Miksi suomalaiset naiset eivät huolehdi ulkonäöstään?
Siis verraten moniin muihin maihin, suomalaiset naiset eivät laittaudu samalla lailla. En tarkoita mitään toimenpiteitä tai isoa kerrosta meikkiä, vaan ihan pukeutumista ja esim. hiustenlaittoa?
Ihan vilpittömästi mietin, mistä tämä kumpuaa? Minusta on ihanaa nähdä, kun kadulla kävelee vastaan kauniisti pukeutunut nainen, muussakin kuin verkkareissa ja tuulitakissa.
Ja olen itsekin nainen.
Kommentit (496)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vaikeaa kun kaupoissa on niin kovin vähän hyvännäköisiä ja laadukkaita vaatteita. Yritän nytkin ostaa niin tyylikästäkuin voin mutta se on kovin vaikeaa.
Tykkäisin, että voitais ihan kansakuntana koreilla vähän, edes vähän enemmän.
Niin minkä hiton takia? Vedän aamulla röivaatteet niskaan kun lähden töihin ja illalla riisun ne, kun tulen töistä.
Ei hiukkaakaan kiinnosta koreilla sen jälkeen. Laitan saunan päälle ja villasukat jalkaan.
Siksi, että se on hauskaa. Ilahduttaa itseä ja muita. Antaa meistä itsevarmemman ja pätevämmän kuvan.
Ei meidän ole mikään pakko olla ja näyttää Euroopan junteimmalta kansalta
Pakollahan meidät eurooppalaistettiin. Tulivat direktiivikirjoineen pakolla käännyttämään. Sarkahousut,Kontiot ja Suomi-verryttelyasut takaisin. Olemme sentään maailman parhaita suomalaisia. Yrittäkööt muut välillä omaksua suomalaista käytännöllisyyttä. Vaikka vaikeaa se on.
Pukeudun siististi ja mukavilta tuntuviin vaatteisiin. En laita hiuksia. En harjaa edes niitä, koska luonnonkiharat. En myöskään meikkaa.
Keskityn enemmän henkiseen kasvuun, liikuntaan, hyviin yöuniin ja terveellisestä syömiseen.
N50
Mä en ainakaan laihduta yhdenkään miehen takia!
Vierailija kirjoitti:
Läski suomiakka uhoaa kuin pikkulapsi! :DDDDDD
Siinähän ulisette! 😃 Kauneus ja pukeutuminen ovat hyvin henkilökohtaisia asioita, ja jokaisella on omat mieltymyksensä. Kaikilla on vapaus valita, kuinka paljon aikaa ja vaivaa käyttää ulkonäkönsä vaalimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä joka aamu vaatteet päälleni puen ja hiukseni harjaan. Mitä mun pitäs vielä tehdä että herra olis tyytyväinen? Hiukset on puhtaat ja harjatut. Vaatteet siistit ja puhtaat.
Aamu vaatteet?
Laitan aamulla vaatteet päälle. Joko ymmärrät?
Tuo ketjussa kiukutteleva poika on aika huvittava. Pojun nukkumaanmenoaika taisi mennä jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kyllä latistetaan heti joku vähänkin massasta erottuva kaunis nainen.
Kai siinä tulee joku alemmuuskompleksi.
Eivät kestä nähdä toista naista kaunistuneena, kun ajattelevat että mitä tuokin vaatteilla koreilee. Pyh! Suomalaisilla naisilla on erittäin huono itsetunto.
Ja vitut on! Suomalaisilla naisilla nimenomaan ON hyvä itsetunto. Saatana, me pärjätään ilman korkkareita ja tekorusketustakin tässä perkeleen kaamoksessa.
Pärjäättekö? Tuntuu ottavan koville.
Elämä on kovaa. Siksi se kaikenlainen vinkuminen kaikesta epäolennaisesta ärsyttää toisinaan. Ei kai ketään ärsyttäisi jos makaisi jossain palmun alla pi
Kunnon karjun asenne! Löytyykö sinusta vähääkään naisellista?
Minustakin on kiva katsoa kauniita ihmisiä mutta olen niin itsekäs että jos en hyödy mitään laittautumisesta niin en jaksa panostaa. Toki juhliin on asiallista laittautautua, mutta esim. töissäni en hyödy mitenkään ulkonäöstäni. Joku myyjä saattaisi hyötyä. Työhaastatteluun laitan itseni nätiksi ja jos kävisin treffeillä niin panostaisin, tai jos seurustelisin niin voisin toisen mieliksi laittautua. Nykytilanteessa oma ulkonäkö ei kiinnosta, mutta kiva jos muut ovat nättejä.
Tästä poikkeuksena hampaat. En haluaisi esiintyä värjäytyneissä tai hammaskiviellä päällystetyissä hampaissa, vaikka en minä siitäkään mitään hyödy että hampaat on kunnossa. :D
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on kiva katsoa kauniita ihmisiä mutta olen niin itsekäs että jos en hyödy mitään laittautumisesta niin en jaksa panostaa. Toki juhliin on asiallista laittautautua, mutta esim. töissäni en hyödy mitenkään ulkonäöstäni. Joku myyjä saattaisi hyötyä. Työhaastatteluun laitan itseni nätiksi ja jos kävisin treffeillä niin panostaisin, tai jos seurustelisin niin voisin toisen mieliksi laittautua. Nykytilanteessa oma ulkonäkö ei kiinnosta, mutta kiva jos muut ovat nättejä.
