua seksikkäästi ja meikata jopa kaupassakäynnille. En todellakaan kadehdi nuoria naisia!
Naisellisten vaatteiden ei tarvitse olla epämukavia, eikä siistiin pukeutumiseen ja ulkoasuun vaadita korkokenkiä, överimeikkejä eikä botoxia. Miksi näissä keskusteluissa ei koskaan nähdä muuta kuin ne ääripäät?
Ei, ap on mies.