Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan olla rikas

Vierailija
30.10.2025 |

Haluan vaan oikeesti olla hyvätuloinen. 

Kertokaa teidän mielestä aidosti hyviä vinkkejä, miten saan konkreettisesti lisättyä tulotasoani? 

Opiskelen ammattikorkeakoulussa ja olen n. 25-vuotias nainen. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää alkuun ihan kaikki ylimääräinen ostamatta. Sillä saa yllättävän nopeasti säästettyä jopa satoja euroja nopealla aikavälillä. 

Vierailija
2/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistut, menet töihin, teet työsi hyvin, saat lisää palkkaa, kokemuksen kartuttua vaihdat parempipalkkaiseen työhön ja jatkat tätä kierrosta tarpeeksi kauan. Samalla olet nuuka, säästäväinen ja sijoitusorientoitunut. Siltikin tie on pitkä ja karikkoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi kuulla. :) 

Tiedän realiteetit, että Suomen talous junnaa, mutta en halua jäädä tuleen makaamaan. 

Vierailija
4/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Opiskele erittäin hyväpalkkaiselle alalle joka myös työllistää, lähinnä siis lääkäriksi, lakimieheksi (tämä ei varma työllistäjä enää), tietyt insinöörialat

2. Ole säästäväinen ja SIJOITA kaikki ylimääräinen raha

Vierailija
5/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelet alalle, jossa palkka ja työtilanne on hyvä. Sijoita ylimääräisen osakkeisiin ta osakerahastoihin. 

Haluatko olla varakas vai kuluttaa runsaasti?

Vierailija
6/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, näinhän se taitaa mennä, kiitos vinkistä. 

Laskin tuossa, että opintojen aikana täytyy tehdä 2403 tuntia palkattomia harjoitteluja. Se syö motivaatiota, mutta minkäs teet. 

Ap

Vierailija
7/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, yritin vastata tuohon keskustelun toiselle kommentoijalle, mutta lainaus ei toiminut, pahoittelut siitä. 

Kiitos, kun osallistutte keskusteluun! 😊 

Toivon, että keskustelu saadaan pidettyä asiallisena. 

Ap

Vierailija
8/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- opiskelet lisää, jotta saat parempia ja paremmin palkattuja hommia

-  muutat ulkomaille, jossa maksetaan paremmin ja verotetaan vähemmän

- alat sijoittamaan, erityisesti velkavipua käyttäen

Vierailija
9/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Opiskele erittäin hyväpalkkaiselle alalle joka myös työllistää, lähinnä siis lääkäriksi, lakimieheksi (tämä ei varma työllistäjä enää), tietyt insinöörialat

//

Olen jo puolivälissä omia opintojani, joten en tiedä kuinka kannattavaa olisi aloittaa nyt opiskelu alusta, vaikka valmistuisin lääkäri jne. aloilla parempipalkkaisempaan työhön. Kiitos kuitenkin vinkistä. 

Sijoitusta minun täytyisi opetella. 

Ap

Vierailija
10/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jättää alkuun ihan kaikki ylimääräinen ostamatta. Sillä saa yllättävän nopeasti säästettyä jopa satoja euroja nopealla aikavälillä. 

Ihanko totta?

Satojen eurojen säästö ei ketään rikkaaksi tee. Tai edes tuhansien.

Rikas on silloin, kun voi elää mukavasti pääomatuloillaan ilman että yksikään työnantaja tai Kela voi sinua terrorisoida.

Suomen hintataso huomioiden tuo tarkoittaa noin 800 000 - 1 200 000 osakesalkkua, jolla saa pääomatuloja 4% osinkotasolla noin 30-40 tonnia vuodessa.

Tuollaista salkkua ei nykypäivän työläinen saa edes valkokaulustyössä saavutettua millään aikajänteellä ennen kuolemaansa.

Vierailija
11/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala myymään käytettyjä pikkareita ja kuvia.

Vierailija
12/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa kirkosta, älä tupakoi tai pelaa uhkapelejä, älä hanki lapsia.

Vierailija
13/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tasan nämä vaihtoehdot rikastua:

1)Periä rahaa

2)Naida rahaa

3) Voittaa jossain rahapelissä

4) Tienata itse

- joku vtun hyväpalkkainen työ (filmitähti, pörssiyhtiön pomo jne)

- keksiä joku juttu,joka myy hyvin

- myydä itseäsi tosi kalliilla ( seksi, elimet jne)

6) Varastaa 

7)Huijata 

8)Sijoittamalla (omia tai muiden rahoja )

Minkä valitset näistä?

Vierailija
14/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

//

Olen jo puolivälissä omia opintojani, joten en tiedä kuinka kannattavaa olisi aloittaa nyt opiskelu alusta, vaikka valmistuisin lääkäri jne. aloilla parempipalkkaisempaan työhön. Kiitos kuitenkin vinkistä. 

