Miksi suomalaiset naiset eivät huolehdi ulkonäöstään?
Siis verraten moniin muihin maihin, suomalaiset naiset eivät laittaudu samalla lailla. En tarkoita mitään toimenpiteitä tai isoa kerrosta meikkiä, vaan ihan pukeutumista ja esim. hiustenlaittoa?
Ihan vilpittömästi mietin, mistä tämä kumpuaa? Minusta on ihanaa nähdä, kun kadulla kävelee vastaan kauniisti pukeutunut nainen, muussakin kuin verkkareissa ja tuulitakissa.
Ja olen itsekin nainen.
Kommentit (592)
Minua harmittaa nämä, jotka tulevat selittelemään ketjuun "kyllä minä ainakin pukeudun". AP:n motiivi on painostaa ihmisiä pukeutumaan tietyllä tavalla ja sitten nämä menevät lankaan. Yrittävät miellyttää ap:ta, vaikka ap on epäkohtelias, eikä ansaitse sitä. Argh.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa naisilla on sen verran hyvä asema, että he voivat ensisijaisesti miettiä omaa mukavuuttaan sen sijaan, että pitäisi keskittyä nappaamaan tarpeeksi varakas mies.
Oletko sitä mieltä, että itsensä huoliteltuna pitäminen liittyy millään tavoin miehiin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä oikein mieluusti huolehtisin ulkonäöstäni, jos olisi varaa. Mulla ei ole edes varaa käydä kampaajalla. No, onpahan pitkät hiukset sitten ainakin kun ei kukaan niitä leikkaa. Mutta olisi ne paljon kauniimmat, jos säännöllisesti tasoitettaisiin latvoja, mun hiukset on ihan pelkkää hamppua.
Tämä on hyvä pointti. Suomen köyhälistö on varmasti paljon paremmin laittautunutta kuin köyhät useimmissa maissa
Tämä ongelma koskee myös miehiä oletteko huomanneet 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa naisilla on sen verran hyvä asema, että he voivat ensisijaisesti miettiä omaa mukavuuttaan sen sijaan, että pitäisi keskittyä nappaamaan tarpeeksi varakas mies.
Oletko sitä mieltä, että itsensä huoliteltuna pitäminen liittyy millään tavoin miehiin?
Ei se välttämättä just miehiin liity, mutta sosiaalisuuteen kyllä. Ilman muita kukaan ei samalla tavalla siitä huolehtisi.
Miksi suomalaiset naiset eivät huolehdi ulkonäöstään?
Koska suomalaiset miehetkään ei niin tee.
Toista se on Välimeren seudun ja monen muun maan miehet, jotka näkee vaivaa ulkonäkönsä eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ihmettelen kuinka jotkut luulee, että ulkonäöstä huolehtiminen tehdään aina miesten huomion takia. Että nainen on jotenkin turhamainen ja pinnallinen, jos huolehtii hiuksistaan, katsoo mitä päällensä pukee ja meikkaa. Monella naisella on esimerkiksi likaiset hiukset. Olen muutaman kerran vaihtanut julkisessa kulkuneuvossa istumapaikkaa, koska edessä istuvan likainen pää on haissut voimakkaasti talille.
Itse tykkään, kun oma habitus on siisti. Ja ihan siksi, koska se tuo itselle hyvän olon. Eli en tee sitä yhdenkään miehen takia, koska en edes halua enää miestä elämääni.
Siististi pukeutuminen ei vaadi suuria tuloja. Käyn parturissa kahden kuukauden välein ja meikkaan kevyesti. Jostain syystä Suomessa on edelleenkin iso synti näyttää huolitellulta.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan huomio pitää kyllä paikkansa. Suomalaiset on tuulipukukansaa edelleen.. täältähän puuttuu myös kaikki sellaiset vaateketjut joita löytää Keski-Euroopasta...ei vissiin ole kysyntää..
Mutta onhan meillä Temu ja Tokmanni!
Vierailija kirjoitti:
Minua harmittaa nämä, jotka tulevat selittelemään ketjuun "kyllä minä ainakin pukeudun". AP:n motiivi on painostaa ihmisiä pukeutumaan tietyllä tavalla ja sitten nämä menevät lankaan. Yrittävät miellyttää ap:ta, vaikka ap on epäkohtelias, eikä ansaitse sitä. Argh.
