Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joilla ei ole yhden yhtä halloween-krääsää?

Vierailija
30.10.2025 |

Ei sovi minun makuuni halloween. Rumia ötököitä ja kurpitsoja, ei kiitos. Eikö se muutenkin ole lähinnä lapsille suunnattu juttu? Miksi nyt aikuiset leikkii muovihämähäkeillä ja -lepakoilla? 

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minullakaan, vaikka asun Yhdysvalloissa

Heräät aina aamulla suoraan palstalle 

Vierailija
42/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä juhlista, joita juhlitaan ilman mitään syvempää merkitystä. Suomessa ei ole Halloween-perinnettä, juhla on täällä hyvin päälleliimattu. Voisi olla hyväkin juhla, jos olisk alkuperäinen merkitys mukana. En siis osallistu krääsäilyyn. Kurpitsan kylläkin ostin, ihan vain koska on satokauden vihannes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ainoastaan jotain lapsen askarteluja.

Vierailija
44/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin eilen ostanut leikkokukkia kotiin, mutta nekin olivat kaupassa Halloween-värisiä! Inhoan sellaista oranssia, jäi tällä viikolla kukatkin sitten ostamatta.

No oranssihan on paras väri, ympäri vuoden. 

Vierailija
45/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eikä tule. Lapsellista ja rumaa muovikrääsää, never. 

Meillä ei ole myöskään juhannus, vappu ym. krääsää. Pääsiäisenä ehkä rairuohoa ja munia, jotka hävitetään. Jouluna kaivetaan esiin se sama laatikko kuin jo 30 jouluna ennen tätä. Se meni silloin uusiksi siksi, että entinen hajosi, mutta tavaroista suurin osa muutti uuteen laatikkoon. Kynttelikkö on ostettu markka-aikaan, ehkä joskus 1980-luvulla ensimmäiseen omaan joulukuuseeni.

Vierailija
46/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole minkäänlaista krääsää. Halloween on jenkkihömpötys, joka ei kuulu elämääni. Muihinkaan tarkoituksiin en osta krääsää. 

Vierailija
47/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Ei kuulu mielestäni kulttuuriimme. Tuntuu lähinnä muualta kopioidulta juhlalta, jonka kautta saadaan tyhmiltä rahat pois ja luontoa taas vähän tuhottua. 

Suomessa ja monessa muussa kulttuurissa vietetään vainajien päivää tavalla tai toisella, joko vuoden pimeimpään tai johonkin muuhun aikaan.

Vierailija
48/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin eilen ostanut leikkokukkia kotiin, mutta nekin olivat kaupassa Halloween-värisiä! Inhoan sellaista oranssia, jäi tällä viikolla kukatkin sitten ostamatta.

No oranssihan on paras väri, ympäri vuoden. 

Ei ole. Oranssi on kaunis vain ruskana puissa. 

T eri 

Vierailija
49/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein miettiä ja katella ympärille, ei ole muovikrääsää. On maitotonkkaa, jossa auringonkukkia, heinää ja vaahteran lehtiä. Koreissa on kurpitsoita ja parissa omenia, kun sato oli runsas. Ei siis veisteltyjä kurpitsoja, vaan laitoin terassille koreihin ja punavalkoruudulliset pöytäliinat. Voi sitten säilöä, kun aikaa on taas enemmän.

Callunoista paskartelin erilaisiin asetelmiin sydämiä ja palloja langan avulla. Oviin tein kranssit. On valoköynnöksiäkin viritelty.

Jätkän kynttilöitä kävin virittelemässä pihatien varteen, että huomenna vaan sytyttää.

Meillä on kemut huomenna. :)

Vierailija
50/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Ei kuulu mielestäni kulttuuriimme. Tuntuu lähinnä muualta kopioidulta juhlalta, jonka kautta saadaan tyhmiltä rahat pois ja luontoa taas vähän tuhottua. 

Suomessa ja monessa muussa kulttuurissa vietetään vainajien päivää tavalla tai toisella, joko vuoden pimeimpään tai johonkin muuhun aikaan.