Ap

Lääkärit voi tienata kuussa parikymmentä tonnia, kyllä sinun ikäisenäsi on vielä erittäin kannattavaa opiskella lääkäriksi mutta sisäänpääsy ei toki onnistu kovin helposti eikö ole useimmille mitenkään realistinen vaihtoehto. Etenkään jos pääsykokeen kautta pitää mennä. 

Sijoittamisen kannalta ikäsi on myös hyvä, aloita se heti. 

Vierailija
15/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole enää mitään "varmoja" ammatteja jotka työllistävät paitsi lääkäri ja hammaslääkäri. Lakimiesten palkat ovat surkeita jopa ensimmäiset 10 vuotta koska nykyään on yleistynyt maan tavaksi se, että vastavalmistuneita roikotetaan harjoittelijana jopa VUOSIA:

Vierailija
16/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelet alalle, jossa palkka ja työtilanne on hyvä. Sijoita ylimääräisen osakkeisiin ta osakerahastoihin. 

Tavoittelen taloudellista turvaa, eli en nää kulutusta niin isona haaveena. Uskon, että tähän vaikuttaa oma lapsuus, sillä olen kasvanut klassisessa alkoholistiköyhyysperheessä. Aina sai kuunnella, että ei ole rahaa ruokaan yms. Koulukirjoja ei ostettu minulle lukiossa (juuri silloin täytyi ostaa uudet kirjat e-kirjoina) ja opettajat luulivat, että minua ei kiinnostanut. Kai häpesin sitä köyhyyden tuomaa erilaisuutta. 

Tarkoitan, että toivoisin pystyväni jotenkin vakaasti katkaisemaan tämän pienitulousuuden kierteen. 

Ap

Vierailija
17/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta?

Satojen eurojen säästö ei ketään rikkaaksi tee. Tai edes tuhansien.

Rikas on silloin, kun voi elää mukavasti pääomatuloillaan ilman että yksikään työnantaja tai Kela voi sinua terrorisoida.

Suomen hintataso huomioiden tuo tarkoittaa noin 800 000 - 1 200 000 osakesalkkua, jolla saa pääomatuloja 4% osinkotasolla noin 30-40 tonnia vuodessa.

Tuollaista salkkua ei nykypäivän työläinen saa edes valkokaulustyössä saavutettua millään aikajänteellä ennen kuolemaansa.

Minä jäin töistä juuri tuossa tilanteessa 57-vuotiaana. Vanhempani olivat kouluttamattomia tehdastyöntekijöitä. Itse olin keskipalkkainen. Älä aliarvioi korkoa korolle -ilmiötä. Einsteinin mukaan se on maailman kahdeksas ihme. Olen samaa mieltä. 

Vierailija
18/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavoittelen taloudellista turvaa, eli en nää kulutusta niin isona haaveena. Uskon, että tähän vaikuttaa oma lapsuus, sillä olen kasvanut klassisessa alkoholistiköyhyysperheessä. Aina sai kuunnella, että ei ole rahaa ruokaan yms. Koulukirjoja ei ostettu minulle lukiossa (juuri silloin täytyi ostaa uudet kirjat e-kirjoina) ja opettajat luulivat, että minua ei kiinnostanut. Kai häpesin sitä köyhyyden tuomaa erilaisuutta. 

Tarkoitan, että toivoisin pystyväni jotenkin vakaasti katkaisemaan tämän pienitulousuuden kierteen. 

Ap

Olet oikealla asialla. Etene vain systemaattisesti niin se kyllä onnistuu. 

Vierailija
19/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

//

Ap

Lääkärit voi tienata kuussa parikymmentä tonnia, kyllä sinun ikäisenäsi on vielä erittäin kannattavaa opiskella lääkäriksi mutta sisäänpääsy ei toki onnistu kovin helposti eikö ole useimmille mitenkään realistinen vaihtoehto. Etenkään jos pääsykokeen

Kiitos kommentistasi. Olen paljon lääkärin uraa miettinyt. Rakastan kohdata ihmisiä ja ihmisten auttaminen on ehkä yksi elämäni suurimpia kutsumuksia. 

Lukiossa opiskelin yhteiskunnallisia aineita, joten luonnontieteet jäi perustasolle. Kävin pari vuotta sitten aikuislukiossa opiskelemassa kemian ja biologian ekat kurssit, sain biologiasta arvosanan 10 ja kemiasta 9. Ne oli toki vasta ensimmäiset kurssit. Kävin juurikin sillä ajatuksella, että halusin opiskella lääketieteen pääsykokeita varten. 

Jotenkin elämässä oli niin paljon muita murheita siihen aikaan, että se sitten jäi. Pitää miettiä... 

Ap

Vierailija
20/27 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet oikealla asialla. Etene vain systemaattisesti niin se kyllä onnistuu.&

Lämmin kiitos kannustuksestasi. Kylläpäs ilahdutti. 

Ap