Taitaa olla peiliin katsomisen paikka sinullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ihmettelen kuinka jotkut luulee, että ulkonäöstä huolehtiminen tehdään aina miesten huomion takia. Että nainen on jotenkin turhamainen ja pinnallinen, jos huolehtii hiuksistaan, katsoo mitä päällensä pukee ja meikkaa. Monella naisella on esimerkiksi likaiset hiukset. Olen muutaman kerran vaihtanut julkisessa kulkuneuvossa istumapaikkaa, koska edessä istuvan likainen pää on haissut voimakkaasti talille.
Itse tykkään, kun oma habitus on siisti. Ja ihan siksi, koska se tuo itselle hyvän olon. Eli en tee sitä yhdenkään miehen takia, koska en edes halua enää miestä elämääni.
Siististi pukeutuminen ei vaadi suuria tuloja. Käyn parturissa kahden kuukauden välein ja meikkaan kevyesti. Jostain syystä Suomessa on edelleenkin iso synti näyttää huolitellulta.
Mutta tuo ei riitä ap:lle. Et ole ap:n mielestä oikean näköinen, koska puuttuu oikeanlaiset muotivaatteet, kengät ja kampaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään, kun oma habitus on siisti. Ja ihan siksi, koska se tuo itselle hyvän olon. Eli en tee s
Käykö naiset parturissa 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään, kun oma habitus on siisti. Ja ihan siksi, koska se tuo itselle hyvän olon. Eli en tee s
Puhtaus on eri asia kuin meikkaaminen, hiustenlaitto tai tyylikkäämmät vaatteet. Jos oma ulkonäkö vaikuttaa omaan oloon, on se pinnallisuutta. Ei ole väärin olla pinnallinen, kunhan haluttomia ei painosteta siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se liittyy aina muihin ihmisiin, ei pelkästään miehiin. Sitä ei välttämättä koe niin, ei tiedosta, mutta niin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa ollaan tosi tarkkoja merkkivaatteista ja ulkonäöstä. AU-pair tyttö kehuu kun Suomessa ollaan rennompia pukeutumisen suhteen. Sanoo miten vapauttavaa on kun ei tarvitse ottaa paineita ulkonäöstä samalla tavalla kuin Italiassa
Au-pair tyttö oli huomannut saman kuin ap:kin. Toki viisaasti puki havaintonsa positiiviseen muotoon.
Tämä ketju on täynnä määkimistä. Suomalainen nainen vetää herneet joka koloon, kun joku sanoo välittävänsä ulkonäöstään. Heti haukutaan pinnalliseksi miesten miellyttäjäksi. Itse välitän miltä näytän enkä ole päästänyt itseäni levahtaneeksi homssuiseksi katkeroituneeksi keski-ikäiseksi. Vinkkinä, että siinä vaiheessa kun oma peilikuva ei miellytä, niin kannattaisiko asialle tehdä jotain? Eikä morkata meitä itsestään huolehtivia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään, kun oma habitus on siisti. Ja ihan s
Käykö naiset parturissa 🤔
Aika harva varmaan. Itse kävin aikoinaan, kun pidin polkkatukkaa ja sen sai parturikin helposti leikattua. Tuli halvemmaksi.
Ehkä naista esittävältä tuli pieni lapsus.
Kylläpä vaan huolehdin, kun työelämässä piti aina olla siistinä huoliteltuna ja sama jatkuu nyt eläkkeelläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se liittyy aina muihin ihmisiin, ei pelkästään miehiin. Sitä ei välttämättä koe niin, ei tiedosta, mutta niin se vaan on.
Minäkin pidän huolta hygieniastani, kuljen aina puhtaissa ja ehjissä vaatteissa ja meikkaan finnini piiloon. Haluan näyttää siistiltä enkä erottua joukosta.
Silti en ole ap:n mielestä tarpeeksi huoliteltu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on täynnä määkimistä. Suomalainen nainen vetää herneet joka koloon, kun joku sanoo välittävänsä ulkonäöstään. Heti haukutaan pinnalliseksi miesten miellyttäjäksi. Itse välitän miltä näytän enkä ole päästänyt itseäni levahtaneeksi homssuiseksi katkeroituneeksi keski-ikäiseksi. Vinkkinä, että siinä vaiheessa kun oma peilikuva ei miellytä, niin kannattaisiko asialle tehdä jotain? Eikä morkata meitä itsestään huolehtivia naisia.
Selvä. Opin viestistäsi, että jos pukeudun mukavasti mutta rennosti, olen homssuinen ja katkeroitunut (ja eräiden mukaan myös täten tietenkin mm. läski ja itsekäs), mutta jos panostan ulkonäköön, olen automaattisesti kaikkien muiden yläpuolella. Todella selkeää logiikkaa! Kiitos tästä.
Kas, Imelda Marcos saapui palstalle.