Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset naiset eivät huolehdi ulkonäöstään?

Vierailija
30.10.2025 |

Siis verraten moniin muihin maihin, suomalaiset naiset eivät laittaudu samalla lailla. En tarkoita mitään toimenpiteitä tai isoa kerrosta meikkiä, vaan ihan pukeutumista ja esim. hiustenlaittoa? 

Ihan vilpittömästi mietin, mistä tämä kumpuaa? Minusta on ihanaa nähdä, kun kadulla kävelee vastaan kauniisti pukeutunut nainen, muussakin kuin verkkareissa ja tuulitakissa. 

Ja olen itsekin nainen. 

Kommentit (496)

Vierailija
261/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat omalla käyttäytymisellään aiheuttaneet nämä seksiin viittaavat keskustelut ja nyt sitten ei, eitä tähdennetään niin, ettei miehet uskalla tuomion pelossa sanoa mitään kohteliasta naiselle. Naiset saa haukkua miestä mielensä mukaan ja alistaa sanoillaan.

Se on vääryys.

Asiallinen pukeutuminen suomalaisille juntti-naisille. Kasvoille vapaampi ilme ja vastaantulevalle voi hymyillä ja ainakin huomioida katseella.

Jos mies ei osaa lausua naiselle kohteliaisuutta niin, että siinä ei ole mitään seksuaalista, niin olisi paras opetella. Flirttailustakaan suomimiehet ei tajua mitään. Se läähätys pullottavin silmin ei aiheuta naisissa mitään positiivista tunnetta, ainoastaan ällötystä.

Vierailija
262/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilaiset naiset ovat hoikkia, kun ne ei lihota itseään jäätelöllä kuten suomiakat.

Japanilaiset naiset pukeutuu tyylikkäästi, ovat erittäin kohteliaita, mukavia ja kunnioittavat suomalaisia miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoinen kysymys, joka pistää pohtimaan. Olen itse myös nainen, ja pidän huolta itsestäni parhaani mukaan. Ensinnäkin, Suomessa naisilla on todella paljon niitä arjen velvollisuuksia ja yhteiskunnallista vastuutaakkaa, jotka vievät aikaa. Työaika 100%  (eikä osa-aikainen kuten joissain maailmanmaissa perheellisillä naisilla, tai kotirouvailu kaiken ajan kanssa), metatyöt/lasten harrastukset/kotityöt/kauppakäynnit, omista vanhemmista huolehtiminen jne.. eli siis aikaa kuluu kaikkeen muuhun kuin itseen suurilta osin. Aamuhärdelli ja toimet, lasten kuskaukset päikkyyn, kuravaatetta päälle, ja kiire ennättää työpaikalle. Koeta siinä nyt pukeutua korkkareihin, meikata ja laittaa hiukset täydellisille laineille, kun kuitenkin sää on sellainen että räntä tai pipo hoitaa homman epäsiistiksi. Tai ne lasten kuravaatteet, kumpparit. Suomessa on tilanne, että varmastikin halutaan aika usein käyttää se pieni vapaa oma aika itsestä huolehtimiseen ja palautumiseen. Toisaalta, eikö se ole ihan jokaisen oma asia, vaikka olisi sitä aikaa ja mahdollisuuksia tälläytyä, että haluaako ylipäätään ja ketä varten. Minä esim tykkään laittautua, mutta en aina ennätä mm.em syistä johtuen. Ihan yhtä hyvin voin olla se sotkunutturalla varustettu meikitön leggarityyppi. Ei kiinnosta tippaakaan muiden mielipiteesi,  vaan jos tekee mieli laittautua, teen sen itseni iloksi (koska olen myös esteetikko). Kaikki saa olla just sellaisia kun ovat ja piste. Suomalaiset naiset ovat kauniita, koska sisäinen kauneus on se tärkein ja se saa ihmisen hohtamaan.

Vierailija
264/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse harrastan myös säännöllisesti seksiä ei sitäkään tässä kysytty.pidin vaan seksikkäänä tätä naista milla oli hyvä vartalo ja farkut vyö ja nahkakengät.onko sulla joku ongelma siinä kun pidin tätä naista seksikkäänä????? ja muutkin miehet katsoivat.

Saattoi olla ongelma sille naiselle, kun ei saa tehdä ostoksia rauhassa. Ihan sillä vaan. Mistä tuo kuvitelma tulee, että naiset kaipaisivat huomiota jossain ruokakaupassakin? Jos on seksikäs niin on, pitäisikö sen naisen pukeutua johonkin kaapuun, ettei kaltaisesi kuvittele, että hän on jossain Prismassa miellyttääkseen juuri sinua?

Ihmeellistä projisointia, sanoiko tuon kirjoittaja mitenkään häirinneensä tuota naista, ei sanonut! Eikö kauniista asioista saisi iloita? Jos iloitsee, niin tuntemattomat ihmiset loukkaantuvat sankoin joukoin keskustelupalstalla. Mikä sun ongelma on?

Joo en häirinnyt naista. mut tolla akalla on päässä vikaa ei  muuta tee kun jankuttaa asiasta paskaa.