Tästä poikkeuksena hampaat. En haluaisi esiintyä värjäytyneissä tai hammaskiviellä päällystetyissä hampaissa, vaikka en minä siitäkään mitään hyödy että hampaat on kunnossa. :D
No kyllä hampaiden terveys on paljon muutakin, kuin ulkonäköä. Ennen kaikkea.
Minun syitä on se että olen tottunut pukeutumaan käytännöllisesti, se tarkoittaa että koska olen lasten kanssa kotona niin voin helposti mennä ulos samoissa vaatteissa eikä tartte vaihdella, senkun lisää vain ulos mennessä kerroksia.
Toinen syy on vähät varat ja osaamisen puute. Ei ole varaa ryhtyä etsimään kokeilujen kautta naisellisempaa tyyliä koska se vaatisi kaiken uuden hankkimista kengistä laukkuun saakka. Jos tietäisin selkeästi mikä se minun naisellisempi tyylini olisi niin voisin etsiä käytettynäkin ajan kanssa mutta olen hukassa.
(Meikkaamaan en enää ryhdy, sitä lajia testasin teininä ja nyt saa naama kelvata niineen.)
N32
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat nössöjä. Eivät kestä jos saavat huomiota ulkonäön takia. Sen takia ei uskalleta pukeutua värikkäästi tai laittautua. Ollaan vaan turvallisesti harmaita (tai mustia) hiirulaisia.
Myönnän tämän. En tykkää siitä että herätän huomiota, haluan mieluummin kadota massaan. Eikä kyllä ole nykyään varaakaan panostaa ulkonäköön, kyllä ne rahat menee ihan perus elämiseen.
"Miksi vastaisin miesvihaajalle? Pidä sä turpasi kiinni. Paska-akka roikkuu jollakin hikisellä foorumilla ja haukkuu miehiä. Nice life you got there, bitch."
Voooi, jonnella on nyt nälkäkiukku. Käy äiskältä pyytään iltapuuro jo vähän etuajassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä joka aamu vaatteet päälleni puen ja hiukseni harjaan. Mitä mun pitäs vielä tehdä että herra olis tyytyväinen? Hiukset on puhtaat ja harjatut. Vaatteet siistit ja puhtaat.
Ihmettelen mistä ajatus muidne miellyttämisestä on peräisin? Minä laittaudun ihan omaksi ilokseni enkä miellytä ketään ja laittautumiseen kuuluu oma rutiini, joka kattaa siis kokonaisvaltaisen omasta hyvinvoinnista huolehtimisen.
Ap täällä. Selattuani vastauksia kiinnitin huomiota siihen, kuinka suuri joukko vastaajia kertoo, että miehet ei arvosta/ei tarvitse miesten takia laittautua/täällä ei tarvitse.
Siis mää oikeasti yllätyin tästä, koska mulla ei tulis pieneen mieleenkään laittautua miesten takia. Niinkun mitä hemmetin väliä sillä on, että mitä miehet siitä ajattelee. Minä ihan oikeasti tarkoitin sitä, että miksi ei laittauduta ja huomaan vastauksissa tosi paljon sitä, että ollaan uupuneita ja väsyneitä ja hoidetaan kaikki asiat itse. Pakko nyt kyllä sanoa, että aloituksen selvästi osui johonkin hermoon, koska täällä on niin paljon tullut keskustelua.
Siis kyllä uskon, että moni nainen haluaisi esim. hemmotella itseään vaika kylpylässä, kasvohoidoidoilla, kampaajalla jne. Tässä voisi mennä syvemmälle ja pohtia, miksi se ei täällä onnistu. Naisilta vaaditaan todella paljon ja huomaan täällä paljon pettymystä miehiin. Tämä kyllä saa ajattelemaan. Miesten tulisi ottaa enemmän vastuuta yleisesti arjessa ja tuoda nimenomaan turvaa ja vakautta naisen elämään (mikä selvästi ei vastausten perusteella toteudu). Tässä olisi skarpattavaa teille miehet.
Rakastan naiseutta ja feminiinisyyttä.
Tulee niin suuresti esiin se, että naiset ovat hyvin uupuneita. Sympatiat teille kaikille, mitä ikinä käyttekin läpi.
Ap
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei voi vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelevat ulkonäöstä.
Ei kannata sitten ihmetellä kun et menesty missään.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nuoret oikeistolaiset naiset laihduttaa meidän miesten takia. :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen mistä ajatus muidne miellyttämisestä on peräisin? Minä laittaudun ihan omaksi ilokseni enkä miellytä ketään ja laittautumiseen kuuluu oma rutiini, joka kattaa siis kokonaisvaltaisen omasta hyvinvoinnista huolehtimisen.
Minä pidän itsestäni huolta enkä missään nimessä sen takia halua meikata. En halua tukkia ihohuokosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat nössöjä. Eivät kestä jos saavat huomiota ulkonäön takia. Sen takia ei uskalleta pukeutua värikkäästi tai laittautua. Ollaan vaan turvallisesti harmaita (tai mustia) hiirulaisia.
Myönnän tämän. En tykkää siitä että herätän huomiota, haluan mieluummin kadota massaan. Eikä kyllä ole nykyään varaakaan panostaa ulkonäköön, kyllä ne rahat menee ihan perus elämiseen.
Enemmän tuo johtuu siitä, että suomalaiset miehet eivät osaa antaa kehuja ja huomiota oikein. Suu auki möllöttäminen ja "hyvä perse" tai "panisin" mölähdykset ei ole asiallista. Miten vaikea se on opetella? Laiskuus taitaa olla syynä.
Aamu vaatteet?