Pyhäinpäivän on eri asia kuin Halloween. 

Vierailija
51/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kellään yli parikymppisellä ole. Eihän tuo suomalaisille mikään juhla ole. Hautausmaalle voi viedä kynttilän. 

Vierailija
52/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jonkun verran, on ihan hauskaa pitää Halloween bileet perheen kanssa. Vähän krääsää koristeluun, ne kestävät vuodesta toiseen eli ei tarvitse ostaa joka vuosi. Hauska tehdä lasten kanssa hurjan näköisiä tarjottavia ja pukeutua hauskoihin asuihin. Mutta me olemmekin hyväntuulinen perhe, ei jakseta murjottaa jostain "ameriikasta tulleesta höpötyksestä" ja mäkättää kurttu otsassa manaamassa maailman tyhmyyttä. 

Mekin olemme hyväntuulinen perhe, joka voi pitää hauskaa, pelata ja leikkiä keskenään  ilman amerikankrääsää.

Vierailija
53/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä en tykkää tästä asiasta. Jos joku muu siitä tykkää, niin hehän ovat ihan lapsellisia ja tyhmiä!!11! Suvaitsevaisuus tai ymmärrys siitä, että muut voivat tykätä asioista josta minä en tykkää ei kuulu minun älykkyyteen tai persoonallisuuteeni!" - AP

Vierailija
54/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole, eikä tule. Onneksi lapset ovat aikuisia, niin ei tarvitse tuohonkaan vouhotukseen lähteä mukaan. 

Vierailija
55/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: "Minä en tykkää tästä asiasta. Jos joku muu siitä tykkää, niin hehän ovat ihan lapsellisia ja tyhmiä!!11! Suvaitsevaisuus tai ymmärrys siitä, että muut voivat tykätä asioista josta minä en tykkää ei kuulu minun älykkyyteen tai persoonallisuuteeni!" - AP

Miksi kiukuttelet tuolla tavalla siitä, että kaikki eivät pidä krääsästä? Entä miksi leikit olevasi ap? 

Vierailija
56/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kurpitsa, mutta se on ruokaa varten.

En juhli halloweenia, enkä ystävänpäivää, sillä molemmat ovat keinotekoisesti Suomeen tuotuja rahankulutusbakkanaaleja. Ystävänpäivän toi Posti 80-luvulla, kun halusi ihmisten lähettävän enemmän postikortteja. Muistan ne mainokset oikein hyvin. Vanhemmat voivat ostaa lapsilleen kemikaalsokeripötkojä, jos lapset niitä vinkuvat. Ei ole minun tehtäväni syöttää niitä lokeille.

Vierailija
57/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea tyhmyyttä tulee rapakon takaa tänne.

Kaikenlaista oranssia ja pyöreää, täynnä höttöä olevaa hirvitystä...

Vierailija
58/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: "Minä en tykkää tästä asiasta. Jos joku muu siitä tykkää, niin hehän ovat ihan lapsellisia ja tyhmiä!!11! Suvaitsevaisuus tai ymmärrys siitä, että muut voivat tykätä asioista josta minä en tykkää ei kuulu minun älykkyyteen tai persoonallisuuteeni!" - AP

Miksi kiukuttelet tuolla tavalla siitä, että kaikki eivät pidä krääsästä? Entä miksi leikit olevasi ap? 

Sinähän tässä kiukuttelet, se koko tuon tekstin pointti oli.

Vierailija
59/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallowen on satistien rukouspäivä. 

Vierailija
60/81 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eikä tule. Lapsellista ja rumaa muovikrääsää, never. 

Vanhasanonta:Missäpä se paska on muuten kuin rattaassa. Pitää hyvin paikkansa myös nykypäivänä. Ei ennen ollut tämmöstä. Krääsää ja muovin paskaa  kaupat pullollaan. Krääsä millä ei tee yhtään mitään ei lapset ei aikuiset.  Pyhäinpäivän aattona vien kynttilät läheisten haudoille ja jos vielä löydän jostain kaupasta tähän syksyyn sopivia kukkasia niin siinä on minun juhlani.