Vierailija
265/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen naisellinen ja laittautuva suomalainen hoikka nainen. En omista ainuttakaan paria pieruverkkareita enkä tuulipukuja ja kyllähän sitä näyttäisi hirvittävän homssuiselta ellen panostaisi pukeutumiseen ja itseni kaunistamiseen etenkin kun miehellä on aina ykköset päällä - oli arki taikka juhla. Panostamme laittautumisessa laatuun - vähemmän on enemmän, mutta tiedostan sen, koska mieheni on ulkomaalainen emmekä asu Suomessa. 

Antaa kaikkien kukkien kukkia, sillä emme voi koskaan tietää millainen elämä kelläkin on. <3

No keekoilkaa te siellä ulkomailla lakeerikengissänne, jos se on teistä mukavaa. Me vedetään miehen kanssa vermettä päälle, villasukat ja saappaat jalkaan. Lähdetään kalaan. Sienikausi meni jo, ei ole enää kuin suppilovahveroita ja niistä en niin välitä.

Vierailija
266/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelevat ulkonäöstä. 

Joo se tuli selväksi.

Vierailija
267/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanilaiset naiset ovat hoikkia, kun ne ei lihota itseään jäätelöllä kuten suomiakat.

Japanilaiset naiset pukeutuu tyylikkäästi, ovat erittäin kohteliaita, mukavia ja kunnioittavat suomalaisia miehiä.

Tämä

Vierailija
268/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vapaus, kun ei tarvitse miettiä muiden mielipiteitä. Käännä pääsi, jos häiritsee. 

Vierailija
269/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menepä sinne sitten. Mikset mene jo?

Vierailija
270/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiintoinen kysymys, joka pistää pohtimaan. Olen itse myös nainen, ja pidän huolta itsestäni parhaani mukaan. Ensinnäkin, Suomessa naisilla on todella paljon niitä arjen velvollisuuksia ja yhteiskunnallista vastuutaakkaa, jotka vievät aikaa. Työaika 100%  (eikä osa-aikainen kuten joissain maailmanmaissa perheellisillä naisilla, tai kotirouvailu kaiken ajan kanssa), metatyöt/lasten harrastukset/kotityöt/kauppakäynnit, omista vanhemmista huolehtiminen jne.. eli siis aikaa kuluu kaikkeen muuhun kuin itseen suurilta osin. Aamuhärdelli ja toimet, lasten kuskaukset päikkyyn, kuravaatetta päälle, ja kiire ennättää työpaikalle. Koeta siinä nyt pukeutua korkkareihin, meikata ja laittaa hiukset täydellisille laineille, kun kuitenkin sää on sellainen että räntä tai pipo hoitaa homman epäsiistiksi. Tai ne lasten kuravaatteet, kumpparit. Suomessa on tilanne, että varmastikin halutaan aika usein käyttää se pieni vapaa oma aika itsestä huolehtimise

Ei olisi mikään pakko vetää se tasa-arvo ihan loppuun asti vaan voisi joitain hommia delegoida miehillekin. 

Vierailija
271/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomiakka suuttui! :DDD Etkö osaa argumentoida paremmin? Laihduta. Ja opettele myöntämään, että suomiakat ei ole jumalan lahja miehille.

Vierailija
272/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole syytä. Elän elämäni parasta aikaa.

N56"

Ajattelisit nyt edes muita ihmisiä välillä etkä vain itseäsi.

Miksì?

Vierailija
273/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vapaus, kun ei tarvitse miettiä muiden mielipiteitä. Käännä pääsi, jos häiritsee. 

Jankuti jankuti jankuti

Vierailija
274/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tehdä kenenkään vaikutusta. Pärjää ihan omana itsenään. 

Vierailija
275/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin burniksen partaalla, että ylpeilen pääni sisällä jo ihan sillä, jos minulla sattuu olemaan kerrankin jalassa sukat samaa paria.

Mun kaikki energia menee arjesta selviytymiseen. Ylipitkien ja tauottomien työpäivien lisäksi. Yritän pysyä hengissä.

Vierailija
276/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanilaiset naiset eivät huoli suomalaista miestä yhtään mihinkään. 

Vierailija
277/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittumainen suomi läski suuttui.

Vierailija
278/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmeen takia pitäisi laittautua? Ketä varten?

Vierailija
279/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat omalla käyttäytymisellään aiheuttaneet nämä seksiin viittaavat keskustelut ja nyt sitten ei, eitä tähdennetään niin, ettei miehet uskalla tuomion pelossa sanoa mitään kohteliasta naiselle. Naiset saa haukkua miestä mielensä mukaan ja alistaa sanoillaan.

Se on vääryys.

Asiallinen pukeutuminen suomalaisille juntti-naisille. Kasvoille vapaampi ilme ja vastaantulevalle voi hymyillä ja ainakin huomioida katseella.

Suomessa ei ole tapana virnuilla vastaantuleville tuntemattomille... Oletko sama joka itkee kun naiset "ei ota kontaktia tai huomioi" kun olet lenkillä? Hrhh.

Inhottavaa tuollainen vaatiminen, että naisten pitäisi aina olla hymysuin, ihan sama mikä keli, konteksti, tai paikka. Ihmisiä mekin olemme, eikä mitään näyttelypiskejä

Ai se onkin kelistä kiinni. Kesällä mytryävät naiset ovat jostain muusta syystä niin hemmetin pirun näköisä ja hapan sisäinen olemus pyrkii pursumaan yli.

Vierailija
280/496 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse tehdä kenenkään vaikutusta. Pärjää ihan omana itsenään. 

Joo se tuli jo selväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän